رییس سازمان امور مالیاتی خبر داد:

افزایش مالیات سیگار در مالیات بر ارزش افزوده

رییس سازمان امور مالیاتی گفت: مالیات سیگار در لایحه مالیات بر ارزش افزوده به عنوان یک کالای خاص افزایش مالیاتی را که مجلس مدنظر دارد، افزایش می یابد.
کد خبر: ۷۶۶۲۳۹
افزایش مالیات سیگار در مالیات بر ارزش افزوده

علی عسکری درباره تعیین مالیات بر سیگار، گفت: مالیات بر سیگار در حال حاضر وجود دارد، البته تصمیم بر افزایش آن بود که در مجلس شورای اسلامی تصویب نشد.

ایران خودرو و سایپا بدهی مالیاتی ندارند

وی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت پرداخت مالیات توسط دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا، گفت: این دو شرکت بدهی مالیاتی به سازمان امور مالیاتی ندارند، هرچند آنها طی دو سال اخیر زیان ده بودند لذا وقتی که به سوددهی برسند باید ابتدا باید زیان های خود را جبران کنند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد مالیات واردکنندگان خودرو، اظهار داشت: واردکنندگان خودرو باید مالیات بپردازند که سازمان مالیات نیز آنها را دریافت کند، البته دغدغه هایی در ارتباط با مالیات دهی برخی واردکنندگان خودرو داریم که باید آن را حل کنیم.

مالیات معادن چادرملو و گل گهر تقسیط شد

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور در مورد وضعیت مالیاتی معادن چادرملو و گل گهر نیز گفت: مشکلی در ارتباط با مالیات این دو معدن وجود ندارد و مالیات آنها را تقسیط کرده ‎ایم و در حال دریافت هستیم. بحث هایی نیز در این زمینه مطرح شده که مربوط به حقوق مالکانه است که وزارت صنعت، معدن و تجارت آن را در راستای اجرای ماده 48 قانون محاسبات به ما محول کرده است.

وی در مورد نامه نگاری مهدی کرباسیان، رییس ایمیدرو در این زمینه افزود: کارها در حال پیگیری است و عملیات اجرایی آن آغاز شده و آنها به دیوان عدالت شکایتی را مطرح کردند و توقیف عملیات دادند و رفع توقیف یکی از آنها را گرفته ایم.

خدمات لیزینگی مشمول مالیات است

عسکری در پاسخ به انتقادات شرکت های لیزینگ مبنی بر اینکه سازمان امور مالیاتی دو بار از خدمات لیزینگ خودرو مالیات بر ارزش افزوده دریافت می کند، اظهار داشت: سازمان یکبار از خودرو مالیات و بار دیگر از خدمات لیزینگ مالیات دریافت می کند. لیزینگ ها هم از کارخانه های خودروسازی، خودرو را تحویل گرفته و آن را به مشتری تحویل می دهند که این خدمت لیزینگی مشمول مالیات می شود.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور در پاسخ به این سوال که این مالیات که دو بار اخذ می شود از مشتری دریافت می گردد؟ گفت: مشتری یک خودروی فرضا 30 میلیون تومانی هیچگاه حاضر نیست، دو بار مالیات بر ارزش افزوده با نرخ 8 درصد بپردازد، اما تلقی اینگونه است که دوبار این مالیات دریافت می شود اما اینگونه نیست.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها