مرکز حقوق بشری «عین» اعلام کرد در ۸ سال تجاوز ائتلاف سعودی – آمریکایی، ۱۸ هزار و ۱۴۰ شهروند یمنی شهید و ۳۰ هزار و ۲۵۴ نفر نیز زخمی شدند.
کد خبر: ۱۴۰۲۱۰۶

به گزارش جام جم آنلاین، روز شنبه ایرنا، این مرکز حقوق بشری در جدیدترین گزارش خود از تلفات تجاوز ۸ ساله به یمن همچنین اعلام کرد که طی این مدت، ۴ هزار و ۷۹ کودک شهید و ۴ هزار و ۷۹۰ کودک دیگر در بمباران های متجاوزان زخمی شدند.

در این میان، شمار زنان قربانی جنگ هشت ساله نیز ۲ هزار و ۴۵۸ شهید و ۲ هزار و ۹۸۸ زخمی اعلام شده است.

به گزارش این مرکز حقوق بشری، طی این هشت سال، ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندر و ۳۴۶ نیروگاه و ایستگاه برق، ۶۱۷ شبکه و ایستگاه مخابراتی، ۳ هزار و ۹۵ مخزن و ایستگاه پمپاژ آب، ۲ هزار و ۱۰۵ زیرساخت دولتی و ۷ هزار و ۲۹۳ راه و پل هدف قرار گرفته است.

همچنین در این هشت سال جنگ، ۴۰۹ کارخانه، ۱۲ هزار و ۸۸ بنا و زیرساخت تجاری و ۳۹۰ نفتکش هدف قرار گرفته و ۴۶۶ مزرعه پرورش دام و طیور، ۱۰ هزار و ۲۷۹ وسیله نقلیه و ۴۸۵ قایق صیادی نیز بر اثر بمباران، از بین رفته است.

در طول این سال ها، هزار و ۲۰ انبار مواد غذایی، ۴۲۷ جایگاه سوخت، ۷۰۴ بازار و هزار و ۴۰ کامیون مواد غذایی نیز هدف قرار گرفته است.

به گزارش «عین»، در هشت سال تجاوز ائتلاف سعودی – آمریکایی، ۶۰۳ هزار و ۱۱۰ منزل مسکونی، ۱۸۲ مرکز دانشگاهی، یکهزار و ۷۱۴ مسجد و ۴۱۷ بیمارستان و مرکز بهداشتی و درمانی براثر بمباران های متجاوزان آسیب دیده است.

بمباران هزار و ۲۶۵ مدرسه و مرکز آموزشی، ۱۱ هزار و ۳۵۰ مزرعه، ۱۴۱ زیرساخت ورزشی، ۲۵۸ اثر باستانی و تاریخی و ۶۱ مرکز رسانه ای از دیگر جنایت های متجاوزان در طول هشت سال بوده است.

این گزارش فقط مربوط به آمار تلفات و قربانیان ناشی از بمباران ها است و به تلفات ناشی از محاصره که منجر به جانباختن یک کودک در هر ۶ دقیقه براثر گرسنگی شده و ۱۷ میلیون شهروند یمنی را در معرض قحطی و گرسنگی قرار داده، اشاره ای نشده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

اما ائتلاف سعودی در سایه مقاومت دلاورانه مردم و نیروهای مسلح یمن و عملیات موشکی و پهپادی ویژه آنها در رسیدن به این اهداف، شکست خورد و مجبور به قبول آتش بس شد که این آتش‌بس نیز پس از سه مرحله دو ماهه در نتیجه کارشکنی‌های ائتلاف متجاوز عربی پایان یافت و دیگر تمدید نشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها