دریاسالار «نیکولای یومنوف» فرمانده نیروی دریایی روسیه با حضور در ستاد فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با دریادار حبیب‌ا... سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
دریاسالار «نیکولای یومنوف» فرمانده نیروی دریایی روسیه با حضور در ستاد فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با دریادار حبیب‌ا... سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
کد خبر: ۱۴۰۸۱۶۸

دریادار سیاری در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی و خیر مقدم تأکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران آماده اجرای همکاری‌های مشترک در حوزه‌های مختلف از جمله بازدیدهای متقابل، ارتقای کیفیت مسابقات نظامی، گشت‌ها و رزمایش‌های مشترک دریایی، تأمین امنیت اقتصادی، اقدامات ضد تروریسم، امداد و نجات و آموزش‌های دریایی، کمک‌رسانی به ناوها و زیردریایی‌های آسیب‌دیده و... با کشور دوست و هم‌پیمان روسیه است. معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به راهبرد استکبار جهانی در مسیر سلطه‌جویی بر سایر کشورها و ایجاد جهان تک‌قطبی، گفت: بعد از دهه ۹۰ میلادی که جهان دوقطبی دچار تحول گردید، استکبار با ایجاد گروه‌های تکفیری و تروریستی همچون داعش و یا در غرب روسیه با نزدیک شدن به مرزهای این کشور به دنبال سلطه‌جویی با هدف تأمین منافع نامشروع خود بود. دریادار سیاری با اشاره به این‌که استعمار فرانو با حضور استکباری خود در منطقه راه به جایی نبرد و در بیشتر کشورها این رویکرد استکباری با مخالفت‌های شدید مواجه شد و با ظهور قدرت‌های جدید دنیا به سمت چندقطبی شدن حرکت کرد، افزود: هر چقدر شناخت ما نسبت به استکبار بیشتر باشد، بهتر می‌توانیم با آنها مقابله کنیم.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش در ادامه با اشاره به کلام نورانی فرمانده معظم کل قوا(مدظله‌العالی) که فرمودند «ایران اسلامی اهل تعرض به هیچ کشوری نیست»، تصریح کرد: علی‌رغم اینکه ما اهل تسلط و تعرض به هیچ کشوری نیستیم، اما در مقابل هرگونه تهدید و سلطه استکباری می‌ایستیم و در این راستا همکاری و هم‌افزایی خود را با کشورهای دوست و هم‌پیمان از جمله روسیه تقویت خواهیم کرد. وی با بیان این‌که برای مقابله با استکبار و جلوگیری از هرگونه تسلط‌خواهی آن باید هوشیار باشیم تا غافلگیر نشویم، افزود: برای تأمین امنیت و آرامش منطقه حتما باید قوی باشیم و قوی شدن مؤلفه‌های متعددی دارد که در داخل هر کشوری این مؤلفه‌ها اثرگذار است. همچنین برای مقابله با استکبار باید با هم اتحاد و هم‌افزایی داشته باشیم و از تجارب یکدیگر استفاده نماییم، به‌گونه‌ای که این هم‌افزایی‌ها موجب بازدارندگی مؤثر گردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها