فرانسه حریف آرژانتین در فینال شد

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

فرانسه حریف آرژانتین در فینال شد

۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۵ | نظر

تیم ملی فوتبال فرانسه که قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود با پیروزی برابر مراکش در مرحله نیمه نهایی بیست و دومین دوره این مسابقات به دیدار فینال صعود کرد تا حریف آرژانتین شود.

ببینید | گل دوم فرانسه به مراکش

جام جهانی 2022 قطر

ببینید | گل دوم فرانسه به مراکش

۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۳ | نظر

فرانسه دو - مراکش صفر (79- رندال کولو موآنی): حرکت تکنیکی و زیبای امباپه درون محوطه جریمه باعث سردرگمی دفاع مراکش شد و پاس این فوق ستاره به سمت راست و در دهانه دروازه را بازیکن تازه‌وارد فرانسوی‌ها تبدیل به گل دوم این تیم کرد.

ببینید | گل اول فرانسه به مراکش

جام جهانی 2022 قطر

ببینید | گل اول فرانسه به مراکش

۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰ | نظر

فرانسه یک - مراکش صفر (4- تئو هرناندز): پاس عمقی واران از میانه‌های میدان به گریزمان رسید و او هم با نفوذ از سمت راست به داخل محوطه جریمه رفت و با یک پاس رو به بیرون امباپه را صاحب توپ کرد اما شلیک امباپه به مدافعان مراکش برخورد کرد و توپ برگشتی را تئو هرناندز با ضربه‌ای دقیق وارد دروازه بونو کرد.

فلسطین پیروز واقعی جام جهانی قطر؛ سیلی دوحه بر روند «عادی سازی»

فلسطین پیروز واقعی جام جهانی قطر؛ سیلی دوحه بر روند «عادی سازی»

۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰ | نظر

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر فرصتی برای نمایش مظلومیت فلسطین و نفرت از رژیمی بود که تنها در یک دهه گذشته نزدیک به ۲۵۰۰ کودک را به شهادت رسانده و همزمان با پیشبرد پروژه رسمی عادی‌سازی مناسبات با دول عربی، در قطر نیز به دنبال عادی‌سازی روابط با شهروندان عرب و مسلمان برآمده‌ بود.

برانکو با حرف های تند پیشنهاد ایران را تکذیب کرد

«اگر کی‌روش نبود شما می‌توانستید صعود کنید»

برانکو با حرف های تند پیشنهاد ایران را تکذیب کرد

۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷ | نظر

کی‌روش مشکل اصلی تیم بود؛ یک مربی بسیار محتاط، بدون دیدگاه مناسب و بدون فلسفه مناسب، بیش از حد دفاعی و مربی که به هیچ وجه اهل ریسک نیست.

مسی برترین گلزن آرژانتین در تاریخ جام جهانی

با گذر از باتی‌ گل، در کنار کلینزمن و کوچیش؛

مسی برترین گلزن آرژانتین در تاریخ جام جهانی

۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵ | نظر

لیونل مسی با گلزنی در دیدار کرواسی در نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و با عبور از گابریل باتیستوتا به برترین گلزن آرژانتین در تاریخ جام جهانی تبدیل شد.

به‌نام مادر

به‌نام مادر

۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳ | نظر

«لوئیس انریکه فکر هر تاکتیکی را کرده بود جز مادران مغربی که در موفقیت مراکش نقش دارند» این توییت شاید یک جمله ساده باشد که یک روزنامه‌نگار اسپانیایی پس از مسابقه تیم ملی کشورش در صفحه خود ارسال کرد؛ «اما مادران مغربی یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های این جام‌جهانی هستند.»

دیوار آرام

درباره یاسین بونو، دروازه‌بان تیم‌ملی مراکش

دیوار آرام

۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱ | نظر

«کمک داور ویدئویی زندگی من را تغییر داد»؛ این جملاتی است که یاسین بونو، دروازه‌بان تیم‌ملی مراکش و یکی از ستاره‌های این دوره جام‌جهانی در مورد زندگی فوتبالی‌اش بیان می‌کند. سخن‌ او مربوط به فوریه سال 2020 و بازی تیم سویا و کلوژ رومانی در لیگ اروپاست. بونو آن شب این فرصت را پیدا کرده بود که درون دروازه تیم اسپانیایی بایستد.

ببینید | ماشین گلزنی ایتالیا

ببینید | ماشین گلزنی ایتالیا

۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲ | نظر

پائولو روسی بازیکن سال‌های دور تیم ملی فوتبال ایتالیا نقش پررنگی در قهرمانی تیمش در مسابقات جام جهانی ۱۹۸۲ ایفا کرد.

جام‌اندوه، جام‌غم

جام‌جهانی1990

جام‌اندوه، جام‌غم

۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳ | نظر

32سال پیش جام‌جهانی1990 که در واقع چهاردهمین دوره این رقابت‌ها بود، برگزار شد. ایتالیا میزبان این جام شد که 24تیم از پنج کنفدراسیون در آن شرکت داشتند. این جام‌جهانی برای ما ایرانی‌ها خیلی مهم است. نه این‌که در آن شرکت داشته باشیم، نه؛ اصلا نبودیم. اما اتفاق بسیار تاریخی و تلخی رخ داد.

بالا،‌بالا،‌بالاتر

مراکش؛ بررسی بزرگ‌ترین احتمال تاریخ جام‌جهانی

بالا،‌بالا،‌بالاتر

۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹ | نظر

تاریخ‌سازان مراکشی حالا فقط دو برد تا فتح جام‌جهانی فاصله دارند. این تیم تا اینجای جام‌جهانی شکست نداشته و فقط هم یک گل دریافت کرده که آن هم یک گل به خودی در دیدار با کانادا در مرحله گروهی بود. این تیم از نام‌های بزرگی همچون بلژیک، اسپانیا و پرتغال عبور کرد و بهتر از آنها بود. یک تساوی هم مقابل کرواسی داشتند. حالا بین آنها و تاریخی‌ترین فینال یک فرانسه قرار گرفته. آیا آنها می‌توانند از پس خروس‌ها در نیمه‌نهایی بربیایند؟

چشم‌دنیا به شیرهای‌اطلس

مراکش‌-فرانسه؛ امشب ساعت 22و 30

چشم‌دنیا به شیرهای‌اطلس

۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹ | نظر

فرانسه امشب در مرحله نیمه‌نهایی جام‌جهانی فوتبال 2022 در ورزشگاه ال‌بیت به مصاف مراکش خواهد رفت. آبی‌پوشان تا این لحظه عملکرد بسیار خوبی برای دفاع از عنوان قهرمانی به نمایش گذاشته‌اند و هدف‌شان تاریخ‌سازی در کنار برزیل و ایتالیاست.(تنها تیم‌های تاریخ جام‌جهانی که از عنوان قهرمانی خود دفاع کرده‌اند.)

سرنوشت زیبا

درباره اولیویه ژیرو، برترین گلزن تاریخ ملی فوتبال فرانسه

سرنوشت زیبا

۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱ | نظر

اینطور است که گاهی اوقات همه چیز ناگهان به هم می‌ریزد. این به هم ریختن، آدم ها را به دو دسته تقسیم می کند. یک عده به نفع شان می شود و یک عده هم به ضررشان. اولیویه ژیرو جزو دسته اول بود. یک دفعه در مسیری قرار گرفت که چندان برایش برنامه ریزی نکرده بود.

علی‌پروین: فرانسه قهرمانه!

وقتی پیش‌بینی‌های سلطان، انگلیس، آرژانتین، مارادونا و آلمان را بدبخت کرد

علی‌پروین: فرانسه قهرمانه!

۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰ | نظر

تیره روزی‌های مارادونا در تیم‌ملی آرژانتین از روزی آغاز شد که علی پروین گفت: «این بچه، آرژانتینو قهرمان جهان می‌کنه!» آلمان وقتی به افول فوتبال خود رسید که سلطان قرمزها آنها را قهرمان اروپا خواند! بدبختی انگلیسی‌ها در جام‌جهانی از وقتی تشدید شد که پروین با اقتدار از قهرمانی‌شان در جهان حرف زد. امروز رسانه‌های جهان پله را شخصی می‌خوانند که پیش‌بینی‌هایش اشتباه از آب درمی‌آید ولی اگر آنها نگاهی به مصاحبه‌های علی آقا بیندازند قطعا حرف خود را پس می‌گیرند.پروین به‌تازگی درباره پیش‌بینی تیم قهرمان جام بیست‌ودوم گفته است: «فرانسه قهرمان جام‌جهانی میشه.» بعضی‌ها با خنده می‌گویند: «هیچی، فرانسه هم به خاک سیاه نشست.» حالا چرا می‌گویند پیش‌بینی‌های پروین برعکس از آب در می‌آید، این مطلب را بخوانید!

بازارگرمی برای کی‌روش!

وظیفه فیلیپه در اطراف کارلوس

بازارگرمی برای کی‌روش!

۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰ | نظر

چقدر تصادفی و چقدر اتفاقی. درست در روزهایی که بحث ماندن یا جدایی کارلوس کی‌روش از تیم ملی مطرح است، ناگهان رسانه‌ای خارجی خبر می‌دهد که او گزینه نیمکت تیم ملی تونس است! این بی‌شباهت به خبرهای همین چند وقت پیش نیست. در روزهایی که بحث اخراج اسکوچیچ و جایگزینی کی‌روش مطرح بود، ناگهان چند سایت خارجی خبر دادند او گزینه مربیگری چند تیم آفریقایی و یک تیم باشگاهی مصر است.