مقابل دشمن تا آخر می‌ایستیم
فرمانده نیروی دریایی سپاه:

مقابل دشمن تا آخر می‌ایستیم

فرمانده نیروی دریایی سپاه خطاب به آمریکایی‌ها:

غلط می‌کنید در خلیج ‌فار‌س حضور دارید

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه آمریکا ادعا می‌کند ضامن امنیت خلیج فارس است‌، خطاب به آنها گفت: شما ‌غلط می‌کنید در منطقه ما حضور دارید؛ امنیت خلیج فارس از سوی ایران و کشورهای منطقه تامین می‌شود و نیازی به حضور شما و هیچ کشوری نیست.
کد خبر: ۱۴۰۹۵۲۸

به گزارش جام جم آنلاین، مراسم روز چهارم خرداد «روز ملی مقاومت و پایداری، روز دزفول» با حضور شخصیت‌های کشوری، لشکری، حوزوی، دانشگاهی و اقشار مختلف مردم در سالن اجتماعات مجتمع فجر اهواز برگزار شد.

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در این مراسم که به همت موسسه چهارم خرداد خوزستان برگزار شد، ‌با بیان اینکه دزفول نماد مقاومت و سلطه‌ناپذیری است، اظهار داشت: در هشت سال دفاع مقدس به دنیا نشان دادیم که زیر بار زور نرفته و نمی‌رویم.

وی با اشاره به ماهیت ظلم‌ناپذیری انقلاب اسلامی افزود: قبل از انقلاب، آمریکا و انگلستان برای ملت ایران ارزشی قائل نبودند و ایران را مستعمره خود می‌دانستند، افزود: اما روحیه و انگیزه مقاومت به ملت ایران عزت و شرف بخشید و اکنون ملت ایران، روی پای خود ایستاده و این مقاومت معادلات دنیا را بهم زده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با بیان اینکه اضلاع و ابعاد انقلاب و مقاومت ملت ایران باید بیان شود، تصریح کرد: ‌این موضوع نقش رسانه‌ها را زیاد می‌کند، لذا رسانه‌ها‌‌ باید مواضع رسانه‌ای دشمن را بمباران ‌و به صف دشمن حمله کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان در دریا ‌با خود رسانه و خبرنگار همراه دارند، ادامه داد:‌ در دریا خبرنگار فکس‌نیوز همراه دریانورد آمریکایی است و سریع اخبار را منعکس و برای منافع کشور خودشان کار می‌کنند.

سردار تنگسیری با تاکید بر اینکه امنیت خلیج فارس را قاطعانه ‌تأمین می‌کنیم و رسانه‌ها باید در این امنیت شراکت کنند و توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه و ارتش را منعکس کنند تا دنیا بفهمد امنیت خلیج فارس بی‌نیاز از بیگانگان است، خاطرنشان کرد: محکم مقابل دشمن ایستاده‌ایم و از شرف و عزت ملت ایران دفاع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اگر مقابل دشمن کوتاه بیاییم قطعا بر ما مسلط می‌شوند و چاره‌ای جز ایستادگی و مقاومت نداریم و این مسیر راه پیروزی ملت ماست، اضافه کرد: ما خود را فدایی ملت می‌دانیم و در مقابل دشمن به هیچ وجه کوتاه نمی‌آییم و وقتی کشتی ما را در جبل‌الطارق گرفتند، ایستادیم و مجبور شدند کوتاه بیایند.

دریادار تنگسیری با بیان اینکه آمریکا ادعا می‌کند ضامن امنیت خلیج فارس است‌، خطاب به آنها گفت: شما ‌غلط می‌کنید در منطقه ما حضور دارید؛ امنیت خلیج فارس از سوی ایران و کشورهای منطقه تامین می‌شود و نیازی به حضور شما و هیچ کشوری نیست.

در ادامه این مراسم از تابلوی نقاشی شده عالم پرتلاش و مجاهد خستگی ناپذیرمرحوم سید محسن شفیعی، کتاب‌های «زخم نارنج» و «بلد الصواریخ»، تصنیف‌خوانی، سرود، تئاتر، فیلم مستند با مضامین حماسه آفرینی‌ها، مقاومت و پایداری مردم که همگی جدید است، رونمایی شد.

‌سپاه برای آزادسازی خرمشهر اولین‌بار با تیپ‌های عملیاتی وارد شد

‌سردار ‌تنگسیری همچنین در بازدید از آسایشگاه جانبازان دفاع مقدس در اهواز گفت: در عملیات بیت المقدس بسیاری از اولین‌ها رخ داد که از این منظر آن را غرور آفرین می‌کند.

وی افزود: 40 سال پیش عملیات بیت المقدس صورت گرفت که باعث شد دو شهر به مساحت بیش از 5 هزار و 400 کیلومتر متر مربع آزاد شود. خرمشهر 575 روز در اشغالگری رژیم بعث بود و ما در این عملیات اولین‌های بسیاری داشتیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به اولین‌های عملیات آزادسازی خرمشهر عنوان کرد: سپاه برای نخستین بار در قالب تیپ‌های عملیاتی وارد شد و ما نیز برای نخستین‌بار توانستیم پل بزنیم و از رودخانه عبور کنیم.

وی ادامه داد: در عملیات بیت المقدس 19 هزار نیروی بعثی به اسارت درآمدند و 16 هزار و 500 هزار نفر نیز از نیرو‌های دشمن تلف شدند.

سردار تنگسیری عملیات بیت المقدس را چهارمین از 12 عملیات بزرگ دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: این عملیات یکی از غرور آفرین‌ها بود که باعث شد غرور ملی احیاء و خرمشهر آزاد شود. افزون بر آن جاده اهواز به آبادان و اهواز به خرمشهر، پادگان حبیب و شهر هویزه در عملیات بیت المقدس از اشغالگری دشمن خارج شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها