رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت : قرار است در خصوص هیرمند با هیات حاکمه طالبان نشست داشته باشیم و انشاالله خبر های خوبی در راه است .
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت : قرار است در خصوص هیرمند با هیات حاکمه طالبان نشست داشته باشیم و انشاالله خبر های خوبی در راه است .
کد خبر: ۱۴۰۹۴۳۸

پیگیری حقابه ایران از رود هیرمندرئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: قرار است با هیاتی برویم به افغانستان برویم و در آنجا با هیات حاکمه طالبان نشست داشته باشیم ولی چون بحث این پیگیری به وزارت نیزو سپرده شده بود در حال حاضر از مبادی ذی ربط پیگیری می شود و انشاالله خبر های خوبی در راه است.
وی موضوع هیرمند را یک موضوع مطالبه جدی کشورمان برشمرد و افزود ما با کشور افغانستان در قالب آیین نامه های بین المللی و پروتکل های بین المللی با هم یک قرارداد داریم و کشور مکلف است کارش را انجام دهد و این موضوع از لحاظ مجامع بین الملی و دادگاههای مربوطه در سطح دنیا قابل پیگیری است .
سلاجقه گفت : افغانستان کشور همسایه است و ما سعی می کنیم مراودات حتما در قالب رایزنی های طرفین انجام شود و ریاست محترم جمهور در سفر به استان سیستان و بلوچستان موضوع را به صورت جدی مطالبه کردند .
وی با بیان اینکه امیدوارم که هیات حاکمه افغانستان این پیام را به خوبی دریافت کرده باشندگفت : هرچند در همان بیانیه اولی که وزیر امورخارجه شان دادند موضوع را تاحدودی به صورت مسالمت آمیز مطرح و پیگیری کردند و خوشبختانه نشست های بعدی که انجام شده در قالب مقامات دو کشور انشاالله رویکردی مناسب است .
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود : ما حق حیات مردم خودمان را با هیچ چیزی تعویض نمی کنیم و مدافع تمام حدود و ثغور کشور و مردم شریف مان هستیم.

تعداد بازدید : 35
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها