حسن عزالدین،نماینده پارلمان لبنان در گفت‌و‌گو با «جام‌جم»مطرح کرد

ثمره مقاومت هوشمندانه در جنگ با تل‌آویو

در گفت‌و‌گوی «جام‌جم»با سید‌حسن فضل‌ا...، نماینده پارلمان لبنان مطرح شد

اهداف از دست رفته تل‌آویو

برگزاری رزمایش اخیر مقاومت لبنان، بار دیگر قدرت نظامی و میدانی رزمندگان حزب‌ا... را در برابر دیدگان حیرت‌زده صهیونیست‌ها به تصویر کشیده است.
برگزاری رزمایش اخیر مقاومت لبنان، بار دیگر قدرت نظامی و میدانی رزمندگان حزب‌ا... را در برابر دیدگان حیرت‌زده صهیونیست‌ها به تصویر کشیده است.
کد خبر: ۱۴۰۹۶۴۹

ژنرال‌ها و سیاستمداران رژیم صهیونیستی پس از برگزاری این رزمایش، اذعان کرده‌اند که جریان مقاومت می‌تواند در هر زمان، هر مکانی را در اراضی اشغالی هدف موشک‌های هوشمند خود قرار دهد و از تل‌آویو و حیفا گرفته تا شهرک‌های صهیونیستی، جملگی در سیطره رصد و اقدام حزب‌ا... لبنان قرار دارند. در این خصوص گفت‌وگویی با سید‌حسن فضل‌ا...، نماینده پارلمان لبنان صورت داده‌ایم.

بسیاری از تحلیلگران مسائل امنیتی و نظامی در اراضی اشغالی، قدرت مقاومت لبنان و جبهه مقاومت در سراسر منطقه را، نسبت به هر زمان دیگری بالاتر ارزیابی کرده وحتی نظامیان ارشد رژیم صهیونیستی بیش از پیش نسبت به ناتوانی و ضعف در برابر حزب‌ا... و گروه‌های مقاومت در منطقه اذعان کرده‌اند. نظر شما در این خصوص چیست؟
دقیقا همین‌طور است. در اینجا باید واقعیات در نظر گرفته شود نه ادعاهایی که از سوی افرادی مانند نتانیاهو صورت می‌گیرد.
یکی از این واقعیت‌ها، آسیب‌پذیری شدید میدانی صهیونیست‌هاست. قدرت و نفوذ و حضور رژیم صهیونیستی در منطقه کاهش یافته و تنش‌ها و منازعات داخلی رژیم صهیونیستی به دلیل شکست‌های نظامی و منطقه‌ای این رژیم در لبنان و غزه است. در چنین شرایطی صهیونیست‌ها همه اهداف خود را از دست رفته می‌بینند. محاسبات آنها در قبال تحولات جاری در منطقه و جهان یکی پس از دیگری نادرست بوده و آنها با تبعات این وضعیت نامتعادل مواجه هستند سربازان رژیم صهیونیستی نیز بنابر اذعان منابع خود این رژیم، از میدان جنگ فرار می‌کنند. آنها جرات جنگ با جبهه مقاومت را ندارند.

اخیرا در جریان تحرکات رژیم اشغالگر قدس علیه فرماندهان جهاد اسلامی فلسطین که به شهادت تعدادی از آنها منجر شد، شاهد شکل‌گیری منازعه‌ای تازه بودیم که در نهایت، صهیونیست‌ها تن به شرایط مقاومت برای آتش‌بس دادند. این تحولات را چگونه تحلیل می‌کنید؟
گروه‌های فلسطینی، در این جنگ هوشمندانه و مبتکرانه عمل کردند‌. گروه‌های فلسطینی در جنگ اخیر در هم‌افزایی با یکدیگر و در مواجهه با دشمن صهیونیستی وارد عمل شدند. آنها اتاق عملیات مشترک تشکیل دادند و نقش‌های میدانی و پشتیبانی و موشکی میان آنها تقسیم شد. هماهنگی‌ خوبی میان گروه‌های فلسطینی ایجاد شد و این هماهنگی‌ها در آینده و در سطح بالایی ادامه خواهد داشت. معادلات جدیدی در منطقه و فلسطین در حال تثبیت‌شدن است که قطعا به سود منافع صهیونیست‌ها نیست و برعکس، هزینه‌های سختی را به آنها تحمیل خواهد کرد.

اخیرا در کنار تحولات میدانی، به لحاظ دیپلماتیک و سیاسی نیز شاهد شکل‌گیری معادلاتی از جمله عادی‌سازی روابط تهران و ریاض هستیم. همزمانی این تحولات سیاسی و میدانی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
ابتدا باید بگویم که توافق ایران و عربستان آثار ایجابی و مثبتی در منطقه و جهان خواهد داشت. آمریکا و رژیم صهیونیستی در‌صدد شکل‌دهی و تثبیت طرح‌هایی مانند ناتوی عربی بودند. بازیگران آمریکایی و صهیونیستی همواره در تلاش بودند ایران را دشمن اعراب جلوه دهند اما توافق ایران و عربستان سعودی، همه این معادلات را بر هم زده و شرایط سختی را علیه منافع غرب و رژیم اشغالگر قدس رقم زده است. من با این تحلیل موافق هستم که آمریکا و رژیم صهیونیستی دو بازنده بزرگ توافق ایران و عربستان بودند. به‌صورت خاص، صهیونیست‌ها از این توافق شدیدا ناراضی هستند و در مقابل، ملت‌های منطقه از این موضوع خرسند هستند.

چندی پیش در جریان مذاکرات بر سر میدان گازی کاریش در دریای مدیترانه، حزب‌ا... لبنان نقش پررنگی در استیفای حقوق گازی لبنانی‌ها ایفا کرد. نظر شما در این خصوص چیست؟
در اینجا شاهد ایستادگی حزب‌ا... و جریان مقاومت بر سر حقوق حقه ملت لبنان بودیم. ما در برابر دشمن صهیونیستی هیچ‌گاه تسلیم نمی‌شویم و هرگز اجازه نخواهیم داد حقوق ملت لبنان تحت تاثیر سکوت حامیان رژیم اشغالگر قدس پایمال شود. نمونه بارز این موضوع را در دریای مدیترانه مشاهده کردیم، جایی که حزب‌ا... اعلام کرد از بین رفتن منافع لبنانی‌ها خط قرمز آن است. نکته مهم‌تر این‌که جریان مقاومت از موضع قدرت و عزت، توانست در این پرونده سربلند شود. نکته دیگر این‌که دولت لبنان و حزب‌ا...، در جریان این مذاکرات، هرگز مستقیما با تل‌آویو وارد مذاکره نشدند و در آینده نیز نخواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها