جدول | وزش باد شدید و رعد و برق | گرد و غبار در راه است
جام جم آنلاین از شرایط جوی 5 روز پیش‌رو گزارش می‌دهد

جدول | وزش باد شدید و رعد و برق | گرد و غبار در راه است

سازمان هواشناسی کشور نسبت به آبگرفتگی معابر، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در شمال خراسان رضوی براثر رگبار، رعدوبرق و بارش تگرگ هشدار داد.
کد خبر: ۱۴۰۹۱۴۵

به گزارش جام جم آنلاین، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌ رنگ از تشدید فعالیت سامانه بارشی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و احتمال تگرگ برای امروز (۲ خرداد) در شمال خراسان رضوی خبر داد.

براثر این مخاطرات احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، برخورد صاعقه و برق گرفتگی، وزش باد شدید موقتی همراه با خیزش گردوخاک و کاهش دید وکیفیت هوا وجود دارد.

سازمان هواشناسی کشور برای کاهش آسیب‌های ناشی از این وضعیت جوی امتناع از هر گونه توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها، اجتناب از هر گونه فعالیت کوهنوردی، جمع‌آوری دام‌ها از مراتع مرتفع و از حاشیه رورخانه‌ها و مسیل‌ها، آمادگی سازمان‌های امدادی برای کمک به هرگونه خسارت و آسیب احتمالی، آمادگی شهرداری‌ها برای پاکسازی جوی‌ها و معابر عمومی را توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی‌ رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود.

هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها