رئیس رسانه‌ ملی و وزرا به «جام‌جم» پاسخ دادند

از رادیو تبیین تا توییت آناهیتا شیرودی در حیاط دولت

در حالی که روز گذشته خبرنگاران حوزه دولت از ساعت ۷ صبح برای پوشش اخبار دولت سیزدهم فراخوان شده بودند و از ساعت ۹و۳۰ دقیقه وارد هوای به‌شدت شرجی حیاط پاستور شدند. وزرای کابینه تازه حدود ساعت۱۱ به جمع خبرنگاران آمدند تا پاسخگوی سوالات متعدد آنها باشند.
در حالی که روز گذشته خبرنگاران حوزه دولت از ساعت ۷ صبح برای پوشش اخبار دولت سیزدهم فراخوان شده بودند و از ساعت ۹و۳۰ دقیقه وارد هوای به‌شدت شرجی حیاط پاستور شدند. وزرای کابینه تازه حدود ساعت۱۱ به جمع خبرنگاران آمدند تا پاسخگوی سوالات متعدد آنها باشند.
کد خبر: ۱۴۱۰۳۹۵
نویسنده مریم عاقلی - گروه سیاسی

البته پای ثابت سوالات هم نتیجه شهرآورد سرخابی‌های پایتخت بود که خبرنگار صداوسیما در این باره از وزرا درباره نتیجه بازی پرسپولیس و استقلال سؤال می‌کرد و پاسخ‌های جالبی هم می‌گرفت. البته اخباری از آزادی مدیر حافظیه شیراز تا جنجال خانواده شهید شیرودی، موضوع ساخت بیمارستان در اندونزی تا رادیو تبیین و قراردادهای نفتی با عمان و... از جمله سوالاتی بود که وزرا به آن پاسخ دادند و محمد مهدی اسماعیلی وزیر ارشاد، زارع‌پور وزیر ارتباطات،‌ احمد وحیدی وزیر کشور،‌ صولت مرتضوی وزیر کار، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، بهادری جهرمی سخنگوی دولت،‌ قاضی‌زاده رئیس بنیاد شهید،‌ جواد اوجی وزیر نفت،‌ رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش و عزت‌ا... ضرغامی وزیر ‏‏میراث فرهنگی مانند اکثر هفته‌ها با روی گشاده به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند ‌در ادامه سوالات خبرنگار جام‌جم از برخی وزرا از نگاه‌تان می‌گذرد:

پاسخ جبلی به حواشی رادیو تبیین

پیمان جبلی دیروز در پایان جلسه هیات دولت در پاسخ به سؤال خبرنگار جام‌جم درباره حواشی اخیر راه‌اندازی رادیو تبیین و فلسفه تشکیل آن گفت: رادیو تبیین موج ۹۵.۵ اف ام، مناسبتی است و در مناسبت‌های مختلف سال اسامی مختلف پیدا می‌کند.

جبلی تاکید کرد: این رادیو از اول محرم به رادیو محرم و در اربعین به رادیو اربعین تغییر نام می‌دهد و از این رو تا ابتدای محرم با نام رادیو تبیین فعالیت می‌کند.

رئیس سازمان صداوسیما بر همین اساس افزود: نام‌گذاری رادیو تبیین به معنای این نیست که تمام تبیین در این رادیو خلاصه شده و لذا این نام‌گذاری موقت است.

جزئیات میدان نفتی مشترک با عمان

همچنین جواد اوجی، وزیر نفت نیز در پاسخ به سؤال جام‌جم درباره قراردادهای نفتی با عمان توضیح داد: قراردادهای نفتی با کشور عمان شاید بیش از ۲۰ سال مورد بحث و مذاکره بود.

اوجی با یادآوری این‌که میدان نفتی هنگام با کشور عمان مشترک است، گفت: توافق کردیم این میدان به‌صورت یکپارچه در یک کمیته مشترک تخصصی مورد اکتشاف و توسعه قرار گیرد. وزیر نفت ادامه داد: ابتدا مطالعات این میدان را آغاز می‌کنیم و سپس به سمت توسعه آن می‌رویم.

اوجی با رد مجدد افزایش قیمت بنزین گفت: شایعات در این مورد زیاد است تا فکر و افکار مردم را به هم بریزند. بارها اعلام شده دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد. وزیر نفت درباره تغییر میزان سهمیه‌های بنزین اضافه کرد: سهمیه‌ها تغییری نمی‌کند و مطابق گذشته خواهد بود.

واکنش به سخنان دختر شهید شیرودی

از سوی دیگر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سؤال خبرنگار جام‌جم درباره توییت اخیر یکی از فرزندان شهدای مطرح کشور با ادعای شهیدسازی از نام شهدا گفت: اینها پدران‌شان کسانی بودند که درمسیر انقلاب و مکتب امام به شهادت رسیدند. ممکن است فرزندان‌شان دچار مشکلاتی شده باشند که در همه گروه‌های جامعه هستند. البته خانواده ایثار و شهادت در همین اغتشاشات نشان داد محکم پای کار انقلاب و کشور بوده و هنوز هم حاضر به فداکاری است.

مدیر حافظیه آزاد شد

عزت‌ا... ضرغامی وزیر ‏‏میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم درباره بازداشت مدیر مجموعه حافظیه در پی انتشار فیلم مربوط به یک خواستگاری در نزدیکی مقبره حافظ به خبرنگاران گفت: خانم ادهم همکار خوب، متخصص، کارشناس، متعهد و مومنه ما بعد از دو شب بازداشت دیروز با قید وثیقه آزاد شد.وی ادامه داد: در دولت درباره این مسأله بحث شد. ارزش‌های خانم ادهم برای ما محرز است اما اگر هرگونه رفتار مغایر با فرهنگ و اصول اجتماعی مردم در جایی انجام شود که نسبتی با بخش‌های دولتی داشته باشد، طبق قانون باید در هیات تخلفات اداری که جایگاه قانونی دارد، بررسی و در صورت صحت نسبت به آن تصمیم‌گیری شود.

دولت وعده‌ای برای تجهیز بیمارستان در اندونزی نداده

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت هم دیروز در حیاط پاستور با اشاره به صادرات تجهیزات پزشکی به کشور اندونزی بیان کرد: خبر اشتباهی در این مورد منتشر شد و اعلام کردند ۱۰ بیمارستان در اندونزی از سوی ایران تجهیز می‌شود درصورتی که ما هیچ قولی در این زمینه ندادیم و بحث صادرات است و از افتخارات ایران است که تجهیزات پزشکی صادر می‌کند.

تردد در مرز افغانستان برقرار است

احمد وحیدی در حاشیه نشست دیروز چهارشنبه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره وضعیت مرزهای ایران و افغانستان اظهار کرد: اکنون وضعیت در مرزهای ایران و افغانستان آرام بوده و ترددها در حال انجام است. وی افزود: بر اساس اشتباهی که مرزبانان افغانستانی انجام داده و تیراندازی کرده بودند، درگیری‌ها اتفاق افتاد و ما شهید هم داشتیم از طرف افغانی هم افرادی کشته شدند؛ بنابراین با دقت و تدبیر طرف جمهوری اسلامی و دقت و ورود به‌موقع طالبان و حکومت مرکزی کابل، مسأله حل شد و ما الان در مرز مشکلی نداریم. رئیس شورای امنیت کشور افزود: متأسفانه تاکنون چند نوبت اتفاقات از این دست داشته‌ایم. به مسئولان طالبان و افغانستان توصیه می‌کنیم که دقت کنند و مرزبانان خود را توجیه کنند تا از این دست اتفاقات رخ ندهد.

وحیدی یادآور شد: برخی افراد غیرمسئول یا در رده‌های مسئولیت پایین افغانستانی اظهاراتی علیه ایران داشته‌اند که براساس گزارش‌های دریافتی، آنها را برکنار کرده‌اند چون اظهارات بی‌جا و غیرمنطقی زده شده بود؛ اکنون با حاکمان افغانستان در تعامل هستیم و هر حرفی باشد از طریق گفت‌وگو باید حل و فصل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها