کره شمالی علاقه‌ای به انفجار و سوزاندن شهر‌ها و ساختمان‌ها و تاسیسات آمریکا ندارد. آنها می‌خواهند به یکباره جمعیت آمریکا را از سطح این سرزمین محو کنند. اگر در مورد این امر حیاتی و مهم کوتاهی صورت گیرد، تبعات و نتایج آن برای ملت آمریکا فاجعه‌بار خواهد بود.
کد خبر: ۹۵۱۴۶۴
کره شمالی می‌خواهد با سلاح مخوف خود آمریکا را از صفحه روزگار محو کند!

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دی فدرالیست، یک محقق آمریکایی به تشریح حمله احتمالی کره شمالی به آمریکا پرداخت و نوشت: بسیاری از مردم آمریکا خطر عظیمی که از طرف دولت و ارتش کره شمالی متوجه مردم آمریکا است را جدی نمی‌گیرند. با این‌که آنها می‌دانند این کشور توسط فردی عجیب اداره می‌شود، دیده‌بان‌های آمریکا در کره شمالی (گوگل ارث و نقشه‌های غیر رسمی) مرتب گوشزد می‌کنند که نادیده انگاشتن کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) خطای بزرگی است که پس از مرتکب شدنش شاید دیگر آمریکایی‌ها زنده نباشند تا آن را جبران کنند.

او ادامه داده است: خوب شاید بپرسید که این چطور حمله‌ای است که ممکن است کیم جونگ اون به آمریکا انجام دهد؟ من می‌گویم این حمله‌ای است که قادر است 75% تا 90% از جمعیت آمریکا را بکشد و بقیه بازمانده‌ها را به موجوداتی که نسلشان در خطر انقراض است تبدیل کند. در این صورت کسانی که زنده بمانند هم شرایط زندگی‌شان به شرایط زندگی مردم 2 قرن پیش آمریکا برمی‌گردد.

بیشتر مرد امریکا و مخصوصا آنهایی که رهبر کره شمالی را درست نمی‌شناسند، از این موضوع خبر ندارند که کره شمالی تا پایان امسال مقدار کافی مواد رادیو اکتیو قابل شکافت برای ساخت تقریبا 20 بمب هسته‌ای را در اختیار خواهد داشت و هر سال ظرفیت افزودن تقریبا 7 بمب هسته‌ای بر این مقدار را نیز که کره شمالی آن را ادعا می‌کند، امری دور از ذهن و غیر قابل باور نیست. آیا این زرادخانه تهدیدی جدی برای آمریکا نمی‌تواند باشد؟

اما همه این سلاح‌های کشتار جمعی و خطر احتمالی حمله موشکی این کشور تا بحال نتوانسته است «دکتر پیتر پری» (رئیس وضعیت فوق‌العاده امنیتی جهانی و ملی) را به اندازه موضوعی که این روزها از زبان مدیر سابق سازمان سیا (CIA) «جیمز وولسی» ، بنیانگذار و رئیس مرکز سیاستگذاری امنیتی آمریکا دکتر«فرانک گافنی» و دیگر افرادی که تحولات هسته‌ای کره شمالی را زیر نظر دارند، می‌شنویم تا این حد نگران سازد.

آمریکایی ها عمیقا نگران قدرت بالقوه وحشتناک و مرگبار کیم جونگ اون جهت استفاده از یک جنگ افزار مخوف جدید دیگر او هستند. سلاحی که خطر آن به مراتب ویرانگر‌تر از حمله هسته‌ای احتمالی با تمام قوای روسیه به آمریکا است.

کره شمالی قصد دارد تا به یک باره آمریکا را از روی صفحه روزگار محو سازد

روز 9 سپتامبر کره شمالی به اجرای پنجمین آزمایش انفجار هسته‌ای خود مبادرت ورزید. این انفجار با مقیاس شدت ثبت شده 5.3 ریشتر و قدرت برآورد شده بین 20 تا 30 کیلو تن (که به همراه آزمایش دیگری در ماه ژانویه انجام شد) در بین آزمایش‌های گذشته این کشور از همه عظیم‌تر بود. برای هواپیما‌های جاسوسی تشعشع‌یاب آمریکا کار آسانی نیست که اطلاعات چنین فاجعه‌ای را دقیقا ثبت کنند. آزمایش اتمی ماه ژانویه بین 7 تا 10 کیلو تن قدرت داشت که تا بحال هیچ هشدار ثبت تشعشعی در مورد آن دریافت نشده است. اما چرا؟

بسیاری عقیده دارند که به 2 دلیل این آزمایش یک انفجار عادی هسته‌ای نبوده است : اول این که هر 2 وسیله انفجار از نوع بمب‌های هیدروژنی بوده‌اند که باید از دسته بمب‌های وابسته به حرارت هسته اتمی (thermonuclear) باشند. دومین دلیل این که بازده جنبشی (پرتو افشانی رادیو اکتیو) تحت اشعاع انتشار اشعه گاما قرار گرفته و قربانی افزایش انتشار آن شده بود.

چرا این موضوع مهم است؟ برای این‌که کره شمالی علاقه‌ای به انفجار و سوزاندن شهر‌ها و ساختمان‌ها و تاسیسات آمریکا ندارد. آنها می‌خواهند به یکباره جمعیت آمریکا را از سطح این سرزمین محو کنند. این اصطلاحی است که شبکه خبری کره شمالی (KCNA) پس از آزمایش اتمی ژانویه این کشور در مورد از بین بردن «همه » مردم آمریکا بکار برد. شبکه خبری ک.سی.ان.ای در آن موقع اعلام کرد که: «دانشمندان و کارشناسان کره شمالی با جسارت و روحیه بالا حاضرند تا بمب‌های هیدروژنی (H-bombs) را که صدها کیلو تن و مگا تن قدرت دارند بالای سر آمریکایی‌ها بترکانند تا آنها را همه به یکباره از قلمرو سرزمینشان محو سازند.»

این حرف‌ها شاید مثل همیشه یک بلوف و پروپاگاندای نظامی از طرف کیم جونگ اون و دار دسته دولتی‌اش به نظر بیایند اما نه این بار این طور نیست. متاسفانه فقط تعداد کمی از مردم در مورد مخرب و مرگبار بودن جنگ افزارهایی که از امواج الکترو مغناطیسی (EMP) و یا فرا – الکترو مغناطیسی (Super-EMP) استفاده می‌کنند اطلاعات درستی دارند و به علت بی‌اطلاعی اصلا به آن اهمیت نمی‌دهند.

سلاح ای.ام.پی چیست و تا چه حد می‌تواند ویرانگر باشد؟

ای.ام.پی مترادف اصطلاح « امواج الکترو مغناطیسی» است و برای هر سیستم و وسیله‌ای که ریزتراشه (میکرو چیپ) در ساختار آن به‌کار رفته باشد یا بخشی از شبکه برق رسانی کشور باشد، بسیار مخرب و ویرانگر است.

شبکه برق رسانی آمریکا از 3 بخش تشکیل می ‌شود : بخش شرقی متصل داخلی که 75% برق مورد نیاز ملت امریکا را تامین می‌کند. بخش غربی متصل داخلی و اتصال داخلی تگزاس که هیچ‌یک از آنها از امنیت لازمی که ما باید بتوانیم برایشان فراهم کنیم، برخوردار نیستند.

یک سلاح ساخته شده بر اساس ای.ام.پی قادر است آسیب جدی به تاسیسات برق وارد سازد. اما اگر وسایل وابسته به درجه حرارت هسته اتمی (ترمو – نوکلئار) در این 2 آزمایش اخیر اسرار آمیز کره شمالی نقش داشته باشند، آنها می‌توانند جزئی از یک سلاح فرا – ای.ام.پی (فرا – الکترو مغناطیسی) باشند. وقتی این سلاح بر روی یک ماهواره نصب شود و به مداری در بالای کره زمین در ارتفاع 483 کیلومتری زمین درست مسلط بر مرکز آمریکا فرستاده شود، به کار انداختن فقط یکی از آنها کافی است که ملت معتاد به فناوری آمریکا را به صورتی فجیع و و دردناک به چهار میخ بکشد. ما با محافظه کاری خود داریم جمعیت شهری و روستایی یعنی کل مردم مملکت امریکا را در معرض ترس و وحشت و هرج و مرج قرار می‌دهیم.

نویسنده این مقاله در ادامه آورده است: همین الان 2 ماهواره کره شمالی بالای سر ما در خط سیر جنوب به شمال در حال چرخش هستند. این همان خط سیری است که در زمان جنگ سرد با شوروی از آن استفاده می‌شد. در آن زمان این راه حل هوشمندانه به نظر مسئولان آن زمان آمریکا می‌رسید که اگر شوروی سلاح‌های اتمی خود را علیه ما به‌کار بگیرد، موشک‌هایش به بالای قطب شمال می‌آیند. به همین خاطر آمریکا سیستم دفاع ضد موشکی خود را در شمال مستقر ساخته بود. از زمانی که اتحاد شوروی از هم پاشید، وضعیت دفاعی آمریکا هیچ تغییری نکرده است که که جنوب و کرانه شرقی را در امتداد دریا بی‌دفاع گذاشته است.

به این علت که هیچ داده‌ای (دیتا) حتی از ایستگاه‌های زمین ماهواره‌ای کره شمالی هم ثبت نشده است، به هیچ وجه مشخص نشده است که آیا سلاح‌های هسته‌ای بر روی آن ماهواره‌ها نصب شده است یا این که آنها به‌صورت آزمایشی بالای آمریکا در حال چرخش هستند.

در پاسخ به تهدیدات این سلاح‌ها و آزمایش اخیر موتور موشک کره شمالی، آمریکا و سازمان ملل متحد اعضای هیات حاکمه کره شمالی و از جمله خود کیم جونگ اون را تحریم باران کرده‌اند.

شبکه فاکس نیوز، نقل می‌کند که کیم جونگ اون به مقامات و دانشمندان کره شمالی دستور داده تا در کمترین زمان ممکن خود را برای فرستادن ماهواره جدید آماده سازند تا به میان دشمنانشان (آمریکا) حمله ور شده و به سوی آنها بتازند تا ریشه تحریم‌های سختی که بر کره شمالی تحمیل شده است را بخشکانند.

به گفته «جوئل ویت» بانی وبسایت 38 شمالی، آزمایش اخیر موتور موشک از این جهت تحول مهمی بوده است که کره شمالی بتواند فضاپیمای بزرگتر و بهتری را به منظور قرار دادن ماهواره خود در مدارهای بالاتر کره زمین در آینده نزدیک به‌کار ببرد.

این تقاضای رهبر کره شمالی برای داشتن ماهواره در مدارهای بالاتر کره زمین به معنای آن است که بتواند دستگاه‌های ای.ام.پی یا فرا – ای.ام.پی را بر روی آن مستقر ساخته و آن را در مداری بالای سر آمریکا قرار دهد. در این میان آمریکا هم هیچ چاره‌ای ندارد جز این‌که امنیت تاسیسات برق رسانی‌اش را سخت‌تر کند و قدرت نظامی ارتش خود را افزایش دهد. در غیر اینصورت به‌زودی آمریکا به جامعه‌ای بدل خواهد شد که بقای نسلش در خطر است. یک سلاح ای.ام.پی یا فرا – ای.ام.پی از ارتفاع 40 یا 483 کیلومتری زمین (هر چه بالاتر باشد مسلط‌تر است) عاقبت نافرجامی برای یک ملت را رقم بزند.

قدرت قیامت به پا کن سوپر ای.ام.پی

انفجار حاصله از انفجار این سلاح جسما به مردم صدمه‌ای وارد نخواهد ساخت بلکه انرژی جنبشی (تشعشع) آن است که بدون هیچ آسیب رسانی به جانداران در هوا پراکنده می‌شود. افزایش پرتوهای گاما شامل 3 موج در فاصله میلی ثانیه از هم به سوی زمین می‌تازند. در این حالت الکترون‌های هوا در اتمسفر کره زمین دربالای آمریکا توسط پرتوهای گاما با ابعادی عظیم در هم کوبیده شده و با سرعتی باورنکردنی به سوی زمین گسیل می‌شوند. هنگامی که این الکترن‌ها در تماس با زمین بیایند، ترنسفورمرهای برق ایستگاه‌های اصلی برق را از کار می‌اندازند. در این هنگام امواجی به‌صورت نبض‌های ماوراء – الکتریکی (Hyper – electrical) در طول خطوط برق شروع به خزیدن کرده و در مسیر خود هرگونه انتقال برق و ارتباطات الکتریکی را مختل کرده و باعث نابودی تمام فناوری‌های توزیع و برق رسانی می‌شوند.

اولین تاثیر آن می‌تواند بسیا مخرب باشد که در این‌صورت هواپیما‌های در حال پرواز شروع به سقوط از آسمان می‌کنند. کارخانه‌ها و انبارهای شیمیایی که مواد شیمیایی مضر و خطرناک را نگهداری و کنترل می‌کنند، از کنترل خارج شده و و با از کار افتادن فناوری رایانه‌ای ( تکنولوژی کامپیوتری) سلامتی و حیات کسانی را که در نزدیکی و اطراف آنها زندگی می‌کنند را به مخاطره می‌افتد. تمام خودروهایی که بعد از سال 1974 ساخته شده‌اند از کار می‌افتند. قطارها، مخصوصا آنهایی که بر روی ریل‌های الکتریکی تردد می‌کنند، متوقف می‌شوند. در آن لحظه ده‌ها هزار نفر از مردم آمریکا در داخل آسانسور ساختمان‌ها گیر می‌افتند.

اما بزرگترین تهدید دراز مدت به شکل این 3 قانون حیاتی نمود کرده و موجودیت و حیات مردم را به خطر می اندازند: ما بیش از 3 دقیقه نمی‌توانیم نفسمان را نگهداریم. ما نمی‌توانیم بیش از 3 روز بدون آشامیدن آب زنده بمانیم و همچنین بیش از 3 هفته بدون قضا نمی‌توانیم زنده بمانیم. جمعیت شهری امریکایی که به‌صورت فشرده در آپارتمان‌های آسمانخراش‌های شهرهای این کشور زندگی می‌کنند به دلیل از کار افتادن پمپ‌های آب ساختمان‌ها دیگر نمی‌توانند به آب دسترسی داشته باشند. خیلی زود آب آشامیدنی پر شده در بطری‌ها در اولین روز پس از حمله در سوپرمارکت‌ها ته می‌کشد. بیشتر فروشگاه ها و سوپر مارکت‌های آمریکا فقط برای 3 روز مواد غذایی مخصوصا گوشت و سبزیجات و کالاهای اساسی دیگر را ذخیره دارند.

آسیب‌پذیرترین اجزاء سیستم انتقل و توزیع برق ترنسفورمرها هستند که در این سیستم ترنسفورمرهای بسیار عظیم و بزرگی هستند که جایگزین کردن آنها فوق العاده سخت و پر هزینه است. مانند بسیاری از صنایع دیگر این قطعات دیگر در آمریکا تولید نمی‌شوند. بیشتر انها از آلمان و کره جنوبی وارد می‌شوند که هر کدام از آنها منحصر به فرد بوده و در محل‌های مشخصی در ایستگاه های اصلی و فرعی نصب و استفاده می‌شوند. از همه اینها 9 عدد هستند که در سیستم برق رسانی آمریکا حیاتی هستند.

این ترنسفورمرها تنظیم کننده‌های پیچیده نیروی برق هستند که سال‌ها طول می‌کشد تا ساخته شوند و ساخت مجدد آنها 10 میلیون دلار هزینه برمی‌دارد. این قطعات باید از کشورهای خارج به آمریکا وارد شده و کامیون‌ها و تریلرهای خاص و عظیمی برای حمل و نقل آنها به‌کار برده می‌شوند که هر یک 400 تن وزن دارند. هیچ تریلی استاندارد 18 چرخی از پس کاری که انها می‌کنند، برنمی‌آید. لاستیک‌های آنها هرگز زیر ار سنگین نمی‌ترکد و منبع سوخت آنها صرفا از گازوئیل است. در این وضعیت منابع سوخت نیز از فعالیت باز‌می‌مانند، بنابر این فراهم ساختن سوخت برای این کشنده‌های غول‌پیکر نیز تغریبا غیر ممکن می‌شود. البته تعدادی ترنسفورمر پشتیبان برای حالت اضطراری در آمریکا داریم اما هیچیک آنچنان در دسترس نیستند که ما بتوانیم به‌موقع از آنها برای جایگزینی ترنسورمرهای صدمه دیده در اثر حملات ای.ام.پی استفاده کنیم. ما تقریبا یک دهه زمان برای تهیه ترنسفورمرهای یدک و جایگزینی آنها نیاز داریم تا بتوانیم حداقل نیازهای برق کشور را فراهم کنیم.

فقط آنهایی که آمادگی داشته باشند جان به در برده و زنده می‌مانند

اما از کار افتادن شبکه برق رسانی تبعات سنگین‌تر ثانویه‌ای نیز دارد که حتی از تبعات اولیه حمله ای.ام.پی نیز ویرانگر‌تر است. این تبعات می‌تواند جان مردم مناطق ساحلی و مرکزی آمریکا را به‌خطر جدی بیا‌ندازد. بنابر اطلاعات مرکز انرژی آمریکا،‌ 60 نیروگاه برق فعال تجاری که بوسیله 100 راکتور هسته‌ای کار می‌کنند در 30 ایالت آمریکا وجود دارد. از این نیروگا‌ها، 36 مرکز مجهز به راکتورهای هسته‌ای هستند . خود نیروگا‌های برق هسته‌ای کاملا وابسته به شبکه برق‌رسانی سراسری آمریکا یا نهادهای توزیع برق دیگر هستند. آژانس کنترل هسته‌ای دستور داده که به اندازه مصرف یک هفته سوخت دیزل در هر نیروگاه هسته‌ای به‌عنوان منبع سوخت پشتیبان ژنراتورهای هر نیروگاه باید ذخیره گردد.همه این تدابیر در صورت از کار افتادن چیپ‌ها و رایانه‌های کنترل کننده ژنراتورها ، کاملا بی‌فایده خواهد بود. امکان منطقی دیگر استفاده از باتری‌های پشتیبان برای هر مدتی که جوابگو باشد است. مسلم است که همه این‌ها نیز پس از مدتی از کار می‌افتند، با این‌حال راکتورهای هسته‌ای از کار افتاده‌ نیز نیاز شدید به خنک شدن خیلی سریع توسط جریان آب سرد دارند. در صورت از کار افتادن ژنراتورها و باتری‌ها جهت پمپ کردن این آب، دیگر هیچ راهی برای به جریان انداختن آب سرد تازه به اطراف راکتورها و خارج کردن آب داغ حاصله از سرمایش آنها و خنک کردن راکتورها و حوضچه‌های و شبکه‌های سرمایشی آنها باقی نخواهد ماند. در این‌صورت آب ساکن باقی مانده اطراف راکتورها به جوش آمده و فاجعه فوکوشیمای ژاپن با ابعادی یکصد بار بدتر تکرار می‌شود.

به نوشته او، درست مانند فاجعه فوکوشیما همه آن راکتورها و حوضچه‌ها و شبکه‌های اطرافشان ذوب شده و هیدروژن در بالای راکتورها ساخته شده و در آنجا انباشته خواهد شد. حال اگر این هیدروژن تلمبار شده به هر دلیلی مشتعل شود، موجب انفجارهای مهیبی مانند آنچه که در ژاپن شاهد آن بودیم خواهد شد. با تند باد بوجود آمده در اثر این انفجارات امواج رادیواکتیو کل مردم آمریکا را فرا خواهد گرفت.

نویسنده مقاله تاکید کرده است: گذشته از هر تمهیداتی که ما بیاندیشیم، این امر مسلم است که فقط افراد معدودی می‌توانند موفق شوند تا از یک حمله ای.ام.پی جان سالم به در ببرند. اگر هم حمله سوپر – ای.ام.پی در کار باشد،‌ فقط برای کسانی که با ذخیره سازی مقدار متنابهی از آب و غذای قابل بازیافت به تمام معنا با برای یک چنین حمله‌ای آمادگی داشته‌اند احتمال جان به در بردن از این مهلکه و زنده ماندن وجود دارد.

برای آنکه به عمق اهمیت و جدی بودن این حمله برای ارتش آمریکا پی ببرید تنها کافی است که بدانید، ستون فقرات اصلی تاسیسات برق‌رسانی اضطراری ارتش هم اکنون از زیر کوه چه ینه (Cheyenne) در کو لورادو گذرانده شده و در زیر این کوه کاملا امن است. برای محکم کردن امنیت این تاسیسات حدود 70 میلیمن دلار بودجه اختصاص یافته است.

با غیر قابل پیش بینی بودن تصمیم‌گیری‌های کیم جونگ اون، بسیار عاقلانه خواهد بود که ما دولت مرکزی و دولت‌های ایالتی آمریکا را قانع کنیم که نظیر این ایمن سازی را در مورد کل شبکه و تاسیسات برق رسانی آمریکا اجرا کرده و در مورد امنیت کل آن همه محکم کاری‌های لازم را بکنند. اگر در مورد این امر حیاتی و مهم کوتاهی صورت گیرد، تبعات و نتایج آن برای ملت آمریکا فاجعه‌بار خواهد بود.

جیمز اچ هید (James H. Hyde) از سال 1983 به حرفه خبرنگاری اشتغال داشته و مسائل سیاسی، امنیت ملی و تروریسم بین المللی را پوشش می‌دهد. او برنده جایزه Jesse H. Neal در سال 1986 شده است. از آن زمان او سردبیر 3 مجله بوده است.

مترجم: جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
اسماعیل
-
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
۰
۰
وقتی یه كشور رو یه ... احمق اداره كنه وضع بهتر از این نمیشه خدا رو شكر كه ما به كره شمالی اسلامی تبدیل نشدیم.
علی
-
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
چشماتو باز كن و منطقی ببین و جوگیر یك عده كه بازیچه غرب هستند قرار نگیر . اگر منطقی باشی می بینی كه تنها كشوری كه با عمل مرگ بر امریكا گفته كیه و كشوری كه به این اقتدار برسه كه جلوی یك همچین قدرتی به ایسته احمق نمی تونه باشه و اینرا كسانی بكار می برند كه درمونده شده باشند .
سارا
-
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
از كلمه ما برای مردم مایه نذار بگو من . بعد هم نظر تو برای خودت خوبه همچنانكه بخودت امتیاز دادی نه هیچ كس دیگه .
رشید
-
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
شایدبعضی ها مسئولین این كشور را بیفكر قلمداد كنند اما واقعیت اینه كه اگر بخوای در این دنیا مستقل از خونخواران غربی باشی باید نابود شوی وهمه جانبه تحریمت میكنند.وضعیت كره شمالی بابت استقامت آنها دربرابر خونخواری امریكاست
ایرانی
-
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
۰
۰
آقای كیم جونگ اون وااااااااااااااااااااااااقعا دستتون درد نكنه كه باعث نگرانی شیطان بزرگ (آمریكا) شدین . خیلی مخلصیم .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها