۱۳۷۰ کتاب برای هنرهای نمایشی
در نمایشگاه بین‌المللی کتاب چه خبر است؟

۱۳۷۰ کتاب برای هنرهای نمایشی

خبرهای خوشی که رئیس جمهور در نمایشگاه کتاب مطرح کرد

تامین کاغذ تا حمایت از نشر کودکان و نوجوانان

سید‌ابراهیم رئیسی صبح دیروز در بازدید از سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبرهای خوشی درباره تامین کاغذ برای انتشاراتی‌ها و همچنین رفع مشکلات ناشران کودک و نوجوان داد.
سید‌ابراهیم رئیسی صبح دیروز در بازدید از سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبرهای خوشی درباره تامین کاغذ برای انتشاراتی‌ها و همچنین رفع مشکلات ناشران کودک و نوجوان داد.
کد خبر: ۱۴۰۸۱۷۲
تامین کاغذ تا حمایت از نشر کودکان و نوجوانان

رئیس‌جمهور در این بازدید همراه محمد‌مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند رئیس سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و علی رمضانی سخنگو و قائم‌مقام سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از غرفه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت، مهرستان، نسیم قلم، هوپا، نوبهار، مهد علم، موزون و مه‌دور در سالن ناشران کودک و نوجوان بازدید و با غرفه‌داران گفت‌وگو کرد.

حضور در نمایشگاه‌ با ۳ میلیون جلد کتاب
انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از غرفه‌هایی بود که رئیسی در آن حضور پیدا کرد و با حامد علامتی، مدیرعامل این کانون به گفت‌وگو پرداخت. علامتی ابتدا گزارشی به رئیس‌جمهور ارائه و اظهار کرد: اخیرا کانون ۵۰۰ عنوان کتاب چاپ کرده که ۱۵۰ عنوان چاپ اولی و ۳۵۰ عنوان تجدید چاپ شده است. در مجموع کانون بیش از ۳ میلیون جلد کتاب منتشر کرده است.وی افزود: کانون ۷۰۰ عنوان کتاب در نمایشگاه عرضه کرده است که جدای آن ۵۰۰ عنوان جدید، ۲۰۰ عنوان هم از دیگر کتاب‌های گذشته کانون است و بنا داریم با پایان نمایشگاه، این کتاب‌ها را به کتابخانه‌های کانون اهدا کنیم.
رئیسی هم در غرفه انتشارات کانون اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید علاوه بر فعالیت در حوزه توزیع و انتشار کتاب در حوزه کودک روی امر کیفیت چاپ هم توجه داشته باشد.وی افزود: یکی از مأموریت‌های دیگر کانون باید حمایت از دیگر انتشارات حوزه کودک باشد. این حمایت هم شامل خریداری آثار آنان و توزیع و عرضه در کتابخانه‌های مدارس است و هم ارائه موضوع و سوژه به آنان برای تألیف کتاب است. علامتی در این خصوص گفت: کانون خود را رقیب انتشارات حوزه کودک نمی‌داند.رئیسی با اشاره به این‌که تألیف کتاب امری مهمی است اما انتقال و رساندن این کتاب‌ها به دست کودکان از اهمیت بیشتری برخوردار است، گفت: کانون نهاد بسیاری مهمی است که وظیفه پرورش فکر کودکان و نوجوانان را هم برعهده دارد.رئیس جمهور در این بازدید از کتاب‌های خط بریل کانون هم دیدن کرد و از انتشار این آثار تقدیر کرد.

تأمین کاغذ با کیفیت و ارزان قیمت
غرفه انتشارات قدیانی از جمله غرفه‌هایی بود که رئیسی در آن مدت زیادی حضور پیدا کرد و به گفت‌وگو پرداخت. او حدود ۲۵ دقیقه در این غرفه حضور پیدا کرد و با تولیدات آنها آشنا شد. «تأمین کاغذ با کیفیت و ارزان قیمت» از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مطالبات فعالان حوزه نشر بود که رئیس‌جمهور با تشریح اقدامات دولت در این زمینه، اعلام کرد با توجه به امکانات کشور و تدابیری که اندیشیده شده، ناشران به زودی خبرهای خوشی در این خصوص خواهند شنید.نادر قدیانی در این دیدار از مشکلات مختلف انتشارات‌ها به رئیس جمهور گفت. رئیسی در این بازدید بر پرهیز از غلبه ترجمه بر تالیف در حوزه نشر تاکید کرد و گفت: همان‌طور که نسبت به تغذیه و سلامت جسمی کودکان و نوجوانان حساس هستیم، باید نسبت به سلامت فکری و اندیشه آنها نیز با حساسیت ویژه برنامه‌ریزی کنیم.‌
رئیس جمهور، ادبیات کودک و نوجوان را از قالب‌های مهم انتقال مفاهیم عالی دانست و بیان کرد: کیفیت چاپ و نشر آثار هم به اندازه محتوا مهم است تا کتاب‌ها برای کودکان و نوجوانان جاذبه داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها