سازمان وظیفه عمومی فراجا کلیه مشمولان غایب و غیرغایب متولد سالهای ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۴ را برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود فراخواند.
کد خبر: ۱۴۰۱۶۴۴

به گزارش جام جم آنلاین، سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کلیه مشمولان غایب و غیرغایب متولد سال‌های ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۴ می بایست مطابق قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند.

مشمولانی که در مهلت تعیین شده وضعیت خدمتی خود را مشخص نکنند وارد غیبت شده و برابر ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی با محرومیت های اجتماعی از جمله عدم استخدام، عدم امکان دریافت وام، عدم دریافت مستمری از سازمانهای دولتی، عدم صدور پروانه کسب و .... مواجه خواهند شد.

طبق ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح تا ۳ ماه باشد، ۹۰ روز اضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح بیشتر از ۳ ماه باشد تا ۱۸۰روز اضافه خدمت خواهند داشت.

گفتنی است، مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان بیش از یکسال است، علاوه بر ۶ ماه اضافه خدمت، مشمول فراری نیز محسوب شده و به مراجعه صالح قضائی معرفی می شوند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir و یا کانال سازمان در پیام رسان‌های داخلی به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها