محدودیت‌های تردد ویژه نوروز تا پایان روز سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ در جاده‌های شمال اعمال می‌شود.
کد خبر: ۱۴۰۱۵۲۵

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ یدالله جهان تاب، رئیس پلیس راه مازندران گفت: به منظور ارتقاء ایمنی و تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه، محدودیت‌ ها و ممنوعیت‌ های ترافیکی استان که از روز سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد تا پایان روز سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ در محور‌های مواصلاتی استان به اجرا در خواهد آمد.

وی افزود: به همین منظور تردد انواع موتورسیکلت به غیر از موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز ترافیک، در تمامی بزرگ راه‌ها و محور‌های مواصلاتی استان ممنوع است.

محدودیت تردد خودرو‌های سنگین

سرهنگ جهان تاب با اشاره به این که در تمامی محور‌های برون شهری در ایام فوق ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می‌شود، گفت: عبور و مرور انواع تریلر، کامیون ناوگان ترانزیتی تانکر‌های حامل مواد سوختی و فاسد شدنی، بهداشتی، کود‌های شیمیایی، ضد عفونی کننده و کالا‌های اساسی شامل گندم، جو، برنج سویا، دانه‌های روغنی و همچنین کالا‌های دارای مجوز از پلیس راه و راهور فراجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راه‌هایی اعمال می‌شود که مقررات یک طرفه شدن عبور و مرور در آن‌ها اجرا می‌شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

او افزود: تردد انواع تریلر کامیون و کامیونت به استثنا حاملین مواد سوختی، بهداشتی کالای اساسی و دارای مجوز در روز ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ در همه محور‌های برون شهری کشور ممنوع می‌باشد.

محدودیت تردد محور کندوان

جهان تاب با اشاره به ممنوع بودن ترده انواع تریلر کامیون و کامیونت در محور کرج- چالوس و بالعکس، گفت: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ روز‌های جمعه، شنبه، یکشنبه و دوشنبه  ۲۶، ۲۷ ، ۲۸ و ۲۹ اسفندماه تا ساعت ۲۴ همان روز‌ها از مرزن آباد به کرج ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه مستقر در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ روز‌های ذکر شده تا ساعت ۲۴ از میدان امیرکبیر کرج و آزاد راه تهران - شمال به سمت مرزن آباد یک طرفه خواهد بود.

وی افزود: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ روز‌های چهارشنبه پنج شنبه، جمعه، شنبه، یکشنبه و دوشنبه ۲، ۳، ۴، ۱۱، ۱۲، ۱۳ و ۱۴ فرئردین ماه ۱۴۰۲ تا ساعت ۲ بامداد روز بعد، از کرج میدان امیر کبیر و ابتدای آزادراه تهران - شمال (انت‌های بزرگراه آزادگان) به مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۴ بعد از ظهر تاریخ‌های مذکور تا ساعت ۲ بامداد روز بعد از مرزن آباد به کرج و تهران یک طرفه خواهد بود.

سرهنگ جهان تاب گفت: در صورت افزایش حجم تردد در آزادراه تهران شمال و احتمال کندی ترافیک در داخل تونل‌ها با اعلام ماموران مستقر در محل، مسیر جنوب به شمال یا شمال به جنوب به صورت مقطعی از ابتدای آزادراه در هر دو مسیر مسدود خواهد شد.

محدودیت تردد محور هراز

او با اشاره به محدودیت‌های تردد در محور هراز، با بیان این که تردد انواع تریلر در محور هراز همچنان ممنوع می‌باشد، گفت: تردد انواع کامیون و کامیونت به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی تا ساعت ۲ بامداد روز شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۲ و از ساعت ۶ روز پنج شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ تا ساعت ساعت ۲ بامداد روز سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ از رودهن به آمل و بالعکس ممنوع می‌باشد.

وی با اعلام این که تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه ۲۹ اسفندماه تا ساعت ۲۴ همان روز، از آب اسک به رودهن ممنوع بوده و با اعلام مامورین پلیس راه مستقر در محل تردد انواع وسایل نقلیه از رودهن به آب اسک بصورت یکطرفه خواهد بود، افزود: همچنین در این محور تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۳ بعد از ظهر روز‌های چهارشنبه، پنجشنبه جمعه، جمعه، شنبه، یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه ۲، ۳، ۴، ۱۱، ۱۲، ۱۳ و ۱۴ فروردین ماه تا ساعت ۲۴ همان روز از رودهن به آب اسک ممنوع بوده و با اعلام مامورین پلیس راه مستقر در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت یک بعد از ظهر تاریخ‌های مذکور تا ساعت ۲۴ از آب اسک به رودهن یکطرفه خواهد بود.

محدودیت تردد محور سوادکوه

جهان تاب با اشاره به محدودیت‌ های تردد در محور تهران، فیروزکوه و قائم شهر، گفت: تردد انواع تریلر‌ها از ساعت ۶ تا ساعت ۲۴ روز‌های جمعه شنبه، یکشنبه، و دوشنبه ۲۵، ۲۶، ۲۷، ۲۸، و ۲۹ اسفندماه مسیر جنوب به شمال محور تهران - فیروزکوه - قائم شهر و بالعکس ممنوع می‌باشد.

وی همچنین با اشاره به ممنوع بودن تردد انواع تریلر‌ها از ساعت ۶ تا ساعت ۲۴ روز‌های پنجشنبه و جمعه ۳ و ۴ فروردین ماه ۴ از مسیر شمال به جنوب محور قائم شهر، فیروزکوه، تهران و بالعکس، افزود: تردد انواع تریلر‌ها از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۲۴ روز‌های، جمعه، شنبه یکشنبه دوشنبه و سه شنبه ۱۱، ۱۲، ۱۳ و ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ از مسیر شمال به جنوب و بالعکس در این محور ممنوع است.

محدودیت حمل و نقل محولات ترافیکی و خودرو‌های ترانزیت

جهان تاب گفت: حمل و نقل محولات ترافیکی که از قبل پروانه عبور اخذ کرده اند در تمامی راه‌های اصلی برون شهری از تا ساعت ۷ روز شنبه ۵ فروردین ماه و از ساعت ۷ روز یک شنبه ۶ فروردین ماه تا ساعت ۷ روز چهارشنبه ۹ فروردین ماه و همچنین از ساعت ۷ روز جمعه ۱۱ فروردین تا ساعت ۷ روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ممنوع می‌باشد.

وی افزود: ورود و تردد همه خودرو‌های ترانزیت مواد سوختی تا ساعت ۷ روز شنبه ۵ فروردین ماه، از ساعت ۷ روز یک شنبه ۶ فروردین ماه تا ساعت ۷ روز چهارشنبه ۹ فروردین ماه و همچنین از ساعت ۷ روز جمعه ۱۱ فروردین تا ساعت ۷ روز دوشنبه ۱۴ فروردین ممنوع بوده ضمن اینکه خودرو‌های مذکور در سایر ایام طرح نوروز سال ۱۴۰۲صرفا در ساعات روز مجاز به تردد بوده و در ساعات شب ملزم به توقف در محل‌های ایمن بین راهی خواهند بود.

اجرای محدودیت‌های مذکور منوط به افزایش حجم تردد در محور‌ها خواهد بود و چنانچه وضعیت ترافیک عادی باشد با هماهنگی پلیس راه کشور، اجرای این محدودیت‌های کان لم یکن تلقی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها