وسعت دریاچه ارومیه بیش از ۳۱۱ کیلومتر مربع افزایش یافت.
وسعت دریاچه ارومیه بیش از ۳۱۱ کیلومتر مربع افزایش یافت.
کد خبر: ۱۴۰۲۲۶۶

به گزارش جام جم آنلاین؛ معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به بالا آمدن تراز دریاچه ارومیه گفت: وسعت این دریاچه در مقایسه با شش ماه گذشته بیش از ۳۱۱ کیلومتر مربع افزایش یافته است.افزایش بیش از ۳۱۱ کیلومتر مربعی وسعت دریاچه ارومیه

یاسر رهبردین، با بیان اینکه وسعت دریاچه ارومیه به یکهزار و ۲۴۱ کیلومترمربع رسیده است، افزود: وسعت دریاچه در اول مهر ماه پارسال ۹۳۰ کیلومتر مربع بود که امروز وضعیت مناسب تری دارد.

رهبردین، تراز فعلی دریاچه ارومیه را یکهزار و ۲۷۰ متر و ۲۶ سانتیمتر اعلام کرد و گفت: ارتفاع آب دریاچه در مقایسه با شش ماه گذشته بیش از ۱۳ سانتیمتر افزایش یافته و با توجه به بارشها و آزادسازی آب انجام شده، این افزایش تراز ادامه خواهد داشت.

وی، به افزایش میزان آب دریاچه ارومیه نیز اشاره کرد و افزود: حجم آب دریاچه ارومیه به یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به اول مهرماه پارسال ۳۳۰ میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

رهبردین، با اشاره به پیگیریهای استاندار آذربایجانغربی به عنوان دبیر ملی ستاد نجات دریاچه ارومیه در رابطه با اتمام طرحهای نیمه تمام سخت افزاری احیای دریاچه اظهار کرد: ابر طرح انتقال آب از جنوب آذربایجانغربی به دریاچه اواخر سال گذشته توسط شخص رئیس جمهور به بهره برداری رسید که نقش بسزایی در تثبیت وضعیت دریاچه به عهده دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجانغربی اضافه کرد: پس از اتمام طرحهای سخت افزاری، دولت به دنبال اجرای برنامه‌های نرم افزاری با محوریت مدیریت منابع آبی و اصلاح الگوی کشت است./صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها