گل محمدی با کسب 9 جام پر افتخار ترین سرمربی فوتبال ایران در عرصه باشگاهی شد.
کد خبر: ۱۴۱۱۰۱۷

به گزارش جام جم آنلاین، در این فصل تیم پرسپولیس به سرمربیگری یحیی گل محمدی عنوان قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کرد. همچنین در ادامه سرخ پوشان توانستند با غلبه بر رقیب سنتی خود در فینال جام حذفی دومین جام را هم از آن خود کنند. طبق قوانین پس از پیروزی در دو جام، سوپر جام هم به گل محمدی رسید تا به این ترتیب همه جام‌ های ممکن را درو کند و نامش را در تاریخ باشگاه پرسپولیس به ثبت برساند.

گل محمدی در این فصل رکورد های مختلفی را مال خود کرد و حالا او جزو پرافتخارترین مربیان تاریخ فوتبال ایران به حساب می‌ آید.

تا پیش از لیگ بیست و دوم امیر قلعه‌ نویی و برانکو ایوانکوویچ با ۷جام رکورددار بیشترین قهرمانی در فوتبال باشگاهی ایران بودند و یحیی گل‌ محمدی هم با شش جام مشترکا با علی پروین در پشت سر آن‌ها قرار داشت.

قلعه‌ نویی تا به امروز ۵ بار فاتح مسابقات لیگ برتر شده و در کنار آن دو بار هم در مسابقات جام حذفی به مقام قهرمانی رسیده است. برانکو هم در طی سه سال با پرسپولیس ۳ فصل قهرمان لیگ برتر شد و یک جام حذفی و ۳ سوپرجام را هم به نام خود ثبت کرد.

یحیی گل محمدی با قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی، سومین قهرمانی این رقابت ها را از آن خود کرد. او پیش از این هم دو بار با ذوب آهن قهرمان جام حذفی شده بود و به این ترتیب موفق شد تا نام خود را در کنار بزرگانی چون علی دایی، علی پروین و بهمن صالح‌ نیا در زمره پرافتخارترین سرمربیان این تورنمنت قرار دهد. همچنین گل محمدی در ذوب آهن با شکست استقلال خوزستان یک سوپرجام و یکبار هم قبلا با پرسپولیس سوپرجام کسب کرده بود و حالا در این فصل سومین سوپرجام خودش را هم گرفت تا در این جام نیز، پرافتخارترین باشد.

گفتنی است گل محمدی تا به حال ۱۱ بار مقابل استقلال قرار گرفته ولی در جریان بازی هیچوقت به این تیم نباخته است؛ در این فصل هم سه بار مقابل استقلال به میدان رفت که در بازی رفت مقابل این تیم به تساوی رسید ولی در بازی برگشت و همچنین فینال جام حذفی موفق شد استقلال را شکست دهد.

همچنین یحیی با شکست استقلال در فینال جام حذفی هفتمین قهرمانی را کسب کرد و با این قهرمانی موفق شد به سومین سرمربی پرسپولیسی تاریخ بدل شود که قادر بوده با این تیم در طول یک فصل به همه جام‌ های ممکن برسد و نام خود را در کنار بزرگانی چون علی پروین و برانکو ایوانکوویچ جاودانه کند.

به این ترتیب گل محمدی در مجموع توانست در پرسپولیس سه جام لیگ برتر، یک جام حذفی و دو سوپر جام را به نام خود به ثبت برساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها