سخنگوی ستاد تسهیل سفرهای دریایی نوروز سازمان بنادر و دریانوردی:

بنادر کشور پذیرای مسافران نوروزی است | از شناورهای غیرمجاز استفاده نکنید

به‌ دلیل شرایط نامساعد جوی تا ۲۸ اسفند ماه

سفر دریایی به کیش ممنوع شد

به گفته مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، تردد شناورهای مسافری در بنادر غرب این استان و سفرهای دریایی به مقصد کیش به دلیل شرایط نامساعد جوی تا صبح روز یکشنبه ۲۸ اسفندماه جاری ممنوع است.
کد خبر: ۱۴۰۱۶۷۲

به گزارش جام جم آنلاین، مرتضی سالاری - مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان - اظهار کرد: با توجه به هشدارهای مکرر هواشناسی مبنی بر وزش باد نسبتا شدید غربی و مواج شدن دریا، تردد شناورها از بنادر آفتاب و چارک به مقصد جزیره کیش متوقف شده و این محدودیت تا صبح روز یکشنبه ۲۸ اسفندماه جاری ادامه دارد.

وی ادامه داد: مسافرانی که قصد تجربه سفرهای دریایی از مسیر غرب به مناطق گردشگری از جمله جزیره کیش را دارند، قبل از اقدام به سفر با ارسال عدد ۲ به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۰۰۱۹۸۳۶۹۲ از شرایط جوی دریایی و زمان حرکت شناورها مطلع شوند.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با بیان اینکه تعطیلی بنادر مسافری در شرایط نامساعد جوی به دلیل ارتقا سطح ایمنی سفر و سلامت جان مسافران است، تاکید کرد: مسافران و گردشگران با اطلاع قبلی از طریق سامانه پیامکی اعلام شده و برنامه‌ریزی از چگونگی وضعیت دریایی منطقه اطلاع یافته و در صورت تعطیلی بنادر به هیچ عنوان از شناورهای غیرمجازی که بدون استانداردهای لازم و ارتباط رادیویی با مراکز جست‌وجو و نجات هستند، استفاده نکنند.

لزوم استفاده از جلیقه نجات و رعایت الزامات ایمنی در سفر دریایی

سالاری بر لزوم استفاده از جلیقه نجات و رعایت الزامات ایمنی در سفر دریایی تاکید و بیان کرد: در صورت ضرورت ایجاد هرگونه شرایط اضطرار در دریا، مسافران ضمن گوش فرادادن به توصیه فرماندهان شناورها می توانند با تلفن ۱۵۵۰ تماس گرفته و وضعیت پیش‌آمده را اعلام کنند.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی،‌ طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ از ۲۵ اسفندماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ ادامه دارد.

همچنین ۲۱ فروند لندینگ کرافت با ظرفیت حمل ۹۰۲ دستگاه خودرو و ۱۰ فروند شناور مسافری با ظرفیت ۱۲۶۵ صندلی برای حمل و نقل مسافران نوروزی در بنادر غرب استان به مقصد جزیره کیش تدارک دیده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها