سیانوژن رسماً به فعالیت خود در زمینه توسعه سیستم عامل پایان داد.
کد خبر: ۹۸۲۵۲۸
پایان سیانوژن؛ مرثیه‌ای بر یک رویا

به گزارش جام جم آنلاین ، کمپانی سیانوژن که رام‌های بدون شخصی‌سازی برای سیستم‌عامل اندروید منتشر می‌کرد، در ابتدا با خیزش خوبی آغاز به کار کرد و برتری بر سیستم عامل اندروید گوگل را هدف قرار داده بود، اما طی ماه های گذشته اوضاع چندان مطلوبی نداشته است. این مسئله با اخراج 20 درصد از نیروهای فعال در زمینه توسعه سیستم عامل در مرداد ماه سال جاری آغاز شد و به دنبال آن درگیری های مدیریتی و مشکلات مالی رفته رفته گریبان گیر این شرکت شدند. اوایل ماه گذشته نیز شایعاتی مبنی بر اخراج قریب الوقوع تعداد بسیار بیشتری از نیروهای این شرکت و تعطیلی دفتر آنها در سیاتل شنیده شد که مدت کوتاهی بعد رسماً توسط سیانوژن تایید گردید و در همین راستا یکی از بنیان گذاران نیز سمت خود را ترک گفت.

در حالی که به نظر می رسید قرار است از این پس تیمی متشکل از تعداد محدودتری از مهندسین نرم افزاری در واحد پالو آلتوی این کمپانی تحت مدیریت «لیور تال» به فعالیت خود ادامه دهند، ساعاتی پیش سیانوژن رسماً از قطع فعالیت تمام سرویس ها و سیستم عامل های خود و همینطور پشتیبانی از آنها تا پایان سال جاری میلادی خبر داد.

در این بین ذکر شده پروژه های متن-باز و کدهای برنامه نویسی همچنان در دسترس خواهند بود و هرکسی مختار است برای خودش سیانوژن مود بسازد. با همه این تفاسیر به نظر می رسد کمپانی سیانوژن قصد دارد با سروصدای کمتری روی توسعه برنامه های شخصی سازی ماژولار نرم افزارهای اندروید تمرکز نماید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها