رییس اتحادیه فروشندگان گوشی همراه در گفت و گو با جام جم آنلاین:

گوشی های مسافری نیازی به رجیستر ندارد/ انتقاد از واردات انحصاری آیفون

رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه گفت : اگر به صورت غیراصولی با مسئله قاچاق برخورد کنیم عرضه محصولات به زیر پوست بازار می‌رود و به شیوه‌های زیرزمینی خرید و فروش می‌شود.
کد خبر: ۹۴۸۵۳۰
گوشی های مسافری نیازی به رجیستر ندارد/ انتقاد از واردات انحصاری آیفون

ابراهیم درستی در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین با اشاره به اینکه فضای لازم برا ی مبارزه با کالای قاچاق ایجاد شده است گفت : آنهایی که قانونا می توانند کالایی را واردکشور کنند، هم اینک باید سهم بازار را تامین کنند، اگر نمایندگی ها سهم بازار را ارائه ندهند به جرات می توانم بگویم که ممکن است اینها در بخش گوشی قاچاق که 80 درصد آن قاچاق است خودشان نقش داشته باشند .

وی در پاسخ به این پرسش که طرح رجیستر کردن گوشی چگونه پیش می رود و آیا آماری دراین زمینه وجود دارد توضیح داد : طرح رجیسترگوشی ها به صورت پلکانی در حال اجراست و مردم نگران نباشند . آمار مربوط به رجیسترشدن گوشی ها را مخابرات می تواند اعلام کند اما به صراحت می توانم بگویم گوشی هایی که هم اینک دردست مردم و واحد های صنفی است مشکلی ندارد اما از این به بعد افراد سعی کنند کالایی را که خریداری می کنند با برگ سبز و مدارک مثبته باشد .

درستی با اشاره به اظهارنظرهایی که در مورد بحث قاچاق و رجیستر کردن گوشی ها مطرح می شود گفت : هر وقت سه اپراتور به یک نقطه نظر رسیدند و هماهنگی لازم با دستگاههای مجری را داشتندآن موقع باید اظهار نظر شود ، آن هم از یک کانال ، متاسفانه اعلام نظرهای مختلف بدون هماهنگی به بازار آسیب می زند و بهتر است صحبت ها پس از جمع بندی از طریق رسانه گفته شود نه اینکه هر یک از دوستان نقطه نظرات خود را ارائه دهد .

وی در پاسخ به این پرسش که آیا گوشی همراه مسافر نیاز به رجیستر دارد گفت:گوشی که مسافری می آید از مبادی قانونی وارد می شود. در حال حاضر طرح رجیستر به صورت آزمایشی در حال انجام است و باید مشکلات آن رفع شود .

قیمت بالای آیفون به دلیل نوبرانه بودن

درستی در باره دلایل اختلاف فاحش قیمت آیفون در بازار با قیمت های اصلی ارائه شده در سایت اپل نیز گفت : مدل جدید گوشی ایفون به دلیل نوبرانه بودن طبیعی است که بالا باشد به هر حال این گوشی ها که وارد شده تعدادش محدود است و بهتر است شرکت هایی که برای واردات این گوشی به ثبت رسیدند سهم بازار را تامین کنند تا قیمت متعادل شود.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه گفت : هم اینک فضا برای قاچاقچی ناامن شده است و باید تسهیلاتی فراهم شود تا آنهایی که می توانند قانونا کالایی را وارد کنند بیایند و سهم بازار را تامین کنند . در هر صورت واردات باید از مبادی قانونی صورت گیرد و انحصار و محدودیت نباشد تا رانت ایجاد نشود . هر کس شرایط و چارچوب لازم را داشت با ضوابط تعریف شده بتواند اقدام به واردات قانونی کند .

وی تاکید کرد : اگر به صورت غیراصولی با مسئله قاچاق برخورد کنیم عرضه این محصول به زیر پوست بازار می‌رود و به شیوه‌های زیرزمینی خرید و فروش می‌شود.

درستی در پاسخ به این پرسش که تاکنون چند شرکت برای واردات به ثبت رسیده اند و چه اقدامی برای واردات قانونی کرده اند گفت : وزارت صنعت و معدن باید جوابگو باشد واعلام کند که شرکت هایی که در سامانه ثبت نام کردند تا کنون چه کردند . به هر حال تا آنجایی که می دانم در مرحله اول 9 شرکت و در مرحله دوم 8 شرکت نمایندگی خود را ثبت کردند .

سیما رادمنش - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها