جلسات کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان در دو هفته گذشته سه مرتبه تشکیل شده و مسائل مختلفی مورد بررسی قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۴۱۰۵۸۴

جام جم آنلاین اصفهان؛ جلسه کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری در تاریخ ۳۰ اردیبهشت‌ماه، طبق هفته‌های گذشته با حضور کلیه اعضای کمیسیون تشکیل شد. 

بررسی لایحه‌های آزادسازی املاک

طبق دستور جلسه دو لایحه از طرف شهرداری در خصوص آزادسازی املاک ارسال شده بود که یک مورد آن مربوط به منطقه 10 و دیگری مربوط به منطقه 14 شهرداری بود ارزش ریالی هر دو این لوایح در حدود 18 میلیارد تومان بود که مجموعا 4700 مترمربع زمین با تصویب این لوایح توسط شهرداری آزادسازی می‌شد. 

از آنجایی‌که پروژه‌های تملک در مناطق شهرداری از اولویت زیادی برای شورای اسلامی شهر برخوردار است چون به نوعی یا در قالب آزادسازی گلوگاه‌های محلی است یا در قالب آزادسازی توسعه شهری است که هر دو آن تعیین کننده و ریل گذاری مسیر خدمت برای شهرداری اصفهان است لذا این پروژه‌ها در کمیسیون اقتصادی از زمان وصول لایحه تا زمان رسیدگی و طرح در صحن علنی شورا جهت تصویب کمتر از هفت روز کاری زمان برده است.

رویکرد کمیسیون برای رونق حوزه گردشگری

جلسه کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری ۶ خرداد طبق هفته‌های گذشته با حضور اعضای کمیسیون تشکیل شد. طبق دستور جلسه دو دستور در سرفصل بررسی کمیسیون قرار داشت یک مورد مربوط به یک آزادسازی در منطقه 10 شهرداری اصفهان بود که با بررسی انجام شده توسط کمیسیون، لایحه در جلسه علنی 7 خرداد نیز بررسی شد و به این ترتیب 3000 متر مربع به ارزش 120 میلیارد ریال آزادسازی شد. 

دستور دوم گزارش بررسی وضعیت هتل‌ها و اقامتگاه‌های در حال ساخت اصفهان بود که در بازه زمانی بین سال 1397 تا 1401 از شهرداری پروانه اخذ کرده بودند. طبق گزارش ثبت شده در معاونت شهرسازی 24 مجوز توسط شهرداری مناطق صادر شده بود که از این تعداد 20 درصد در مرحله سفت‌کاری، 20 درصد در مرحله نازک‌کاری، 15 درصد در مرحله بهره‌برداری، 25 درصد در مرحله خاکبرداری و اقدامات اولیه و نهایتا 20 درصد مالکین هم از ساختن هتل انصراف داده بودند. در ادامه گزارش عنوان نمودند به دلیل بازدید میدانی و گفتگو با مالکین هتل‌ها، مشکلات و مسائل پیش‌روی آنها احصا شد که 50 درصد مربوط به مشکلات مالی حاصل از تورم و بالارفتن قیمت مصالح ساختمانی و عدم توجیه‌پذیری آن بوده است 15 درصد مشکلات مالکین مربوط به ضوابط آتشنشانی و 12 درصد مربوط به مشکلات مربوط به شهرداری و 23 درصد هم مشکلات مربوط به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بوده است که طبق اظهار نظر انجام شده، کاربری نهایی که ماکین قصد بهره‌برداری دارند 43 مورد به عنوان اقامتگاه سنتی، 49 درصد هتل جدید و 8 درصد هم به دنبال ایجاد کاربری جدید هستند که کمیسیون برای رونق حوزه گردشگری جمع‌بندی کرد که جلسه‌‎ای با نمایندگان حوزه‌های مالی و اقتصادی، شهرسازی شهرداری، میراث فرهنگی و گردشگری و آتشنشانی تشکیل و به بررسی راه‌حل‌هایی که می‌تواند در ساخت و بهره‌برداری این هتل‌ها به مالکین کمک کند ارائه شود.

تلاش برای رسیدن به شاخص کشور در بهره‌مندی از تخت‌های بیمارستانی

جلسه کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری با توجه به یک فوریت بودن لایحه ای که روز یکشنبه 7 خردادماه اعلام وصول شده بود روز چهارشنبه 10 خردادماه به صورت فوق‌العاده با حضور اعضای کمیسیون و محمد نورصالحی رئیس شورا برگزار گردید و در خصوص صورتجلسه تنظیمی استانداری اصفهان، سازمان تامین اجتماعی و شهرداری اصفهان برای ساخت بیمارستان 500 تختخوابی شهرک شهید کشوری بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

كل تخت‌های بیمارستانی ما اعم از دولتی(وابسته به دانشگاه علوم پزشكي- تامين اجتماعي)، خصوصی ، خيريه؛ 33 مركز است که در حدود 5 هزار تخت را به خود اختصاص می‌دهد، اکنون در کشور 1.7 تخت به ازای هر 1000 نفر جمعیت وجود دارد كه اين شاخص در استان اصفهان 1.48 است.

 40 درصد این تخت‌ها در شهر اصفهان متعلق به بخش خصوصی، خيريه و 60 درصد آن دولتی است. شورای اسلامی شهر با تصویب و لحاظ کردن تاکیداتی به صورتجلسه ارسالی به دنبال آن است که بر اساس آن به شاخص كشور و در گام دوم شاخص جهاني كه 2.7 تخت به ازاي هر 1000 نفر کمک کند. تلاش است با تصویب این لایحه 500 تخت به 6000 تخت مورد نیاز شهر بر اساس استاندارد برسیم. 

لایحه دوم مربوط به آزادسازی یک گلوگاه محلی در یکی از مناطق کم برخوردار در منطقه 4 شهرداری بود که با بررسی و تصویب این لایحه در حدود 200 مترمربع گلوگاه محلی به ارزش حدودی 5 میلیارد تومان آزادسازی شد. لازم به ذکر است این آزادسازی در بافت محلی قرار داشت که تصویب و اجرای آن می‌تواند باعث افزایش سطح رضایت مردم در محله کم برخوردار شود.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها