صبحگاه آهنگ کل روز را تنظیم می‌کند و نقش مهمی در تعیین بهره‌وری، رفاه و خلق و خوی کلی شما ایفا می‌کند.
صبحگاه آهنگ کل روز را تنظیم می‌کند و نقش مهمی در تعیین بهره‌وری، رفاه و خلق و خوی کلی شما ایفا می‌کند.
کد خبر: ۱۴۰۸۲۱۷

یک روال صبحگاهی سالم می‌تواند عمیقا بر رضایت و موفقیت کلی شما از زندگی تاثیر بگذارد. متاسفانه بسیاری از افراد عادت‌های مضری را در پیش می‌گیرند که می‌تواند تاثیرات مخربی بر زندگی آنها بگذارد. در اینجا به چند عادت صبحگاهی که می‌تواند به زندگی شما آسیب برساند، اشاره و پیشنهادهایی برای ترک آنها ارائه می‌شود. شما می‌توانید با شناسایی و ترک این رفتارهای مضر صبحگاهی، پایه‌ای محکم برای یک روز پربار ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که تغییر زمان می‌برد و شما باید هنگام ایجاد عادات جدید با خود صبور و البته مهربان باشید.

۱- خوابیدن بیش از حد
پرخوابی می‌تواند منجر به عواقب منفی بسیاری از جمله افزایش وزن، افسردگی و افزایش خطر بیماری قلبی شود. ایجاد یک برنامه خواب ثابت برای اطمینان از داشتن ۷ تا ۹ ساعت خواب در هر شب ضروری است.

۲- نداشتن برنامه از پیش تعیین‌شده
شروع روز بدون برنامه‌ریزی مشخص می‌تواند بهره‌وری را کاهش و بی‌هدفی را افزایش دهد. تعیین اهداف روزانه به ایجاد حس مثبت کمک می‌کند. برای ایجاد یک روال صبحگاهی موثرهر شب چند دقیقه را به برنامه‌ریزی روز بعد اختصاص دهید. وظایف خود را فهرست کرده و بر اساس اهمیت آنها را اولویت‌بندی کنید.

۳- هدردادن زمان اوج انرژی
هر فردی در طول روز یک دوره اوج انرژی را تجربه می‌کند که بیشترین احساس هوشیاری و تمرکز را دارد. مشخص کنید چه زمانی بیشترین انرژی را دارید و برای بهینه‌سازی زمان اوج انرژی خود، حیاتی‌ترین وظایف خود را برنامه‌ریزی کرده تا احساس موفقیت بیشتری کنید.

۴- حذف وعده صبحانه
نخوردن صبحانه می‌تواند منجر به کاهش عملکرد شناختی شود. برای گنجاندن یک صبحانه سالم در برنامه صبحگاهی، زمانی را جهت آماده‌سازی و مصرف وعده غذایی مناسب اختصاص دهید. صبحانه متعادلی را انتخاب کنید که کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌های سالم را ترکیب می‌کند.

۵- دریافت‌نکردن نور خورشید
قرارگرفتن در معرض نور طبیعی خورشید فواید متعددی برای سلامتی دارد. قرارنگرفتن در معرض نور خورشید، می‌تواند منجر به کیفیت خواب ضعیف و کاهش خلق و خو شود. اگر امکان حضور در فضای باز را ندارید، پرده‌ها را باز کنید تا نور طبیعی وارد شود.

۶- آب‌نخوردن در صبح هر روز
نوشیدن آب برای حفظ سلامت کلی ضروری است. مصرف آب در صبح می‌تواند متابولیسم را افزایش داده و وضوح ذهنی را بهبود بخشد. نوشیدن یک لیوان آب ولرم ناشتا و پیش از صبحانه را در روال صبحگاه خود قرار دهید. اگر فراموش می‌کنید، روی تلفن همراه خود یادآور بگذارید.

۷- بی‌توجهی به اهداف بلندمدت
تعیین اهداف بلندمدت برای حفظ انگیزه و دستیابی به موفقیت ضروری است. نادیده‌گرفتن این اهداف می‌تواند منجر به از دست‌دادن مسیر و کاهش رضایت از زندگی شود. برای گنجاندن بازتاب اهداف بلندمدت، هر روز چند دقیقه را به مرور اهداف خود اختصاص دهید.

۸- اجتناب از کارهای دشوار
با اولویت‌بندی و تکمیل کارهای پیچیده در اوایل روز، حسی از موفقیت ایجاد می‌کنید که شما را به جلو سوق می‌دهد. برای اولویت‌بندی کارهای چالش‌برانگیز، سخت‌ترین کارهای خود را شناسایی کرده و زمان اوج انرژی خود برای انجام‌شان را برنامه‌ریزی کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها