عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی گفت: مردم ما و مقاومت اسلامی در منطقه کاملا واقف هستند که عملیات و اقدامات داعش و تکفیری ها در منطقه عمدتا برای حفط امنیت اسراییل و فرصت دادن برای بازسازی خود بعد از چند شکست از حزب الله و حماس صورت گرفته است .
کد خبر: ۹۱۷۳۱۶
فلسطین باید همچنان مسئله اصلی باشد/ بخش ناچیزی از توان مقاومت صرف تکفیری ها شده است

حمید رضا ترقی در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین، گفت:‌ همانطور که می دانید اصولا حتی ریشه اقدامات گروههای تکفیری و تروریستی فعلی هم در همین غده سرطانی اسراییل است که با هدف مقابله با مقاوت اسلامی در برابر فلسطین شکل گرفته است.

وی افزود: درست است که نیروهای رزمنده امروز درگیر با معلول های این علت هستند اما فلسطین هیچ زمانی از مسئله اصلی جهان اسلام نباید خارج شود و همچنان باید مسئله اصلی باشد.

ترقی تصریح کرد: طبیعتا مردم ما و مقاومت اسلامی در منطقه هم کاملا واقف هستند که عملیات و اقدامات داعش و تکفیری ها در منطقه عمدتا برای حفط امنیت اسراییل و فرصت دادن برای بازسازی خود بعد از چند شکست از حزب الله و حماس صورت گرفته است و علیرغم تزریق میلیاردها دلار به اسراییل در طی این مدت جنگ با تکفیری ها و ترویست ها در عراق و سوریه هنوز اسراییل نتوانسته یک حاشیه امنی برای خود پیدا کند.

معاون سیاسی سابق حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه امروز استراتژی غربی ها علیرغم هزینه های بسیاربرای امنیت اسراییل و حاشیه سازی ها نه تنها به نتیجه نرسیده بلکه نتیجه معکوس داده است اظهار داشت: توان موشکی حزب الله و حماس در طی این مدت آنچنان تقویت شده که به راحتی ظرف 10 دقیقه می توانند اسراییل را با خاک یکسان کنند،آزمایش موشکی چندی پیش حماس نشان داد چقدر اسراییل از این بعد آسیب پذیر است.

وی ادامه داد: صهیونیست ها در برابر انتفاضه از درون خود هستند که با اقدامات اخیر جوانان در فلسطین نشان داد که در قلب تل آویو هم می توانند عملیات انجام دهند بنابراین نا امنی را از مرزهای سرزمینی توانستند به پایتخت منتقل کنند.

ترقی با اشاره به اینکه از بیرون هم ناامنی تشدید شده و قدرت مقابله مقاومت علیه اسراییل به چند برابر افزایش یافته است افزود: نه تنها استراتژی غربی ها در رابطه با داعش و النصره نتوانسته مقاومت را تضعیف کند بلکه موجب نا امن تر شدن اسراییل شده و طبیعی است که احساس خطری که آنها از این مسئله می کنند حاکی از این واقعیت است.

این عضو حزب موتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه بخشی از توان حزب الله صرف مقابله با داعش می شود اما در عین حال گفت: به گفته سید حسن نصرالله "آنچه الان از مقاومت صرف مقابله با داعش می شود 20 درصد توان و ظرفیت مقاومت است" و بقیه توان ما آماده مقابله با اسراییل است.

این فعال سیاسی تصریح کرد: بنابراین اینگونه نیست که مقاومت مسئله اصلی خود یعنی اسراییل را فراموش کرده باشد بلکه بخش ناچیزی را برای مقابله با داعش به کار برده و بقیه توان مقابله با داعش از سوی سوریه و عراق است تا به این ترتیب به مقاومت آسیبی نرسید و همچنان قوی باقی بماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها