در شبانه روز گذشته مکزیک با ۸۱ فوتی در صدر جان باختگان بر اثر ابتلا به کرونا در جهان قرار گرفت.
در شبانه روز گذشته مکزیک با ۸۱ فوتی در صدر جان باختگان بر اثر ابتلا به کرونا در جهان قرار گرفت.
کد خبر: ۱۴۰۲۲۳۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سایت ورلد میترز، بر اساس تازه‌ترین آمار، تعداد قربانیان کرونا در جهان به بیش از ۶ میلیون و ۸۲۶ هزار نفر رسید.
تا کنون ۶۸۳ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۹۳ نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد ۶ میلیون و ۸۲۶ هزار و ۹۲۵ نفر جان باخته اند.
آمریکا با ابتلای ۱۰۶ میلیون و ۹۰ هزار و ۱۶۸ نفر و فوت یک میلیون و ۱۵۳ هزار و ۵۸۷ نفر بر اثر کرونا در صدر قرار دارد. بیشترین تلفات شبانه روز گذشته در جهان مربوط به مکزیک و ژاپن به ترتیب با ۸۱ و ۴۴ فوتی است. تعداد مبتلایان به کرونا در مکزیک ۷ میلیون و ۵۲۶ هزار و ۹۴۹ نفر و تعداد تلفات این کشور ۳۳۳ هزار و ۴۴۳ نفر اعلام شده است. پس از آمریکا، هند با ۴۴ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۱۴۷ مبتلا و مرگ ۵۳۰ هزار و ۸۳۱ نفر بر اثر این بیماری در جایگاه دوم آمار مبتلایان قرار دارد. فرانسه آمار ۳۹ میلیون و ۷۵۲ هزار و ۵۵۳ مبتلا و ۱۶۵ هزار و ۴۶۹ فوتی بر اثر کرونا را تا کنون ثبت کرده است.
در آلمان ۳۸ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۹۴۱ مبتلا و ۱۷۰ هزار و ۳۳۱ مرگ ناشی از کرونا ثبت شده است. در برزیل، ۳۷ میلیون و ۲۰۴ هزار و ۶۷۷ نفر تا کنون به کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد ۶۹۹ هزار و ۹۱۷ نفر جان باخته اند.
آمار کرونا در ایتالیا از ابتلای ۲۵ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۴۴۲ نفر و مرگ ۱۸۸ هزار و ۹۳۳ نفر بر اثر این بیماری حکایت دارد. در انگلیس تا کنون ۲۴ میلیون و ۴۴۸ هزار و ۷۲۹ نفر به کرونا مبتلا شده و ۲۰۹ هزار و ۳۹۶ نفر بر اثر آن جان باخته اند.
در روسیه تا کنون ۲۲ میلیون ۵۸۶ هزار و ۲۱۰ نفر به کرونا مبتلا شده اند و ۳۹۰ هزار و ۷۸ نفر جان باخته اند. ۳۲ نفر هم در بیست و چهار ساعت گذشته در آمار قربانیان کرونا در این کشور قرار گرفتند.
در اسپانیا تا کنون ۱۳ میلیون و ۷۹۰ هزار و ۵۸۰ نفر به کرونا مبتلا شده اند و ۱۲۰ هزار و ۱۷۰ نفر جان باخته اند.
آمار کرونا در ایران از ابتلای ۷ میلیون و ۵۸۰ هزار و ۸۵۸ نفر و فوت ۱۴۵ هزار و ۹۱ نفر حکایت دارد.
در مجموع ۲۸۷ نفر در شبانه روز گذشته در جهان جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند.
بر اساس به روزرسانی آمار واکسیناسیون کرونا در کشور‌های جهان، تاکنون ۵.۵۵ میلیارد نفر تقریبا معادل ۷۲.۳ درصد جمعیت جهان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند. در آمریکا تا کنون ۸۰% مردم در برابر کرونا واکسینه شده اند که از این تعداد ۶۸% دو دوز واکسن و ۳۴% دوز تقویتی واکسن را دریافت کرده اند. در هند، ۷۵% مردم واکسن دریافت کرده اند که ۷۰% کاملا واکسینه شده اند و ۱۷% دوز تقویتی را دریافت کرده اند.
در برزیل، ۹۰% مردم واکسن زده اند و از این تعداد ۸۳% به طور کامل واکسینه شده اند و ۶۰% دوز تقویتی واکسن را دریافت کرده اند. در فرانسه این آمار به ترتیب، ۸۲% آمار واکسیناسیون، ۷۹% دریافت دو دوز واکسن و ۷۱% دریافت دوز تقویتی کرونا اعلام شده است. در آلمان ۷۸% تا کنون واکسن زده اند و ۷۶% دو دوز واکسن و ۷۸% دوز تقویتی واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
انگلیس تا کنون ۸۱% مردم خود را در برابر کرونا واکسینه کرده است که ۷۶% این تعداد دو دوز واکسن و ۶۰% تعداد دوز تقویتی کرونا را دریافت کرده اند. در ایتالیا این آمار به ترتیب ۸۴% واکسن، ۸۰% دو دوز واکسن و ۷۸% دوز تقویتی واکسن است. در روسیه تا کنون ۶۱% واکسن زده اند و از این تعداد ۵۵% دو دوز واکسن و ۱۴% دوز تقویتی واکسن را دریافت کرده اند.
در ایران هم تا کنون ۷۹% از مردم در برابر کرونا واکسینه شده اند و از این تعداد ۷۱% دو دوز واکسن و ۳۸% دوز تقویتی واکسن کرونا را دریافت کرده اند./صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها