در سومین روز از ایام دهه فجر هواپیمای جنگنده بومی با نام قاهر 313 ساخت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور احمدی نژاد رئیس جمهور رونمایی شد.
کد خبر: ۵۳۷۱۳۲
جنگنده ایرانی قاهر 313 رونمایی شد

سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تبریک این موفقیت بزرگ که در جهت تحقق فرامین فرمانده معظم کل قوا به منصه ظهور رسیده است، گفت: همه مراحل طراحی و ساخت جنگنده قاهر 313 را دانشمندان و متخصصان اقتدارآفرین سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع انجام دادند.

وزیر دفاع در تشریح ویژگی جنگنده قاهر 313 افزود: این جنگنده پیشرفته با مشخصات ظاهری منحصر به فرد دارای سطح مقطع راداری بسیار کم و همچنین قابلیت انجام عملیات پروازی در ارتفاع پست است.

سردار وحیدی بهره برداری از مواد پیشرفته در ساخت هواپیما و سامانه الکتروآب یونیک پیشرفته را از دیگر ویژگی های قاهر 313 برشمرد.

وزیر دفاع با بیان اینکه این جنگنده توانایی حمل تسلیحات پیشرفته بومی را دارد و از قدرت تهاجمی بالایی برخوردار است، گفت: جنگنده قاهر حقیقتا نماد برجسته ای از نبوغ، خلاقیت و جسارت فرزندان برومند و برنادل ملت ایران در وزارت دفاع است.

سردار وحیدی قابلیت نشست و برخاست با طول باند کوتاه و تعمیر و نگهداری آسان و سریع را از دیگر ویژگی های قاهر 313 دانست.

وی در پایان با تشکر از زحمات بی وقفه دانشمندان و متخصصان سازمان هوایی وزارت دفاع هواپیمای جنگنده قاهر 313 را ثمره قدرت، ایمان، همت، رشد و بالندگی پرورش یافتگان مکتب امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری خواند که در آغاز طلیعه سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با این اقدام افتخارآمیز موجب افزایش اقتدار ملی و ارتقای قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
خلیل
-
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۴
۰
۰
بسیار شگفت انگیز و غرور آفرین است و باور كردنی نیست .خدا را شكر و از همه مخصوصاً رئیس جمهور وزیر دفاع و همه مدیران و دانشمندان و حامیان تشكر می كنیم.
علی
-
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۴
۰
۰
تبریك
عبداله
-
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۴
۰
۰
خوبه.
محمد ناظری
-
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۴
۰
۰
دست مریزاد
هادی
-
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۴
۰
۰
این كنار یه نوار بود خبرهای مربوط هم نشون میداد كجا رفت!!!؟
هن
-
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۴
۰
۰
عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

نیازمندی ها