نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بر اساس برنامه، فاز نخست خط دو متروی این کلان‌شهر باید تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد و هیچ چیز نباید مانع تحقق این امر شود.
کد خبر: ۱۴۰۳۴۳۴

جام جم آنلاین اصفهان؛ ابوالفضل قربانی امروز یکشنبه بیستم فروردین‌ماه در نطق میان دستور هشتادودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت امام علی (ع) اظهار کرد: از اقداماتی که در ایام نوروز به همت مدیریت شهری صورت گرفت، قدردانی می‌کنم، امسال نیز تنوع، تعدد و کیفیت خدمات، به‌طور چشمگیری افزایش پیدا کرد.

وی افزود: نکته مهم این بود که این خدمات در وهله اول مربوط به شهروندان اصفهانی و سپس مسافران نوروزی بود و در مجموع اقدامات خوبی صورت گرفت؛ این اقدامات باید ثبت و ضبط شود تا برای سال‌های آینده نقاط ضعف کمتر و نقاط قوت آن تقویت شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر لزوم ارزیابی آورده‌های سفرهای نوروزی برای اصفهان گفت: بحث گردشگری از این زاویه نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا خدمات بهتری ارائه شود.

وی با اشاره به موضوع فناوری اطلاعات تصریح کرد: به‌رغم اینکه این حوزه باید پیشرو باشد، اما شاهد ضعف‌هایی هستیم که هرچه زودتر باید برطرف شود؛ شاید پذیرفتنی نباشد که پس از سال‌ها شاهد مشکلات در این حوزه باشیم.

قربانی ادامه داد: امکانات و زیرساخت‌های خوبی در اختیار داریم و هزینه‌های خوبی شده اما بازدهی این حوزه نیازمند ارزیابی است و بهره‌وری در این حوزه باید مورد بازنگری جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه به‌رغم ایجاد میز هوشمندسازی در شهرداری و برگزاری جلسات آن با حضور شهردار برگزار می‌شود، اما انتظار می‌رود که در این حوزه وضعیت بهتری برای شهر رقم بزنیم، افزود: عقب‌ماندگی‌ها در این حوزه باید هرچه سریع‌تر جبران شود زیرا سرعت پیشرفت علم و دانش به گونه‌ای است که هرچه عقب بیفتیم جبران عقب‌ماندگی‌ها سخت است.

وضعیت پروژه‌ها باید رصد شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: سال گذشته اعلام شد که تا پایان ۱۴۰۱، تعداد ناوگان اتوبوسرانی به ۱۴۰۰ دستگاه برسد، اما این کار همچنان انجام نشده است و از سوی شهروندان نقد می‌شود، زیرا سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها زیاد است و توسعه ناوگان اتوبوسرانی بر اساس عدد اعلام شده باید در سال جاری محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه، فاز نخست خط دو متروی اصفهان باید تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد و هیچ چیز نباید مانع تحقق این امر شود.

قربانی با بیان اینکه ردیف‌های در نظر گرفته شده برای بودجه باید مرتب پیگیری شود، گفت: نباید اینگونه باشد که به نیمه سال برسیم و به‌واسطه تحقق نیافتن این موضوع، مجبور به جابه‌جایی بودجه شویم؛ از همین ابتدای سال رصد وضعیت پروژه‌ها باید دنبال شود تا هیچ پروژه‌ای به تعویق نیفتد.

وی با تاکید بر اینکه انتظار از دستگاه‌های نظارتی این است که اقدامات خود را به خوبی انجام دهند، گفت: اقداماتی که این دستگاه‌ها انجام می‌شود، گاهی موجب کُند شدن کارها و افزایش هزینه‌ها شده است که با هدف اصلی این دستگاه‌ها مغایرت دارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب نیز تذکر دادند که دستگاه‌های نظارتی نباید جرئت را از مدیران بگیرند، این جرئت و جسارت به‌واسطه بخشنامه‌ها و ابلاغ‌ها گرفته شده است که نباید اینگونه باشد.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها