جام را از من نگیر
لیگ بیست و دوم امروز با معرفی قهرمان به پایان می‌رسد

جام را از من نگیر

درخشش ماندگار بازیکنان ایران در خارج از کشور

بهار لژیونرها

عجب روزهای درخشان و شیرینی. علیرضا جهانبخش با فاینورد قهرمان لیگ هلند شد. سعید عزت‌اللهی با درخششی مثال زدنی، همراه با وایله به لیگ‌برتر دانمارک صعود کرد.
عجب روزهای درخشان و شیرینی. علیرضا جهانبخش با فاینورد قهرمان لیگ هلند شد. سعید عزت‌اللهی با درخششی مثال زدنی، همراه با وایله به لیگ‌برتر دانمارک صعود کرد.
کد خبر: ۱۴۰۸۱۷۰
نویسنده سعید اکبری - گروه ورزش

احمد نوراللهی همراه با الاهلی جام قهرمانی امارات را بالای سر برد. میلاد محمدی و احسان حاج‌صفی هم در یونان با آاک قهرمانی را به دست آوردند. مهدی طارمی با ۱۷گل زده در دو هفته مانده به پایان فصل، شانس آقای گلی است و این اتفاقات خوب همچنان ادامه دارد....

اولین قهرمانی در اروپا
کسب عنوان آقای گلی و بهترین بازیکن فصل برای علیرضا جهانبخش در هلند کافی نبود. روزی که از برایتون به هلند برگشت، در گفت‌وگو با روزنامه جام‌جم چنین جملاتی به زبان آورد: «به هلند برگشتم چون ماموریتم در اینجا تمام نشده. به سقف آرزوهایم در این کشور نرسیده‌ام. برگشته‌ام تا چیزهای بزرگتری را به دست بیاورم.» حالا کمتر از دو سال بعد از این نقل و قول، علیرضا جهانبخش به یک قهرمانی بزرگ و مهم در عمر بازیگری‌اش رسیده است. او می‌گوید: «اگر امسال با ایران هم قهرمان جام ملت‌ها شوم...» این جمله نشان می‌دهد ماموریت فوتبال و زندگی تمام شدنی نیست. حتی اگر مهمترین جام را به دست بیاورید، دوباره رویداد و جام دیگری در انتظار شماست. به لطف این قهرمانی علیرضا برای اولین بار پا به رقابت‌های لیگ قهرمانان می‌گذارد. او امسال از میانه‌های فصل توانست جایگاه خود را در فاینورد تثبیت کند و حالا یکی از مهره‌های کلیدی و مهم تیم است. جهانبخش در فصل جاری ۲۶ بازی(۱۱حضور فیکس و ۱۵حضور به عنوان بازیکن تعویضی) انجام داد. در لیگ اروپا هم همراه با فاینورد حضور قابل توجهی داشت و ۴ گل زد و یک گل ساخت تا فصل خوبش تکمیل شود. علیرضا می‌خواهد همراه با فاینورد در لیگ قهرمانان هم خوش بدرخشد. قهرمانی او و تیمش کلی تصویر خوب به جا گذاشت. از فیگور گرفتنش شبیه رونالدو در رختکن تیم تا فریادی که موقع بالا بردن جام کشید.

قدرت نمایی صادق
یکی از پرافتخارترین لژیونرهای تمام تاریخ ایران در اروپا بدون شک صادق محرمی است که موفق شد پنجمین قهرمانی متوالی خود را همراه با دیناموزاگرب قدرت بلامنازع فوتبال کرواسی در لیگ این کشور به دست بیاورد. صادق فصلی رویایی با این تیم داشته. در لیگ ۲۳ بازی کرده و دو پاس گل داده. در پلی‌آف لیگ قهرمانان ۴بار به میدان رفت و یک گل ساخت. در هر ۶بازی مرحله گروهی رقابت‌ها هم به میدان رفت و تجربه شیرینی به دست آورد. در جام حذفی کرواسی هم دو بازی انجام داده است. صادق با وجود بازیکنان با کیفیت در لیگ کرواسی جایگاه خود را تثبیت کرده و همچنان می‌درخشد.

صعود سعید، قهرمانی فوتسالی‌ها
در اروپا اتفاقات شیرین دیگری هم افتاد. سعید عزت‌اللهی در فاصله سه هفته مانده به پایان لیگ دسته اول دانمارک صعود به لیگ‌برتر را تجربه کرده. او می‌گوید: «بله، امسال همه جوره خوب بود و خوشحالم دوباره به لیگ‌برتر این کشور برگشته‌ایم.» یک موفقیت بزرگ فوتسالی هم در اروپا داشتیم. حسین طیبی و مسلم اولاد‌قباد دو بازیکن تیم‌ملی فوتسال همراه با پالما قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شدند. آنها مدعی اول کسب عنوان قهرمانی اسپانیا هم هستند. طیبی امسال بی‌نظیر بوده و در قهرمانی اروپا هم نقش پررنگی داشت.

جامی در غیاب قائدی
از اروپا سری به آسیا می‌زنیم. احمد نوراللهی در غیاب مهدی قائدی که قدر حضور در یک لیگ خارجی را ندانست، همراه با الاهلی جام قهرمانی امارات را کسب کرد. احمد در فصل تمام شده یکی از بهترین و کلیدی‌ترین بازیکنان الاهلی بود و به همین جهت حضور خود را در این باشگاه تمدید کرد. احمد مجموعا ۲۳بازی انجام داد و یک گل زد و دو گل ساخت. ۴بار هم کارت زرد دریافت کرد. حالا قیمت او در بازار به حدود ۲میلیون یورو رسیده است.
نوراللهی که سابقه قهرمانی در لیگ‌های مختلف فوتبال ایران را دارد، در فصلی که به روزهای پایانی آن نزدیک می‌شویم، یکی از بازیکنان کلیدی شباب‌الاهلی بود و درنهایت توانست جام قهرمانی را در فوتبال امارات هم بالای سر ببرد. العین رقیب اصلی شاگردان ژاردیم در کسب این قهرمانی بود، که به هر ترتیب شده قرمزپوشان الشباب موفق به کنار زدن این رقیب اسم و رسم‌دار خود شدند.

جام‌دارترین بازیکن ایرانی در اروپا
صادق محرمی در صدر
صادق محرمی مدافع ایرانی در هفتمین سال دوران فوتبال خود نیز توانست عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. حالا این بازیکن در ۲۷سالگی هفت عنوان قهرمانی در لیگ دارد که خیلی از بازیکنان ایرانی نتوانسته‌اند به آن برسند.
دیناموزاگرب امسال در فصل ۲۳-۲۰۲۲ توانست در لیگ ۱۰تیمی کرواسی بالاتر از هایدوک اشپیلت قرار گیرد و عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. این پنجمین قهرمانی پیاپی صادق محرمی با دیناموزاگرب در فوتبال کرواسی است. این قهرمانی همچنین باعث شد تا محرمی تعداد قهرمانی‌های خود را با دیناموزاگرب به ۸ قهرمانی برسد. (۵ قهرمانی در لیگ، یک جام حذفی و دو سوپر جام) به این ترتیب صادق محرمی بالاتر از سردار آزمون، جام‌دارترین بازیکن ایرانی در فوتبال اروپا لقب گرفت. البته در صورتی که بایر لورکوزن بتواند امسال قهرمانی در لیگ اروپا را به دست بیاورد، آزمون بار دیگر به صدر این فهرست راه خواهد یافت. جام‌دارترین بازیکنان ایرانی در اروپا این نفرات هستند:
صادق محرمی ۸ قهرمانی
سردار آزمون ۷ قهرمانی
مهدی طارمی ۵ قهرمانی
وحید هاشمیان ۴ قهرمانی
محرمی که دو بار نیز با پرسپولیس عنوان قهرمانی در لیگ ایران را به دست آورده بود، حالا در هفت فصل اخیر به هفت قهرمانی در لیگ رسیده و همین باعث شده تا خیلی‌ها او را با نمونه موفق خارجی در این زمینه یعنی کینگزلی کومان، هافبک فرانسوی بایرن مونیخ مقایسه کنند.
کینگزلی کومان نیز در ۱۰فصل اخیر به ۱۰قهرمانی در لیگ رسیده است و در صورتی که بایرن مونیخ در این فصل نیز فاتح بوندسلیگا شود به رکورد خیره کننده ۱۱قهرمانی در لیگ در ۱۱فصل اخیر می‌رسد.
محرمی که اولین بازی خود را برای تیم‌ملی ایران مقابل ازبکستان در سال۲۰۱۸ انجام داد، تاکنون ۲۶ بازی ملی در کارنامه خود دارد. او در این سال‌ها در لیگ کرواسی ۷۳ بار برای تیم خود به میدان رفته است.
او همچنین ماه قبل به رکورد ۱۰۰بازی با پیراهن دیناموزاگرب در تمام رقابت‌ها رسید و به همین دلیل از او تجلیل شد.

شاهکار احسان
بعد از کریم انصاری‌فرد نوبت به احسان حاج‌صفی و میلاد محمدی رسید. کریم در سال ۹۶ همراه با المپیاکوس قهرمان لیگ یونان شد. احسان و میلاد هم به تازگی با آاک آتن سوپر جام این کشور را فتح کرده‌اند. فصل جاری برای احسان رویایی بود، به شکلی که باشگاه تصمیم گرفت دو فصل دیگر قراردادش را تمدید کند. حاج صفی در جشن قهرمانی همراه با دخترش حاضر شد و یک عکس ماندگار هم ثبت کرد. او بعد از بازی ترجیح داد با خبرنگاران مصاحبه نکند. کاپیتان تیم‌ملی کلا اهل مصاحبه نیست و از رسانه‌ها فاصله می‌گیرد. او امسال همراه با تیم‌ملی هم به جام ملت‌های قطر می‌رود و امیدوار است بتواند خاطره‌ای خوش در آنجا به یادگار بگذارد. در آاک آتن علاوه بر احسان، میلاد محمدی هم حضور دارد که در فصل جاری شرایط برایش متفاوت بوده است. او بیشتر فصل را به دلیل مصدومیت غایب بود ولی با خوش‌شانسی این جام را در سال بدش به دست آورد. دو بازیکن تیم‌ملی شانس این را دارند که جام حذفی یونان را هم فتح کنند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها