مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمان از پایان اردوی عملی مرحله سوم درس آمادگی دفاعی جهت قریب به ۵ هزار دانش آموز در سراسر استان در سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ خبر داد.
کد خبر: ۱۴۰۹۲۰۷

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛روزخوش،گفت:تمامی دانش آموزان مقاطع تحصیلی نهم،دهم رشته های نظری و دوازدهم رشته های فنی حرفه ای و کاردانش اعم دختر و پسر که درس آمادگی دفاعی دارند،این درس را با رویکرد مهارت افزایی،تعمیق فرهنگ دفاع مقدس،ایثار،جهاد،ارزش‌های معنوی شهادت و مجاهدت در راه خدا سپری می کنند.

وی با اشاره به محتوای آموزشی درس آمادگی دفاعی تصریح کرد:محتوای آموزشی درس آمادگی دفاعی شامل آشنایی با اهداف آمادگی دفاعی،فرهنگ دفاع امنیت و اقتدار دفاعی انقلاب اسلامی و آشنایی با ساختار و اهداف سازمان بسیج و معارف دفاع مقدس و نیز دفاع نظامی شامل بخش‌های نظام جمع و رزم انفرادی، آشنایی با نیروهای مسلح،سربازی،سلاح شناسی و مهارت‌های تیراندازی و همچنین دفاع غیرنظامی شامل بخش‌های جنگ نرم،سواد رسانه،پدافند غیرعامل،امداد ونجات و اردوهای عملی دفاع نظامی و اجرای میدان تیر است.

روزخوش،در رابطه با آموزش های عملی دانش آموزان دختر گفت:دانش آموزان مدارس دخترانه باحضور در دوره آموزشی تحت آموزش مربیان تخصصی،با سلاح کلاشینکف و اجزا آن آشنا شدند و طبق برنامه زمانبندی بیش از ۲۵۰۰ دانش آموز دختر در این برنامه شرکت کردند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان کرمان تاکید کرد:برای اجرای این برنامه‌ها هماهنگی‌های مناسبی با اداره کل آموزش و پرورش استان و شورای معاونین،رؤسای ادارات و همچنین مدیران مدارس به منظور برگزاری کلاس‌های تئوری و عملی درس آمادگی برای دانش آموزان صورت گرفت .


وی یاد آور شد:این آموزش‌های تئوری و عملی برای نوجوانان و جوانان کشورمان مهم و اثرگذار است چرا که در سند تحول آموزش و پرورش و در سند اعتلای سازمان بسیج،تربیت جوان مؤمن انقلابی و پای کار برای نظام از اهداف اصلی این اسناد بوده و به نوعی کادرسازی برای چشم انداز کشور به شمار می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها