توجه امیدوارکننده به زبان فارسی در رسانه‌ملی

توجه امیدوارکننده به زبان فارسی در رسانه‌ملی

۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳

در روزگار اخیر توجه به زبان پارسی در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته و این امیدوارکننده است اما در برنامه‌ها همچنان گاهی واژگان بیگانه از زبان مجریان به کررات شنیده می‌شود. با این روند پرسش این است که چه باید کرد و راه چیست؟

رادیو در سالی که گذشت

رادیو در سالی که گذشت

۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶

سال ۱۴۰۰، به عنوان آخرین سال قرن چهاردهم، با همه فراز و نشیب‌هایش تمام شد و با فرا رسیدن بهار طبیعت و سال ۱۴۰۱ رادیو و دست اندرکاران آن با رسالت‌هایی مهم‌تر و بزرگ‌تر از قرنی به قرن دیگر گام‌برمی‌دارند.

اوکراین، محکی برای شناسایی رسانه‌های حقیقت‌گرا

اوکراین، محکی برای شناسایی رسانه‌های حقیقت‌گرا

۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰

جنگ پدیده‌ای زشت و ناپسند است که آسیب‌های غیرقابل جبرانی برجای می‌گذارد اما ازجمله رخدادهایی است که هر از چندی، جامعه بشری به آن گرفتار می‌شود. یکی از این بحران‌ها منازعه روسیه و اوکراین است که بعد از چند سال آرامش نسبی با مداخله آمریکا، انگلیس و رژیم‌صهیونیستی دوباره شعله‌ور شد‌ و قطعا تاوان این خونریزی را بیش از هر کسی، مردم اوکراین خواهند پرداخت.

نامه‌ای که صحت نداشت

نامه‌ای که صحت نداشت

۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱

این روزها همه ما درباره فضای مجازی مطالب بسیار زیادی شنیده و خوانده‌ایم اما اولین نکته‌ای که با شنیدن این فضا به ذهن می‌آید، خبرهای کذب و نادرستی است که در این فضا دست به دست می‌چرخد.

حرف می‌زنیم تا بشناسمت

نگاهی به برنامه «رخ‌به‌رخ»

حرف می‌زنیم تا بشناسمت

۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲

برنامه‌های تلویزیونی و پلتفرم‌ها همیشه به‌دنبال راهی برای جذب حداکثری مخاطب هستند و حال مهم اینکه مخاطبان، میان انبوهی از تولیدات تصویری سراغ چه محتوایی می‌روند؟ تجربه برنامه‌سازان در سراسر دنیا نشان داده برنامه‌های گفت‌وگومحور(تاک‌شو) یکی از آن مواردی است که همیشه باب‌میل مخاطب‌بوده و حتی گاه شدت این علاقه به‌حدی‌شده که شاهد پخش و تولید این برنامه‌ها با سال‌ها قدمت و در قسمت‌های طولانی و دنباله‌دار هستیم.

تکرار حال خوب در ماه رمضان

۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷

نقش راهبردی رسانه‌های عمومی در مواجهه با بحران‌های فراگیر ملی

یادداشت دکتر علی عسکری در هفته نامه صدا و سیما؛

نقش راهبردی رسانه‌های عمومی در مواجهه با بحران‌های فراگیر ملی

۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳

دکتر علی عسکری رئیس رسانه ملی و استاد دانشگاه، در یادداشتی که در هفته نامه صداوسیما به چاپ رسیده است از نقش راهبردی رسانه‌های عمومی در مواجهه با بحران‌های فراگیر ملی نوشت.

رشد و شکوفایی در سریال‌سازی

۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸

اگر بخواهیم سریال‌سازی‌مان رشد کند باید صنعت سریال‌سازی را جدی بگیریم و مادامی که به نگاه حرفه‌ای حاکم بر تولید نرسیم باید با مشکلات پیش‌پاافتاده دست و پنجه نرم کنیم.

رادیو و تلویزیون مهم‌ترین ابزار سرگرم‌سازی

۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲

تمام سریال‌های پرمخاطب تلویزیون، آنهایی بوده‌اند که سناریوهای قوی و استخوان‌دار داشته‌اند و تمام ضعف‌های نمایشی مملکت ریشه دارد در بی‌توجهی به فیلمنامه.

حرف دل مردم را بزنیم

۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳

برای ارزیابی محتواهای عرضه شده در تلویزیون باید دید تلویزیون چه مسیری را طی کرده است و ما توقع چه خروجی از آن داریم. کار ارزیابی، کاری تخصصی است و کارشناسی و آسیب‌شناسی جدی می‌خواهد.

قبلی۵بعدی