امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی و ارتباطات جهانی در نقطه عطف قرار دارد، گفت: با وجود فشارهای خارجی و جنگ ترکیبی دولت سیزدهم تاکنون دستاوردهای قابل توجهی داشته که با حمایت و بصیرت مردم به دست آمده است.
کد خبر: ۱۴۰۲۰۷۳

به گزارش جام جم آنلاین، حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه های نخستین نماز جمعه سال ۱۴۰۲ در جمع نمازگزاران در دانشگاه تهران فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و عید تحول طبیعت را به مردم تبریک گفت و با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم رضوی(ع) در نخستین روز سال جدید اظهار داشت: ما باید از تحول طبیعت درس بگیریم و خود را متحول کنیم.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه ماه رمضان نیز باید آغازگر یک تغییر و تحول در وجود انسانها باشد، توبه و بازگشت به مسیر الهی را یکی از لوازم این تغییر دانست و افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که می تواند به تحول در انسان کمک کند، مساله انتظار فرج است تا انسان خود را به بلوغ فکری پذیرش معصومین(ع) برساند.

حجت الاسلام صدیقی تلاوت قرآن و دعا را از دیگر لوازم تحول در وجود انسان برشمرد و با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک تحول عظیم جهانی، تاریخی و فرهنگی بود، اظهار داشت: این انقلاب، موجب تحول در عرصه های اخلاقی و سیاسی نیز شد و توانست یک نوع تغییر عادت و تغییر تفکر و جریان را بوجود آورد.

وی خواستار آن شد که برای رشد و ادامه انقلاب به لوازم شکوفایی و پیشرفت آن نیز توجه کرده و از آنچه که موجب ضعف و انحطاط می شود، جلوگیری کرد.

امام جمعه موقت تهران توضیح داد: نقطه قوت مهم ملت ایران، همانطور که رهبر انقلاب فرمودند، استحکام این ملت است؛ به طوری که از زمان پیدایش و پیروزی آن تا به امروز با وجود شرارت ها و دشمنی های بدخواهان و دشمنان، استوار ایستاده است.

حجت الاسلام صدیقی در ادامه به نامه ای از کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در ایران اشاره کرد که به سازمان سیا دستور داده بود با استفاده از هر نوع تجهیزات و امکانات، این انقلاب را نابود کنند.

وی ادامه داد: آمریکا حتی در پیش بینی خود برای حذف این انقلاب، تجهیزات تبلیغاتی را نیز در نظر گرفته بود تا در باورها و شناخت مردم نفوذ کند و روحیه ایمان، خودباوری و استقلال را از مردم ایران بگیرند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران یادآور شد: آمریکا از ابتدای پیروز انقلاب اسلامی تاکنون زنجیره به هم پیوسته ای از جنگ، تحریم، ترور، اختلاف قومی، ایجاد ناامنی از طریق منافقین و به راه انداختن فتنه های ۷۸ و ۸۸ و اغتشاشات ۱۴۰۱ را به کار گرفته است به طوری که در فتنه پاییز پارسال جنگی ترکیبی را به راه انداخت و مجموع کشورهای استکباری دست به دست هم دادند تا این نظام را ساقط کنند.

حجت الاسلام صدیقی در ادامه تاکید کرد: با وجود این هجمه ها، در این ۴۳ سال ملت بزرگ ایران مستحکم ایستاده است و از همه صحنه های جنگ، بر دشمن پیروز شده است.

وی ایمان به خدا و پیروی از ولایت فقیه را کانون قدرت ملت ایران دانست که موجب استحکام این ملت شده است و در این باره توضیح داد: بنای انقلاب ما تکیه بر یک مدیر الهی است؛ رهبر ما تنها یک رهبر سیاسی نیست بلکه الگوی ایمان و جهاد و از خود گذشتگی است.

وی با تاکید بر اینکه این فداکاری مردم ایران متاثر از فداکاری امامین انقلاب است که غباری از دنیا بر قلب آنها ننشسته و به همین خاطر از هیچ قدرتی نترسیده‌اند و از هیچ حادثه ای هراس نداشته اند، افزود: ملت همه داشته خود را برای حفظ انقلاب اسلامی ایثار کرده و در صحنه ایستاده است.

صدیقی خاطر نشان کرد: مردم ایران از زمان‌های سابق مرجع تقلید را نایب امام زمان (عج) می‌دانستند و با وقوع انقلاب اسلامی این پدیده مبارک که مصادقش مقام معظم رهبری است را فرمانده کل مستضعفان و جبهه مقاومت، مدیریت عالی جبهه توحید و محور وحدت می‌دانند.

خطیب جمعه تهران با تمجید از ملت ایران و ایستادگی آنان در برابر دشمنان، این نکته را متذکر شد که هیچ ملتی به سان ملتی که امام خمینی و امام خامنه‌ای داشته‌اند، نیستند؛ این ملت تا زمان ظهور امام زمان (عج)‌ ایثارگرانه در صحنه ایستاده‌اند. این ملت در جنگ ترکیبی و نابسامانی‌های اقتصادی مقابل فتنه جهانی ایستاده‌اند. انقلاب ما پدیده نجات بشر است و ان‌شاءالله در سایه استقامت، زیر پرچم ولایت جهان را آباد خواهیم کرد.

حجت الاسلام صدیقی خاطر نشان کرد: جنگ ترکیبی اخیر نشان داد که حتی در اوضاع نابسامان اقتصادی هم ملت ایران در مقابل فتنه جهانی و اغتشاشاتی که در آمریکا تدارک دیده شد و اسرائیل و همراهانش فتنه گران هل می دادند، حامی انقلاب خود هستند.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: با وجود تحریم های فلج کننده از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و انواع فشارهای روانی و تبلیغاتی دشمن، ملت ایران به پیشرفت های خوبی در عرصه های مختلف دست یافته است که باید آنها را مرتب تکرار کرد زیرا دشمن همواره می خواهد کمبودها را بزرگ نمایی کند.

وی همدلی قوای سه گانه کشور زیر پرچم ولایت فقیه را مورد اشاره قرار داد و گفت: امروز دولت ما در حوزه سیاست خارجی و ارتباطات جهانی در نقطه عطف قرار دارد که از جمله می توان به سفر مهم رئیس جمهور ایران به چین اشاره کرد.

حجت الاسلام صدیقی خاطر نشان کرد: ایران در حوزه سیاست خارجی با همسایگان نیز در سطح مطلوبی قرار دارد.

وی در ادامه با برشمردن برخی طرح های کلان در دولت سیزدهم، راه اندازی بزرگترین مجموعه نظام سلامت بیمارستان حضرت مهدی(عج) و افتتاح فاز دوم پالایشگاه آبادان را که در روزهای پایانی سال گذشته صورت گرفت را از جمله دستاوردهای دولت برشمرد و اظهار داشت: در همین مدت دولت سیزدهم با همه فشارهای بین المللی و جنگ ترکیبی توانسته دستاوردهای خوبی به ملت ایران هدیه دهد که این اقدامات نیز با حمایت و بصیرت این مردم به دست آمده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها