شب سیاه فوتبال اسپانیا در ورزشگاه مستایا

زخم عمیق نژادپرستی

اتفاقات دیدار رئال مادرید و والنسیا و شعارهای نژادپرستانه علیه بازیکن برزیلی کهکشانی ها، بازتاب گسترده ای در سراسر جهان داشت و حمایت بسیاری را در پی داشت.
اتفاقات دیدار رئال مادرید و والنسیا و شعارهای نژادپرستانه علیه بازیکن برزیلی کهکشانی ها، بازتاب گسترده ای در سراسر جهان داشت و حمایت بسیاری را در پی داشت.
کد خبر: ۱۴۰۹۳۷۱

به گزارش جام جم آنلاین، در جریان بازی رئال مادرید و والنسیا، هواداران والنسیا شعارهای نژادپرستانه سر دادند و وینیسیوس را میمون خطاب کردند همین امر موجب عصبانیت این بازیکن شده بود و در ادامه هم به درگیری وینی با بازیکن تیم مقابل انجامید و او با کارت قرمز داور، از بازی اخراج شد.

اما پس از این بازی، بیشتر چهره‌های شاخص فوتبال اعم از امباپه، ریو فردیناند، نیمار، رونالدینیو و... در اروپا به حمایت از وینیسیوس پرداختند و با اعلام انزجار از رفتارهای نژادپرستی در فوتبال، خواهان شکل‌گیری پروتکل‌های محافظتی بیشتر از بازیکنان شدند.

این بازیکن سرشناس پس از این بازی، لالیگا را متعلق به نژادپرستان دانست و عنوان کرد که این اولین یا دومین بار نیست بلکه نژاد پرستی در لالیگا عادی است. همچنین او خواهان اقدام عملی و مجازات تیم حریف شد.

به این ترتیب فدراسیون فوتبال اسپانیا برای باشگاه والنسیا به خاطر نژاد پرستانه رفتار کردن هواداران مجازات‌ هایی در نظر گرفت و این تیم را علاوه بر جریمه نقدی 45 هزار یورویی، برای پنج بازی از نشاندن هوادارانش در سکوی جنوبی ورزشگاه مستایا محروم کرد.

گفتنی است؛ فدراسیون فوتبال اسپانیا به همراه کمیته انضباطی تصمیم گرفتند کارت قرمز وینی را حذف کنند؛ زیرا این توهین ها باعث شد که این بازیکن برزیلی در زمین بازی اشک بریزد و چند دقیقه بعد هم با بازیکن حریف درگیر و از بازی اخراج شود و در ادامه هم مشخص شد که کمک داور ویدیویی صحنه اصلی را به داور نشان نداده است و به همین خاطر این بازیکن برزیلی مقصر شناخته نشد و کات قرمز او لغو شد.

همچنین در حمایت از این بازیکن و همه کسانی که در این شرایط قرار گرفته اند، چراغ های مجسمه نمادین مسیح نجات دهنده در برزیل به مدت یک ساعت خاموش شد تا دولت برزیل و دنیای فوتبال متحد شوند و توهین های نژادپرستانه به بازیکن رئال مادرید در جریان مسابقات لیگ اسپانیا در روز یکشنبه را محکوم کنند.

اما در ادامه روزنامه اسپانیایی آ.اس خبر داده که مدیران رئال مادرید قصد دارند از بازی امشب برای نشان دادن جایگاه خاصی که این بازیکن در این باشگاه دارد استفاده کنند.

قرار است تمامی هوادارانی که برای تماشای بازی امشب راهی برنابئو خواهند شد در دقیقه 20 ادای احترام ویژه‌ ای به وینیسیوس داشته باشند و نشان دهند که با تمام وجود از بازیکن محبوب‌ شان حمایت می ‌کنند.

رئال مادرید همچنین روز گذشته اعلام کرد که شکایتی رسمی را به دادستانی اسپانیا ارسال کرده تا به صورت جدی پیگیر اتفاقات تلخی که برای ستاره تیمش رخ داده باشد.

اما همانطور که گفته شد این اولین بار نیست که این اتفاق در فوتبال اروپا افتاده است و چه بسا با توجه به فرهنگ نژادپرستانه غربی آخرین بار هم نخواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها