امسال در سى‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، شبکه‌هاى سیما با ساخت دکور و راه‌اندازى استودیو در محل نمایشگاه، روزانه ۱۲ساعت به‌صورت زنده و مستقیم این رویداد بزرگ فرهنگی کشور را برای علاقه‌مندان یار مهربان پوشش مى‌دهند.
امسال در سى‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، شبکه‌هاى سیما با ساخت دکور و راه‌اندازى استودیو در محل نمایشگاه، روزانه ۱۲ساعت به‌صورت زنده و مستقیم این رویداد بزرگ فرهنگی کشور را برای علاقه‌مندان یار مهربان پوشش مى‌دهند.
کد خبر: ۱۴۰۸۳۶۶

شبکه یک سیما با برنامه «کتاب‌اول» به تهیه‌کنندگی علیرضا متقیان در ایام برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سه نوبت به‌صورت زنده و ارتباط مستقیم در ساعت‌های ۱۱ تا ۱۲، ۱۳ تا ۱۴ و ۱۶ تا ۱۷، اخبار و رویدادهای مربوط به نمایشگاه را پخش می‌کند. برنامه «باغ‌کتاب» شبکه دو به تهیه‌کنندگی محمدحسن مدنی هم با دعوت از نویسندگان، ناشران، شعرا، منتقدان و ... فرصتی را برای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی فراهم آورده است تا با تازه‌های کتاب آشنا شوند. دوربین‌های شبکه سه نیز با حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب، به اطلاع‌رسانی از این نمایشگاه می‌پردازند و همچنین گزارش‌هایی از گفت‌وگو با نویسندگان و ناشران حاضر در این نمایشگاه به‌صورت زنده روی آنتن می‌رود.
شبکه چهار با ارائه سه بخش ۲۰ دقیقه‌ای در روز و برنامه اختصاصی «کتاب چهار» به اطلاع‌رسانی نمایشگاه و موضوعات حوزه کتاب و نشر می‌پردازد. ویژه‌برنامه نمایشگاه کتاب هر روز از ساعت ۱۵ و ۴۰ دقیقه تا ۱۶ به‌صورت مستقیم و زنده روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود و گزارش‌هاى ویژه‌اى در فواصل برنامه‌ها پخش مى‌شود.
شبکه افق نیز علاوه بر تهیه ویژه‌برنامه «تورق» که با موضوع نمایشگاه کتاب روی آنتن می‌فرستد، برای ایام رحلت حضرت‌امام(ره)، سالروز قیام ۱۵خرداد و ایام شهادت حاج‌قاسم سلیمانی هم در حال طراحی برنامه‌هایی با همین موضوع و شخصیت‌ها از محل نمایشگاه است. با تمهید شبکه نسیم، برنامه «کودک‌شو» هم در نمایشگاه بین‌المللی کتاب اجرا می‌شود و برای خانواده‌هایی که همراه فرزندان‌شان از نمایشگاه کتاب بازدید می‌کنند فضای شادی‌بخشی را فراهم کرده است. رامین کحال‌زاده، تهیه‌کننده «دیدی‌نو» گفت: برنامه دیدی‌نو ویژه ایام برگزاری نمایشگاه کتاب هر روز ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به مدت ۲۵ دقیقه با مروری بر حواشی رویدادهای نمایشگاه کتاب روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.
مدرسه تلویزیونى ایران شبکه آموزش هم از محل نمایشگاه پخش زنده دارد. برنامه «ببین و بدون» شبکه کودک نیز هر روز ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه تا ۱۸ و ۱۵ دقیقه با حضور چهره‌های حوزه کودک از سالن کودک‌ونوجوان نمایشگاه کتاب روی آنتن می‌رود. شبکه امید نیز با برنامه «باشگاه‌امید»، هر روز ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰ و ۱۵ دقیقه با حضور نویسندگان حوزه نوجوان از سالن کودک‌ونوجوان نمایشگاه کتاب با مخاطبان این شبکه همراه است. همچنین پویش «پاراگراف‌طلایی» با محور ارسال ویدئو از خوانش یک پاراگراف از کتاب‌ها توسط کودکان‌ونوجوانان در پیام‌رسان شاد نیز از دیگر تمهیدات این شبکه است. حاجی ‌سیدرضی، رئیس مرکز تولید و فنی سیما درباره تمهیدات صداوسیما براى پوشش حداکثرى این رویداد بزرگ فرهنگى کشور گفت: با تصمیم سازمان، مرکز تولید و فنی سیما، مسئول هماهنگ‌کننده پوشش نمایشگاه شد تا علاوه بر شبکه‌هاى سیما دیگر معاونت‌های حوزه پیام رسانه ملى هم از تمهیدات و امکانات مرکز بهره ببرند.
وی افزود: در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، شش واحد سیار، یک دستگاه اس‌ان‌جی پخش زنده، چهار خط فیبر و یک خط لینک وجود دارد که همزمان شش شبکه تلویزیونی و معاونت‌های مختلف می‌توانند از تصاویر نمایشگاه استفاده کنند. سیدرضی اظهار کرد: در طول برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب، برای نخستین بار ۱۶ شبکه تلویزیونی با توجه به رویکرد و ماموریت‌شان برای ضبط صدها دقیقه گفت‌وگو با نویسندگان، ناشران، شعرا، مولفان و مترجمان که در حوزه‌های مختلف و متنوع نشر فعالیت دارند، ماموریت پیدا کرده‌اند تا از این ظرفیت در طول سال بهره برده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها