رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خبر داد:

وضعیت جوی کشور تا پایان هفته | کاهش دما و بارش باران در نوار شمالی کشور

سازمان هواشناسی با پیش بینی ادامه فعالیت سامانه بارشی در روزهای دوازدهم و سیزدهم خرداد، برای برخی استان ها هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
کد خبر: ۱۴۱۰۵۱۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان هواشناسی، روز جمعه ۱۲ خرداد در جنوب شرق فارس و شمال هرمزگان و روز شنبه ۱۳ خرداد در هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۲ و ۱۳ خرداد جنوب شرق فارس، مناطق مرکزی و ارتفاعات کرمان، شمال و غرب هرمزگان و شمال خراسان رضوی شاهد رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و احتمالاً بارش تگرگ خواهیم بود.

آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها، ایراد خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی، برخورد صاعقه، بروز اختلال در پروازها و و سقوط سنگ در نواحی کوهستانی در روزها و مناطق یاد شده محتمل است.

به هموطنان در مناطق یاد شده توصیه می شود از هرگونه تردد و توقف در حاشیه و بستر مسیل ها و رودخانه ها و فعالیت های کوهنوردی خودداری و عشایر از تردد در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع و چرای دام پرهیز نمایند؛ در سفرهای بین شهری احتیاط شود؛ از استحکام سازه های موقت اطمینان حاصل و کانال ها و آب روها لایروبی و برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی تمهیدات لازم اندیشیده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها