پدر مسی بعد از جلسه با رئیس باشگاه بارسلونا؛

لئو می‌خواهد با بارسا برگردد

سرانجام لیونل مسی راهی لیگ آمریکا شد و پیراهن اینترمیامی را به تن کرد.
کد خبر: ۱۴۱۱۱۱۰

به گزارش جام جم آنلاین، پس از جدایی مسی از تیم پاری سن ژرمن تیم های بارسلونا، الهلال عربستان و اینترمیامی خواهان جذب این ستاره آرژانتینی شدند. سعودی ها سعی داشتند با رقم قراردادی هنگفت گوی سبقت را از رقبا بربایند و این فوق ستاره آرژانتینی را در لیگ خود به خدمت بگیرند اما با رد پیشنهادشان از این مهم بازماندند. اگرچه خود مسی تمایل به بازگشت به بارسلونا و پیوستن به این تیم را داشت اما شرایط مالی این تیم باعث شد او از پیوستن به آبی اناری ها باز بماند و این انتقال شکل نگیرد.

به این ترتیب مسی تصمیم گرفت با رد پیشنهاد سعودی ها شانس خود را در لیگ آمریکا امتحان کند و برای اینترمیامی، تیم تحت مالکیت دیوید بکام در ام‌ ال ‌اس پا به توپ شود.

این تصمیم مسی دلایل غیر فوتبالی هم داشته که از جمله آن می توان به حمایت مالی دو ابر کمپانی اپل و آدیداس از لیگ حرفه‌ ای فوتبال ایالات متحده اشاره کرد. در واقع مسی با پیوستن به تیم اینترمیامی سهمی از ارزش سهام کمپانی اپل در بازار خواهد داشت و این سهم را کمپانی آدیداس هم  به او تقدیم خواهد کرد و قرار است بعد از بازنشستگی لئو مسی در قامت سرپرست تیم به حضور در دنیای فوتبال ادامه دهد.

به این ترتیب اپل و آدیداس از حامیان مالی این پروژه جذاب بوده‌ اند که باعث شده تیم تحت مالکیت دیوید بکام بتواند کورس جذب لیونل مسی را از سایر تیم‌ های متمول جهان پیروز شده و قهرمان جهان را به کشور میزبان جام‌ جهانی 2026 بکشاند. طبق گزارش های منتشر شده، قرارداد مسی با اینتر میامی 2 ساله، سالانه 50 میلیون یورو خواهد بود که این مبلغ یک دهم پیشنهاد الهلال عربستان به این بازیکن است.

اما در خصوص تیم اینترمیامی می توان گفت که این تیم عملکرد خیلی ضعیفی از خود بجای گذاشته است. اینترمیامی در کنفرانس شرق لیگ فوتبال آمریکا از 16 بازی تنها 15 امتیاز کسب کرده و در قعر جدول قرار دارد. از 16 بازی اینترمیامی تنها 5 بار طعم برد را چشیده و 11 بار شکست خورده است. اینترمیامی از سوی فوتبال رنکینگ در رده 1545 دنیا قرار دارد. آنها در کشور آمریکا رده بیست و دوم هستند و اصلاً از لحاظ فوتبالی آمار خوبی ندارند. اما بدون شک از این پس برای فتح عنوان قهرمانی خواهد جنگید و با جذب لیونل مسی نگاه فوتبال دوستان به توسعه فوتبال در کشوری خواهد بود که روزگاری پله هم در آن توپ زده بود. همچنین نکته قابل توجه دیگر اینکه انتقال بکام به ام ال اس یکی از بهترین معاملات تجاری ورزشی تاکنون بوده است؛ او باشگاه اینتر میامی را تنها به ارزش 25 میلیون دلار خریداری کرد، طی 5 سال سوددهی این باشگاه را به 255 میلیون دلار رساند و درحالی که اکنون بیش از 600 میلیون دلار ارزش دارد و حالا با جذب مسی ارزش باشگاه بطور چشمگیری افزایش خواهد یافت و به چیزی حدود 1 میلیارد دلار خواهد رسید.

گفتنی است دیوید بکام آغازگر مسیر انتقال فوتبالی‌ ها به آمریکا بود ولی سپس ستارگانی مثل استیون جرارد، فرانک لمپارد و دیوید ویا این مسیر را طی کردند که مسیر آنها از لحاظ فوتبالی آن چنان خوشایند نبود.

تنها زلاتان بود که در لیگ آمریکا توانست نگاه‌ ها را به سمت خود جلب کند و آمادگی خود را حفظ کند و سپس با بازگشت به میلان، مهره بزرگ آنها برای قهرمانی در ایتالیا نام گیرد.

ستاره آرژانتینی در فوتبال اروپا 875 بازی انجام داد و آمار حیرت‌ انگیز و دست نیفتنی 710 گل و 339 پاس گل را به جا گذاشت. مسی در کنار دنی آلوز پرافتخاترین بازیکن فوتبالی باشگاهی اروپاست. او از لحاظ فردی 7 بار توپ طلا را بدست آورده، 3 بار بهترین بازیکن فیفا شده، 3 بار بهترین بازیکن اروپا شده، 10 بازی بازیکن سال لالیگا شده و 22 بار نیز توانسته آقای گل شود.

در حال حاضر مسی مدعی اصلی کسب توپ طلاست اما باید دید آیا سفر او به آمریکا خدشه‌ ای به این عنوان بزرگ وارد می‌ کند یا خیر؟

شاید وقت آن رسیده باشد که شانس رقابت برای کسب عنوان بهترین پس از بیش از یک دهه سلطه، از لئو مسی و رونالدو به جوانانی چون هالند و امباپه برسد با این حال باید دید مسیر فوتبالی مسی در آمریکا چگونه طی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها