نایب رئیس کمیسیون  امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت و گو با جام جم آنلاین:

شکست های مفتضحانه آمریکا در برابر سپاه تمامی ندارد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم معتقد است تعیین جایزه از سوی ایالات متحده برای شناسایی منابع مالی سپاه اوج فضاحت آمریکا در پی ناکامی های پی در پی در برابر جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۱۴۰۴۲۸۷
نویسنده احمد غلامی - جام جم آنلاین

شکست های مفتضحانه آمریکا در برابر سپاه تمامی ندارد

هربار که طراحی های ایالات متحده  علیه جمهوری اسلامی ناکام می ماند باید منتظر اقدامی عجیب و غیر متعارف از سوی مقامات آمریکایی باشیم. اطوارهایی که همه از سر ناچاری است و البته خوراک خوبی برای دستگاه های تبلیغاتی و رسانه ای آنها است تا این گونه القا کنند که آمریکا همچنان در پی ضربه زدن به منافع جمهوری اسلامی ایران است و ذره ای از برنامه های پیشین خود عقب نشینی نکرده است. غرب که در کارزار دیپلماتیک گفت و گوهای موسوم به احیای برجام با هیاهو وارد شد و قصد تحقق خواسته های فرابرجامی خود داشت بعد از چند دور مذاکرات جدی متوجه قاطعیت جمهوری اسلامی در دفاع از منافع ملی خود شد و به ناچار دست خالی برگشت. اروپایی ها  و آمریکایی ها اما همچنان نسبت به عقب نشینی ایران امید داشتند و به همین خاطر به اسم دفاع از آزادی، نمایش اغتشاشات پاییز سال گذشته را روی صحنه بردند اما بصیرت و آگاهی مردم ایران و برخورد مدبرانه دستگاه های امنیتی و انتظامی تمامی نقشه های آنها را نقش برآب کرد. در تازه ترین اقدام خبر رسید که  در ادامه سیاست‌های ضد ایرانی واشنگتن، دفتر امنیت دیپلماتیک وزارت امورخارجه آمریکا در بخش موسوم به «پاداش برای عدالت» برای دریافت هر گونه اطلاعات درباره شبکه مالی سپاه پاسداران ایران تا سقف ۱۵ میلیون دلار جایزه در نظر گرفته است. به نظر می رسد که این رویه جدید ایالات متحده در قبال سپاه ناشی از ضرباتی است که نظام سلطه از حضور مقتدرانه جمهوری اسلامی در منطقه خورده است.

ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت و گو با  خبرنگار جام جم آنلاین تاکید کرده است که اساسا اقدامات آمریکایی ها در ادامه شکست های مفتضحانه ای است که هم در منطقه و هم در جریان اغتشاش و آشوب سال گذشته متحمل شده است.

وی با اشاره به اقدام جدید ایالات متحده برای تعیین جایزه مالی برای شناسایی منابع و کانال های مالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: غرب به خوبی می داند که سپاه دژ تسخیر ناپذیر جمهوری اسلامی است که در طول چهار دهه گذشته به خوبی در برابر توطئه های مختلف معاندان و دشمنان ملت ایران ایستادگی کرده  و از دستیابی نظام سلطه به منابع و منافع کشور ممانعت بعمل آورده است.

نماینده شیراز در مجلس یازدهم ادامه داد: سپاه عامل اصلی شکست توطئه ها و برنامه های غربی ها علیه جمهوری اسلامی و منافع ملت ایران است و بدیهی است که به همین واسطه معاندان کینه این نهاد مردم پایه را به دل گرفتند و تمامی تلاش خود را بکار می برند تا در حوزه های داخلی و خارجی، سپاه را تحت فشار قرار دهند.

عزیزی با بیان اینکه ناکامی های گذشته غرب بواسطه حضور همیشه در صحنه سپاه آنها را به اقدامات مضحک و بی پایه و اساس واداشته تصریح کرد: نمونه روشن چنین رویکرد ابلهانه ای تعیین جایزه برای شناسایی منابع مالی سپاه است. علت آن هم کاملا روشن است آنها وقتی دیگر از اقدامات گذشته خود طرفی نمی بندند حداقل برای اینکه در اذهان عمومی نشان دهند دست از تقلا علیه جمهوری اسلامی بر نداشتند حاضرند حتی به تکاپوهای نمایشی روی آورند تا حداقل از زیر بار اعتراف به شکست برنامه های خود رهایی پیدا کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مجموعه کاملا شفاف است و چیز پیچیده ای ندارد و در طول سالهای گذشته همواره با مردم در ارتباط بوده و چیز پنهانی از جامعه ایرانی ندارد .

وی اضافه کرد: درباره موضوعات مهم و راهبردی هم با قاطعیت می توان گفت که در این نهاد مردم پایه مسائل طبقه بندی شده به خوبی مورد حفاظت قرار می گیرد و سپاه از این جهت نفوذ ناپذیر است و هیچ کس نمی تواند به این بدنه محکم نفوذ کند.

عزیزی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکایی ها باید بپذیرند که دوران افولشان نزدیک شده و بنابراین همراهی های غرب، آمریکا، ارتجاع و صهیونیست برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی هیچ فایده ای برای آنها نخواهد داشت و بهتر است واقعیت حضور ایران به عنوان یک کشور بزرگ و مقتدر منطقه ای را بپذیرند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها