اگر در منطقه یا شهری که با آن آشنایی ندارید، حضور دارید، پیدا کردن مسیرهای مختلف اغلب برایتان دشوار است، به خصوص اگر عجله داشتید باشید و نخواهید مرتب برای پرسیدن آدرس وقت تلف کنید. بدون شک یکی از بهترین راه‌ها برای پیدا کردن مسیرهای مختلف استفاده از GPS گوشی‌های هوشمند است، اغلب گوشی‌های هوشمند دارای یک سنسور GPS هستند که همراه با یک اپلیکیشن مسیریاب برای مثال گوگل مپس مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۹۹۳۹۷۳
راهکارهایی برای رفع مشکلات اتصال GPS در گوشی‌های اندرویدی

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، با این حال در برخی مواقع قابلیت GPS گوشی آنطور که انتظار می‌رود، کار نمی‌کند. اگر از پلتفرم اندروید استفاده می‌کنید و GPS گوشی تان درست کار نمی کند ممک است موارد زیر به شما کمک کنند.

گوشی‌های اندرویدی به منظور تعیین موقعیت کاربر از Assisted GPS استفاده می‌کنند. این فناوری در کنار ماهواره‌های GPS از برج‌‌های مخابراتی یا شبکه‌های وای فای استفاده می‌کند. اگر برای استفاده از اتصال GPS گوشی اندرویدی خود با مشکل مواجه هستید، می‌تواند با طی کردن این مراحل کمی عملکردش را بهبود دهید. با توجه به اینکه گوشی‌های اندرویدی رابط های کاربری مختلف دارند، ممکن است این راهکارها در گوشی شما کمی متفاوت باشند.

ابتدا مطمئن شوید که Assisted GPS در گوشی اندرویدی شما فعال است. برای این کار به تنظمیات رفته و روی گزینه Location and Security ضربه بزنید. گزینه‌های Use Wireless Networks و Use GPS Satellites باید فعال باشند.

یکی دیگر از راهکارها استفاده از اپلیکیشنی به نام GPS Status & Toolbox است، این برنامه را از گوگل پلی استور دانلود کرده و نصبش کنید. GPS Status & Toolbox اپلیکیشنی است که داده‌های GPS شما را مجدد دانلود می‌کند تا مطمئن شود که گوشی شما از ماهواره‌های مناسبی استفاده می‌کند.

پس از دانلود این اپلیکیشن، از بخش منو، گزینه Tools را انتخاب کرده و روی Manage A-GPS State ضربه بزنید، به منظور خالی کردن حافظه کش GPS گوشی گزینه Reset را انتخاب کنید. به منوی قبلی بروید و دوباره همین کار را تکرار کنید اما این بار به جای گزینه Reset، روی Download ضربه بزنید.

یکی دیگری از دلایلی که ممکن است باعث نقص عملکرد GPS گوشی شما شود، تغییر تنظیمات Power گوشی است که به منظور بیشتر شدن طول عمر باتری آنها را انتخاب می‌کنید. اما این تنظیمات ممکن است زمان استفاده از یک اپلیکیشن موبایلی مسیریابی بر اتصال GPS گوشی تاثیر بگذارند. برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقی، تنظیمات مصرف باتری گوشی را به حالت استاندارد در آورید.

اچ تی سی

به بخش تنظیمات گوشی رفته سپس گزینه‌های Power Saving Mode یا Battery Optimization رفته، اپلیکیشن مورد نظر را انتخاب کرده و روی گزینه Don’t Optimize ضربه بزنید.

سامسونگ

به بخش تنظیمات باتری رفته گزینه های App Power Saving سپس Detail رفته، اپلیکیشن را انتخاب کرده و روی Disbale ضربه بزنید.

هواوی

گزینه Energy Setting را به حالت نرمال درآورده سپس اپلیکیشن مورد نظر را به Protected Apps اضافه کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها