پیام سفر وزیر خارجه عربستان به ایران
یک کارشناس مسایل منطقه مطرح کرد

پیام سفر وزیر خارجه عربستان به ایران

وزارت امور خارجه عمان اعلام کرد که میانجیگری‌های این کشور بین بلژیک و ایران برای آزادی شهروندان بازداشت‌ شده دو کشور موفق بوده و افراد آزادشده امروز به مسقط منتقل خواهند شد.
کد خبر: ۱۴۰۹۵۱۳

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت امورخارجه عمان امروز (جمعه، ۲۶می) در بیانیه‌ای اعلام کرد که میانجی‌گری‌های این کشور بین ایران و بلژیک برای حل مسئله شهروندان بازداشت‌شده دو کشور موفق بوده است.

منابع خبری عربی به نقل از خبرگزاری رسمی دولت عمان گزارش دادند: وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد که افراد آزادشده توسط تهران و بروکسل امروز به مسقط منتقل خواهند شد.

«الکساندر دی‌کرو» نخست‌وزیر بلژیک نیز در تایید این خبر اعلام کرد: ایران یک زندانی بلژیکی را آزاد کرده و او اکنون در مسیر بازگشت به وطن قرار دارد.

خبر موفقیت میانجی‌گری عمان در حالی منتشر شد که «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان این کشور، روز یکشنبه (هفتم خرداد ماه)، در پاسخ به دعوت آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس جمهور ایران و به منظور انجام سفری ۲ روزه به تهران خواهد آمد.

کشور عمان همواره در سال‌های اخیر نقش میانجی را در مناسبات ایران با برخی کشورها ایفا کرده است؛ میانجیگری در خصوص مسائل موجود بین ایران و آمریکا از جمله تبادل زندانیان تا میزبانی سه دور مذاکرات بین ایران و عربستان در سال گذشته که در نهایت به توافق ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری مناسبات دیپلماتیک شد، نمونه‌ای از این تلاش‌هاست.

بعد از توافق دیپلماتیک تهران و ریاض حالا رسانه‌ها از تلاش‌های مسقط برای افزایش سطح مناسبات ایران و مصر خبر می‌دهند. در همین خصوص، منابع دیپلماتیک روز سه‌شنبه دوم خرداد ماه به روزنامه «العربی الجدید» خبر دادند که سلطان عمان در دیدار اخیر خود با رئیس‌جمهور مصر در قاهره با او درباره روابط تهران و قاهره گفت‌و‌گو کرده و قاهره اکنون آماده ارتقای سطح روابط با ایران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها