گزارش تپش از بازار خرید‌و‌فروش اشیای عتیقه و آمار هولناک حفاری‌های غیرمجاز

تاراج میراث‌ملی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از کشف ۳۵۰ قطعه اثر تاریخی مربوط به پنج هزار سال پیش تا دوران معاصر در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۱۰۴۹۱

کشف ۳۵۰ قطعه اشیای تاریخی ۵ هزار سال پیش در لرستان

به گزارش جام جم آنلاین، عطا حسن‌پور در گفت وگوی تلویزیونی اظهار داشت: 350 قطعه شی تاریخی مربوط به هزاره سوم قبل از میلاد (پنج هزار سال پیش تا دوران معاصر) در لرستان کشف شد.

وی افزود: نمونه‌هایی از برخی از اشیای تاریخی کشف‌ شده برای اولین بار است که در لرستان به‌دست می‌آید و مطالعه این اشیا می‌تواند برگ‌های تازه ای را به تاریخ ایران و تاریخ پربار این استان اضافه کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان عنوان کرد: اشیای کشف‌ شده در این استان شامل پیکره‌های انسانی، حیوانی، زیورآلات و رزم‌ابزارهای مفرغی است.

صادق حیدری معاون دادستان مرکز لرستان نیز در این رابطه گفت: 350 قطعه آثار تاریخی متعاقب دستورات قضایی و مجوزهایی که صادر شد با تلاش شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) در لرستان کشف شده است.

وی با بیان اینکه اشیای تاریخی کشف‌ شده توسط کارشناسان میراث‌ فرهنگی بررسی و ارزش‌گذاری شده است، افزود: این آثار شناسنامه کشور است و قابلیت ارزش‌گذاری را ندارد، بنابراین مردم از ارتکاب تخلف و یا جرایم در این حوزه امتناع کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها