کد خبر: ۱۴۰۱۶۴۷
نویسنده ابوالقاسم هوشمند

پر‌شتاب در مسیر تحولمهر ۱۴۰۰ سرفصلی روشن و جدید در تقویم عمر و فعالیت رسانه ‌ملی گشایش یافت و با حکم انتصاب دکتر پیمان جبلی از سوی رهبر معظم انقلاب، دوره تحول سازمان در سه حوزه توأمان رویکرد، ساختاری و محتوا رقم خورد.

ورود به این دوران می‌بایست با دقت‌نظر، مسأله‌سنجی و واقع‌بینی، انطباق با موازین علمی و بایسته‌های حرفه‌ای‌ و گام‌به‌گام صورت می‌پذیرفت.
فرآیندی منطقی که ثمره آن در قاب و قالب «برنامه جامع تحول» تجلی یافت و با همت بالا و با قدرت اما به دور از شتابزدگی کلید خورد. از همان روزهای نخست اجرای برنامه تحول، نشانه‌های کارکردی آن نمایان شد و گرچه موانع و معضلات نیز به‌صراحت خود را به رخ کشیدند، با شیبی مناسب پیش رفت.
موانع بزرگی چون کم‌رمقی حوزه فکری در برنامه‌سازی، کمبود بودجه، موازی‌کاری‌های اداری، شبکه‌های کم‌توفیق در جذب مخاطب، ساختار معیوب گروه‌های برنامه‌ساز، قالب‌های کهنه خبررسانی، بی‌توجهی به طیف بزرگ و محترم مخاطب روستایی، کمرنگی مسائل اساسی مردم در رسانه و نادیده‌انگاری‌ها و مصلحت‌اندیشی‌های غیرواقع‌بینانه و وجود خط‌قرمزهای سلیقه‌ای، فرسودگی‌های فنی، کم‌انگیزگی نیروی انسانی و... جملگی حرکت در مسیر تحول را با کندی و دشواری پیش‌بینی شده، توام می‌ساخت اما جلودار همت و عزم سازمان نبود.
در سایه الطاف الهی و کوشش و اراده استوار مدیریت و اقناع بدنه سازمان، رسانه ‌ملی بر بخش‌ عمده‌ای از مشکلات فائق آمد و اولین ثمرات تحول خیلی زود خود را نشان داد و دل‌ها را به ادامه روند امیدوار کرد. از سال گذشته بود که مخاطبان دیدند مسائل و دغدغه‌های گوناگون‌شان با صراحت در قاب رسانه پدیدار است و زبان نقد رسانه، به‌واقع زبان گویا و بی‌لکنت مردم است.
دوربین رسانه ‌ملی حالا به دل روستاها و مناطق محروم رفته‌بود تا ضمن بازتاب دادن مسائل‌ آنها، فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی‌شان را منعکس کند و با تمام ظرفیت خود به روایت خدمات انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های علمی و صنعتی جمهوری اسلامی در گوشه‌گوشه ایران عزیز و پهناور بپردازد. حالا طیف وسیعی از اندیشه‌ورزان، برنامه‌سازان، مجریان و... جوان و خبره و متعهد تریبون یافته‌اند تا بسیاری از موضوعات کمتر دیده‌شده و مکتوم، مجال طرح در عرصه رسانه بیابند و زبان همدلانه رسانه، قلب‌ها و دیده‌ها را به هم نزدیک‌تر کنند. اما حرکت قطار تحول نه با آن معضلات و اتفاقات متوقف شد و نه از سرخوشی توفیقات کسب ‌شده، کند.
همچنان برای فتح قلل موفقیت به پیش می‌رود. کارهای بزرگی صورت یافته و کارهای بزرگ‌تری در انتظار دستان پر‌توان همکاران است. حالا آمارها، نشان از بازگشت اقبال مخاطبان به رسانه‌ ملی دارد. باید این توفیق قدردانسته شود و همه اراده‌ها در مسیر افزایش بیشتر اقبال عمومی و صیانت از آن واقع شود.
همه می‌دانیم در طول ماه‌های گذشته کم نبود اراده‌هایی که در پی مانع‌تراشی در راه تحول و ضربه به رسانه‌ ملی بودند، چه آنها که سازمان‌ یافته به میدان آمدند و چه آنها که غیر‌سازمان‌یافته، فعال بودند و هستند. اما آنچه موجب تفوق بر آن اراده‌ها شد، عزم دینی و غیرت ملی و وحدت همکاران متعهد بود و هست.
یادمان باشد بدخواهان داخلی و خارجی در پی خاموش کردن صدا و محو تصویر رسانه ‌ملی به‌عنوان زبان گویای نظام و مردم ایران و مظلومان عالم‌اند که دل به نظام اسلامی داده‌اند.
پس قدر خود و وظیفه خود را بدانیم و در سال پیش‌رو با تلاشی مضاعف جهت اعتلای نظام و تحقق آرمان‌های آن کوشاتر باشیم تا به این‌گونه، به سهم خود در ساخت ایرانی آبادتر و مقتدرتر مشارکتی مقدس و از استقلال کشور پر‌افتخارمان که نتیجه خون چندصدهزار شهید عزیز است، نگاهبانی کنیم.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها