عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با اشاره به دلایل انتخاب امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی، گفت: در لیگ بازیکنان جوانی داریم که حضورشان در تیم ملی الزامی است!
کد خبر: ۱۴۰۱۵۶۴

به گزارش جام جم آنلاین، میرشاد ماجدی درباره انتخاب امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران گفت: پس از دوره اول حضور قلعه‌ نویی در تیم ملی، هنوز بحث تحریم‌ها وجود نداشت و می‌توانستیم از طریق مختلف پول را از طریق AFC و فیفا بگیریم. هر چه به سال ۲۰۲۳ نزدیک شدیم فرایند دریافت پول سخت‌تر شد و الان دیگر نزدیک به صفر شده است. نمی‌توانیم پول را به هیچ صورتی وارد کشور کنیم و یا انتقال بدهیم.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال یادآور شد: مربیان زیادی به ایران آمدند و فدراسیون را دچار مشکل کردند. در جایی که ما پول نداریم و نمی‌توانیم انتقال پول داشته باشیم بهترین راه این است که شیوه را عوض کنیم. لذا از نظر من آقای قلعه نویی یکی از بهترین گزینه‌ها بوده است.

او درباره تجربه قبلی قلعه نویی روی نیمکت تیم ملی ایران در جام ملت‌های ۲۰۰۷ تاکید کرد: زمانی که قلعه نویی اولین بار روی نیمکت تیم ملی نشست فقط سابقه باشگاهی داشت اما حالا تجربه مربیگری در تیم ملی ایران را دارد. فرایند مربیگری در تیم‌های ملی با روند نتیجه‌گیری در باشگاه‌ها کاملاً فرق می‌کند. قلعه نویی بهترین گزینه‌ای بود که هیأت رئیسه به آن رسید. امیدوارم همانطور که برای مربی خارجی انرژی و برنامه ریزی گذاشته می‌شود برای قلعه نویی هم گذاشته شود.

ماجدی ادامه داد: ما نباید ببینیم چه کسی با چه اسمی حضور دارد بلکه باید بودجه‌ای مشخص داشته باشیم که آن را در اختیار تیم ملی و شخص سرمربی قرار دهیم.

او در پاسخ به استراتژی فدراسیون فوتبال درباره قلعه نویی و حضورش روی نیمکت تیم ملی ایران گفت: نمی‌توانم صحبت کنم چون نیاز به برنامه مدون است. باید هدفمان را برای جام جهانی ۲۰۲۶ بگذاریم.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال تصریح کرد: نیاز به رنسانس در تیم ملی ایران داریم. جوانان خیلی خوبی در لیگ داریم. اگر نگاهمان ۲۰۲۶ است، باید در بحث ماموریت و رسیدن به اهداف همین مسیر را برویم. نظر شخصی ام این است که اگر می‌خواهیم در جام جهانی موفق باشیم باید یک روند را از همین الان استارت بزنیم.

او با اظهار بی اطلاعی درباره مذاکره با سانچز سرمربی پیشین تیم ملی قطر قبل از انتخاب قلعه نویی و مدت زمان قرارداد و اختلافش با فدراسیون ایران، گفت: آنچه خودم حس می‌کنم صحیح است را بیان می‌کنم. درباره مدت قرارداد آقای تاج حرف زده است و من در جریان نیستم. اگر دنبال یک هدف هستیم نیاز به برنامه ریزی بلندمدت داریم.

ماجدی در خصوص اینکه گفته بود تا وقتی من هستم اسکوچیچ در تیم ملی است ولی با آمدن مهدی تاج، کارلوس کی روش به تیم ملی بازگشت، گفت: با نهایت احترام به اعضای هیأت رئیسه، من به آمدن آقای کی روش رأی منفی دادم و با جدایی اسکوچیچ مخالف بودم.

ماجدی درباره چالش اصلی امیر قلعه نویی در جام ملت‌ های ۲۰۲۳ آسیا گفت: در اینکه در جام ملت‌های آسیا مخصوصاً در سال ۲۰۲۳ مجهز می‌آیند شکی نیست. عربستان آرژانتین را می‌برد و ژاپن هم آلمان را شکست می‌دهد. عمان هم خیلی پیشرفت کرده است. سرمربی تیم ملی ایران هماهنگ کننده و تنظیم کننده بین بازیکنان است. در لیگی که من دارم نگاه می‌کنم بازیکنان جوانی را می‌بینیم که حضورشان در تیم ملی الزامی است.

وی درباره انتظارات فدراسیون فوتبال از نتیجه درخور کادر فنی جدید در جام ملت‌های آسیا به نگاه شخصی اش تاکید کرد و اظهار داشت: باید قهرمانی را هدف بگیریم ولی باید داخل چهار تیم باشیم. ما باید ببینیم تیم‌هایی که در جمع بهترین‌ها می‌آیند کدام تیم‌ها هستند. هرچه به قهرمانی نزدیک شویم موفق حساب می‌شویم. من می‌گویم اگر جزو چهار تیم برتر آسیا شویم کارنامه موفقی است و می‌توانیم اعتماد کنیم که با او می‌توانیم به جام جهانی برویم.

رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال درباره عملکرد صمد مرفاوی در جام ملت‌های جوانان آسیا که منجر به عدم صعود به جام جهانی شد گفت: بحث تیم ملی جوانان با بزرگسالان دو مقوله متفاوت است. یکسری خواسته‌های آقای مرفاوی تأمین نشد که مباحث مالی بود ولی جایی که باید ضربه نهایی را می‌زدیم و کادر فنی باید دخالت می‌کرد مشکل داشتیم.

او درباره میزان رضایتش به عنوان پیشکسوت فوتبال از فرم بازی این تیم یادآور شد: فرم بازی را نه! وقتی شما کسی را به عنوان سرمربی قبول دارید باید کمکش کنید نه اینکه دخالت کنید. من نمی‌گویم تیم خوبی مقابل عراق بودیم اما آنها هم شبیه ما بودند. من از عملکرد صمد مرفاوی راضی بودم.

ماجدی در واکنش به احتمال ادامه همکاری با مرفاوی یا جدایی این مربی تصریح کرد: وقتی نتوانید جزو چهار تیم بیایید و به جام جهانی برسید، یک نگاه جدید وارد سیستم خواهد شد. می‌توان اسمش را فوتبال ایرانی یا فوتبال نتیجه گرا گذاشت. این قطعی است. مرفاوی زحمتش را کشید. یک مقدار مشکل مادی هم داشتیم.

رئیس کمیته جوانان در پاسخ به این سئوال که یعنی قرارداد مرفاوی تمدید نمی‌شود؟ اظهار کرد: کمیته فنی و هیات رئیسه تصمیم می‌گیرد. مرفاوی انتخاب اعضای کمیته فنی بود. آقایان محصص، قاسمپور، استیلی و مدیر روستا بودند. از زحمات مرفاوی تشکر می‌کنم.

ماجدی بار دیگر درباره اینکه آیا از عملکرد خود در دوران ریاستش در فدراسیون فوتبال راضی است گفت: عملکردم در سرپرستی فدراسیون فوتبال را به مردم و رسانه‌ها واگذار می‌کنم. باید برنامه چهارساله بنویسیم. الان برنامه مکتوبی وجود ندارد. انتخاب قلعه نویی استراتژیک است اما هنوز برنامه‌ای نوشته نشده است.

«پاداش اعضای هیأت رئیسه حق آنهاست». ماجدی با بیان این حمله به دفاع از پاداشی که او و اعضای هیأت رئیسه دریافت کردند پرداخت و گفت: در هر شرکتی که بروید پاداشی را می‌نویسند و آن را مصوب می‌کنند. به نظرم هرچیزی که اتفاق افتاده و پرداخت شده است کاملاً قانونی بوده است. مصوبه هیأت رئیسه بوده است که ۲۰ هزار دلار می‌گیرد. سرمربی و بازیکن و حتی کارمندان نیز می‌گیرند که درصدهای مختلفی در نظر گرفته می‌شود و می‌گیرند. چهار سال اعضای هیأت رئیسه زحمت می‌کشد.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال که با برنامه «ورزشگاه» گفتگو می‌کرد، تصریح کرد: به کی روش دو برابر پاداش داده شده است. به کادر فنی هم داده شده است. این پاداش را حق هیأت رئیسه می‌دانم. بزرگنمایی این عدد برای تخریب فوتبال است.

ماجدی درباره جزئیات قرارداد منعقد شده با تولیدی البسه تیم‌های ملی گفت: طبق این قرارداد تمامی اقلام به صورت رایگان در اختیار تیم ملی بزرگسالان قرار می‌گیرد. تیم‌های ملی الف در رده بانوان و آقایان لباس بازی آنها نیز رایگان تأمین می‌شود. تولیدی طرف قرارداد باید ۱۰ میلیارد تومان لباس بدهد. مابقی را باید بخریم که تخفیف ۱۰ درصدی شامل می‌شود. این قرارداد تا پایان جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا است.

او با اظهار بی اطلاعی از احتمال برکناری دبیرکل فدراسیون فوتبال یا استعفایش گفت: اطلاعی از استعفا یا جدایی آقای ممبینی ندارم.

ماجدی بار دیگر به انتخاب قلعه نویی اشاره کرد و گفت: همه مسائل را کنار بگذارید و خوشحال باشید که ما به اندازه بودجه کشورمان خرج کردیم. با یک مربی ایرانی و با برند لباس ایرانی و بازیکنان ایرانی می‌خواهیم موفق شویم. وظیفه فدراسیون و هیأت رئیسه این است که

او درباره پیشنهاد مدیرعاملی اش برای یک باشگاه بزرگ لیگ برتری گفت: با بنده برای مدیرعاملی یک باشگاه بزرگ صحبت شد اما قبول نکردم. من آدم عملیاتی هستم. جایی می‌روم که بدانم می‌توانم کاری کنم.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و رئیس کمیته جوانان درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال نوجوانان ایران گفت: نوجوانان تیم خیلی خوبی است. آنها اردوی اصفهان را پشت سر گذاشتند. سعی می‌کنیم در قطر اردو بگذاریم.

ماجدی درباره آخرین وضعیت تعیین تکلیف داور ویدئویی گفت: من یک عضو هیأت رئیسه هستم. تا چیزی در جلسات مطرح نشود موضوعی را هم نمی‌توانم بیان کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها