هوادار- پرسپولیس؛ دیدار انتقامی جام حذفی در ورزشگاه خالی

مدعی دوگانه مقابل متخصص جام

چطور می‌توان تیمی را که تا این لحظه از سال ۱۴۰۲ شکست نخورده برد و به فینال جام‌حذفی رسید؟ این را سرمربی استقلالی هوادار باید پاسخ بدهد، مردی که تیمش امروز از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در نیمه‌نهایی جام‌حذفی و در ورزشگاه پاس قوامین به مصاف قهرمان لیگ بیست و دوم یعنی پرسپولیس می‌رود.
چطور می‌توان تیمی را که تا این لحظه از سال ۱۴۰۲ شکست نخورده برد و به فینال جام‌حذفی رسید؟ این را سرمربی استقلالی هوادار باید پاسخ بدهد، مردی که تیمش امروز از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در نیمه‌نهایی جام‌حذفی و در ورزشگاه پاس قوامین به مصاف قهرمان لیگ بیست و دوم یعنی پرسپولیس می‌رود.
کد خبر: ۱۴۰۹۴۰۲
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش

در این سه روز به اندازه کافی جمله «جام‌حذفی با لیگ‌برتر متفاوت است» را شنیده‌ایم ولی باز هم نخستین چیزی که از دیدار نیمه‌نهایی پرسپولیس و هوادار در ذهن متبادر می‌شود آمادگی بالای تیم تحت هدایت یحیی گل‌محمدی، قهرمانی‌اش در لیگ و شکست‌ناپذیری از ابتدای سال ۱۴۰۲ است. باز هم باید سراغ احتمالات کاغذی برویم و کلی پیش‌بینی دیگر که اکثر آنها بیانگر برتری سرخ‌های پایتخت است. با تمام پیش‌بینی‌های اولیه مبنی بر پیروزی سرخ‌ها، دیدار پرسپولیس-هوادار بسیار جذاب به نظر می‌رسد. یک پای مسابقه پرسپولیس است و یک پای دیگر تیم هوادار؛ تیمی که یک سرمربی استقلالی به نام ساکت الهامی دارد.

انتقامت را بگیر
باز هم پای انتقام در میان است. پرسپولیس در دیدار برگشت خود در فصل اخیر لیگ‌برتر مقابل هوادار شکست خورد و همان شکست باعث شد خیلی‌ها بگویند پرسپولیس این فصل قهرمان بشو نیست. البته یحیی گل‌محمدی و شاگردانش به بهترین شکل ممکن نشان دادند آن اظهارنظرها چقدر اشتباه بود. اما به هر حال اکنون فرصت خوبی برای انتقام است. هم هوادار را ببرند و هم به فینال لیگ‌برتر صعود کنند. نکته بسیار مهم دیگر این‌که پرسپولیس یک فرصت تاریخی برای ثبت دوگانه در اختیار دارد، چون قهرمانی در لیگ‌برتر را که گرفته‌اند و می‌ماند قهرمانی در جام‌حذفی که لازمه‌اش برد امروز مقابل هوادار است.

آقای متخصص
اما قرار است هوادار به سادگی مقابل قهرمان لیگ ۲۲ کوتاه بیاید؟ قطعا چنین نیست، به خصوص این‌که مردی به نام ساکت الهامی سرمربی این تیم است. الهامی که قبلا تا مرز سرمربیگری استقلال هم پیش رفت مقابل پرسپولیس انگیزه زیادی دارد. هر چند تیم هوادار لیگ را با رتبه دهمی به پایان برد اما نباید فراموش کرد که ساکت الهامی متخصص قهرمانی در جام‌حذفی است. الهامی در سه سال اخیر در دو جام‌حذفی تیم‌های تراکتور تبریز و نساجی مازندران را قهرمان کرده است. الهامی برای این‌که تبدیل به مربی شاخص‌تری در ایران شود نیاز به این دارد که امروز با تیمش از سد بزرگ تیم پرسپولیس عبور کند.

تقابل دو مربی متفاوت
یحیی گل‌محمدی: سرمربی سرخ‌ها یاد گرفته در اوج موفقیت و خوشحالی خونسرد باشد و این خونسردی را هم حفظ کند. این یکی از برگ‌های برنده پرسپولیس برای قهرمانی در لیگ بیست و دوم بود. او خوب بلد است کنترل همه چیز را در دست بگیرد.
ساکت الهامی: می‌توان به طور نسبی او را نقطه مقابل یحیی گل‌محمدی معرفی کرد. البته ساکت الهامی برای این که مثل ساپینتو سرمربی استقلال شود راه زیادی در پیش دارد اما به هر حال او با تمام حاشیه‌های سال‌های اخیرش نشان داده که می‌تواند یک مربی صاحب سبک در فوتبال ایران باشد.

از صفر تا میلیون
پرسپولیس چند هوادار در ایران دارد؟ اگر ملاک فقط ورزشگاه آزادی باشد باید بگوییم حداقل ۱۰۰ هزار نفر و اگر کل ایران باشد باید به اعداد دهها میلیونی اشاره کنیم. اما هوادار چند طرفدار دارد؟ با کمی اغراق باید بگوییم صفر! در واقع پرسپولیس و هوادار در واقع جنگ میلیون با صفر است. مگر این‌که هواداران سپاهان، استقلال و کل ضدپرسپولیسی‌ها را هم حساب کنیم و بگوییم هوادار کلی طرفدار در بازی امروز دارد!

برتری ۲ برابری
برای مقایسه فنی وضعیت دو تیم باید بیشتر به همان آمار و ارقام لیگ‌برتر اکتفا کنیم. یکی از آمارهای مهم به قدرت گلزنی دو تیم برمی‌گردد. پرسپولیس بیش از دو برابر هوادار در جریان دیدارهای لیگ‌برتری موفق به زدن گل شده است. پرسپولیس ۴۶ و هوادار ۲۴ گل زده‌اند. تفاضل گل سرخ‌ها هم ۳۳ بود اما برای هوادار منفی ۱۰.

سوت و کور
دیدار پرسپولیس و هوادار در ورزشگاه پاس قوامین برگزار خواهد شد، ورزشگاهی خالی از تماشاگر. در واقع تلاش باشگاه هوادار برای حفظ امتیاز میزبانی باعث شد تا این دیدار بدون تماشاگر باشد. پیش از این، شورای تامین اعلام کرده که این بازی بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.کدام تیم از دل ورزشگاه سوت و کور پاس به فینال می‌رسد؟

وضعیت قرمز اخطاری‌ها
یک اخطاره‌ها در پرسپولیس زیاد هستند. علیرضا بیرانوند، میلاد سرلک، سینا اسدبیگی، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی ترابی، سعید صادقی، عیسی آل‌کثیر و دانیال اسماعیلی‌فر بازیکنانی هستند که در صورت گرفتن کارت در بازی امروز و در صورت برد تیم‌شان مقابل هوادار دیدار فینال را از دست می‌دهند.

واقعیت «پولی»
بضاعت دو تیم از لحاظ داشتن بازیکن زمین تا آسمان تفاوت دارد. البته نکته مهم‌تر به قیمت بازیکنان دو تیم برمی‌گردد. طبق آمار و ارقام، پرسپولیس و هوادار به ترتیب گران‌ترین و ارزان‌ترین تیم‌های حاضر در لیگ‌برتر هستند.

فاقد ۲ رقمی
پرسپولیس و هوادار در لیگ‌برتر فوتبال ایران بازیکنی نداشتند که بیش از تعداد انگشتان دو دست گل بزند. برترین گلزن پرسپولیس مهدی ترابی آماده و قبراق است که هفت گل در فصل اخیر برای تیمش به ثمر رسانده و برترین گلزن تیم هوادار هم عزت‌ا... پورقاز است با پنج گل زده‌.

داستان تکراری: جنگ دارا و ندار
هزار بار داستان تقابل‌ تیم‌های دارا و ندار را در فوتبال ایران شنیده‌ایم. جدال پرسپولیس و هوادار هم می‌تواند یکی از این داستان‌ها باشد. نه پرسپولیس خیلی پولدار است و نه هوادار خیلی فقیر اما به هرحال با توجه به شرایط دو تیم باید گفت به طور نسبی می‌توان عبارت ترکیبی دارا و ندار را درباره این دیدار به کار برد.

مسیر بردهای پرسپولیس برای رسیدن به نیمه‌نهایی
یک شانزدهم: ون پارس
یک هشتم: سپاهان
یک چهارم: گل‌گهر سیرجان

مسیر بردهای هوادار برای رسیدن به نیمه نهایی
یک شانزدهم: چادر‌ملو اردکان
یک هشتم: مس رفسنجان
یک چهارم: استقلال ملاثانی

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها