فلسطینیان در حالی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان یعنی روز جهانی قدس را گرامی می دارند که صهیونیستها یک نسل کامل فلسطینی را از ورود به شهر مقدس قدس و نماز گزاردن در مسجد الاقصی محروم کرده‌اند و از آغاز اشغال این شهر بی وقفه به یهودی‌سازی آن ادامه می دهند.
کد خبر: ۹۱۸۰۶۱
صهیونیست ها یک نسل کامل فلسطینی را از دیدار مسجد الاقصی محروم کردند

به گزارش جام جم آنلاین ، بیشتر فلسطینیانی که پس از سال 1990 میلادی متولد شده‌اند به علت آنکه صهیونیست ها ارتباط این شهر را با مناطق اطراف قطع کرده‌اند امکان زیارت مسجد الاقصی را نداشته‌اند.

بر اساس این گزارش، حکومت اشغالگر اسرائیلی در سال 1990 میلادی تصمیم نظامی گرفت و بر اساس آن رسیدن فلسطینیان ساکن کرانه باختری را به شهر اشغالی قدس ممنوع و ورود به آن را به دریافت مجوز ویژه مشروط کرد. این مجوز را اداره مدنی اسرائیل و با توصیه سازمان اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی یعنی (شاباک) صادر می کند.

زمانیکه تل آویو دیوار جداسازی نژادپرستانه را در سال 2002 میلادی احداث کرد در حال تکمیل طرح محاصره شهر مقدس قدس و قطع ارتباط آن با مناطق اطراف مسلمان نشین بود.

طرح بعدی که ادامه یافت بیرون راندن فلسطینیان از خانه و کاشانه شان در قدس بود تا مقدمه اعلام این شهر به عنوان شهر یهودی فراهم شود.

جمال جمعه مسئول حرکت مردمی مقاومت گفت: کار قطع ارتباط قدس با اطراف خود ، کار الان نیست بلکه از زمان اشغال قدس در سال 1967 میلادی و از نخستین روز اشغال این شهر آغاز شد.

یهودی سازی قدس با تخریب محله شرف و محله مغاربه در بخش قدیمی و ساخت محله های یهودی در مکان آنها آغاز شد. شهرکسازی از آن زمان تاکنون بی وقفه ادامه داشته است.

این گزارش در پایان افزود: تل آویو در نهایت نمی خواهد اثری از تاریخ اسلامی قدس بماند.

منبع: العالم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها