اداره تحقیقات جنایی تفنگداران دریایی آمریکا اعلام کرد: یکی از زندانیان گوانتانامو که چندی پیش جسد وی در این زندان پیدا شده بود، خودکشی کرده و به مرگ طبیعی نمرده است.
کد خبر: ۵۲۵۹۷۶

بنا بر اعلام کمیته مذکور، پس از بررسی‌ها مشخص شد عبداللطیف سی​و دو ساله که یک زندانی یمنی تبار زندان گوانتانامو بود، به دلیل خوردن عمدی و زیاد دارو مرده است. جسد عبداللطیف چندی پیش به یمن انتقال یافت و به مقامات این کشور تحویل شد، اما این موضوع سوال‌های زیادی را درخصوص دلیل مرگ وی برانگیخت.

با خودکشی این زندانی یمنی تعداد زندانیانی که تاکنون در زندان گوانتانامو خودکشی کرده‌اند به شش نفر رسید و این مساله نشان‌دهنده شرایط نامناسب نگهداری این زندانیان و جو بسیار سنگین روحی اعمال شده علیه آنان است. عبداللطیف 11 سال بدون محاکمه در زندان گوانتانامو نگهداری می‌شد و سومین یمنی به شمار می‌رود که تاکنون در این زندان خودکشی کرده است. هم‌اکنون 166 زندانی در زندان مخوف گوانتانامو نگهداری می‌شوند که دولت آمریکا با انتقال 55 نفر از آنها به زندان‌های معمولی موافقت کرده، اما هنوز این نقل و انتقال‌ها صورت نگرفته است.‌/‌ ایسنا

حزب‌الله شبکه‌ای به زبان عبری راه‌اندازی می‌کند

حزب الله لبنان برای معرفی چهره واقعی خود در بین محافل اسرائیلی‌، یک شبکه‌ تلویزیونی عبری زبان تاسیس می‌کند.

مسئولان شبکه عبری زبان حزب‌الله در تلاش هستند تا این شبکه پا به پای کانال‌های تاثیرگذار تلویزیونی عمل کند و تصویر واقعی حزب‌الله لبنان را در جامعه صهیونیستی به نمایش بگذارد. یکی از کادرهای رسانه‌ای حزب‌الله لبنان اعلام کرد: یقینا این شبکه نه برای تبلیغ، بلکه برای پخش اخبار و برنامه‌های خبری و فرهنگی خواهد بود.‌/‌ ایسنا

آغاز به​کار پارلمان کویت

مجلس امت کویت روز گذشته رسما اولین جلسه کاری خود را آغاز کرد. صالح عاشور، نماینده مجلس امت در این جلسه از دولت خواست براساس ماده 98 قانون اساسی کویت، هرچه سریع‌تر برنامه خود را به پارلمان ارائه کند.

از سال 2006 تاکنون چهار انتخابات پارلمانی در کویت برگزار شده و به دلیل اختلافات گسترده دولت با نمایندگان معارض، سه بار مجلس توسط امیر کویت منحل شد که این اختلافات طی دو سال گذشته افزایش یافته است.

انتخابات مجلس امت کویت در سایه تحریم معارضان برگزار شد و طی آن، شیعیان 17 کرسی از مجموع 50 کرسی پارلمان را به خود اختصاص دادند.‌/‌ فارس

خودروی اسرائیلی کودک فلسطینی را زیر گرفت

یک کامیون اسرائیلی دوشنبه شب کودکی فلسطینی را در ورودی روستای بیت امر در شمال شهر الخلیل در کرانه باختری زیر گرفت. به دنبال این حادثه، درگیری‌های شدیدی میان جوانان فلسطینی خشمگین و شماری از شهرک‌نشینان صهیونیست رخ داد.

برخی منابع عبری زبان اعلام کردند، ده‌ها جوان فلسطینی با سنگ به خودروهای شهرک‌نشینان صهیونیست در نزدیکی روستای بیت امر حمله کردند که در نتیجه آن، حداقل یک شهرک‌نشین یهودی زخمی شده و خسارت‌هایی به پنج دستگاه خودرو وارد شد.

این منابع اشاره کردند نظامیان رژیم صهیونیستی به دنبال این درگیری‌ها، تدابیر امنیتی شدیدی را در ورودی این روستا اتخاذ کرده و اقدام به بازرسی خودروهای شهروندان فلسطینی کردند.

تاکنون شهرک‌نشینان صهیونیست بارها کودکان فلسطینی را با خودروهای شخصی خود زیر گرفته‌اند و آخرین مورد آن مربوط به سی‌ و یکم اکتبر گذشته بود که یک شهرک‌نشین صهیونیست، کودک سیزده ساله فلسطینی را در نزدیکی روستای بیت امر در شمال الخلیل با خودروی شخصی خود زیر گرفت و در نتیجه آن، این کودک بشدت زخمی شد.‌/‌ ایلنا

ورود سفیر جدید ژاپن به پکن

پس از تغییرات در قدرت و روی کار آمدن حزب محافظه کار لیبرال دموکراتیک در ژاپن، سفیر جدید این کشور وارد پکن، پایتخت چین شد. ماساتو کیته‌را که روز گذشته به عنوان سفیر جدید ژاپن وارد پکن شد، وعده داد تا تمام تلاش خود را برای بهبود روابط دو کشور به عمل آورد.

تلاش این دیپلمات ژاپنی پس از آن صورت می‌گیرد که شیزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن از برنامه خود برای بهبود روابط کشورش با چین خبر داد. دو کشور درخصوص چند جزیره در دریای چین شرقی با هم اختلافات ارضی دارند و به قدرت رسیدن حزب محافظه‌کار در چند روز گذشته، نگرانی‌ها را درباره تنش‌ها بین این دو قدرت اقتصادی در شرق آسیا افزایش داده است.‌/‌ مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها