هشدارهای مهم دزد خودرو

از سوئیچ مخفی استفاده کنید

سه بار به اتهام سرقت خودرو دستگیر شده است. از خودروهای داخلی تا چینی را سرقت کرده و آخرین بار به اتهام سرقت هفت خودرو شناسایی و بازداشت شده است. از او در مورد راهکارهای ایمنی خودرو و پیشگری از سرقت در نوروز پرسیدیم که در ادامه می‌خوانید.
کد خبر: ۱۴۰۱۳۳۸

مهم‌ترین راهکار پیشگیری از خودرو در عید چیست؟
در نوروز  چون خیابان‌ها خلوت است، افرادی پیدا می‌شوند که خودرو را برای دقایقی جلوی منزل یا هنگام خرید، روشن رها کرده و می‌روند. کافی است من و همکاران این صحنه را ببینیم  و ۱۵ثانیه‌ای خودرو را سرقت کنیم، چون خیابان خلوت است، راحت فرار می‌کنیم و دست کسی به ما نمی‌رسد. اولین نکته این است که هیچ وقت حتی برای چند ثانیه خودرو را روشن رها نکنند‌.
 
قفل فرمان و پدال چقدر در پیشگیری از سرقت مؤثر است؟
صددرصد که نه ولی پیشگیری می‌کند. این وسایل کار دزد را به تاخیر انداخته و ریسک را بالا می‌برد. من سراغ خودرویی که قفل پدال و فرمان را همزمان داشته باشد، نمی‌روم. البته باید بگویم به درد مردم می‌خورد و آن این‌که از قفل زنجیر درشت استفاده کنند که احتمال سرقت را ۸۰ درصد کاهش می‌دهد. 
 
دزدگیر چطور؟
دزدگیر تصویری خوب است به شرطی که تا صدا داد، سریع سراغ خودرو بیایید. دزدگیر معمولی را خیلی زود می‌توان قطع کرد. 
 
راهکار اصولی برای سرقت نشدن خودرو چیست؟
اولین راهکار پارک کردن خودرو در پارکینگ و پارک نکردن در محلات خلوت و حاشیه‌ای است. راهکار مؤثر دیگر داشتن سوئیچ مخفی است. این‌کار باعث می‌شود روشن کردن خودرو به تاخیر بیفتد و از خیر آن بگذریم. همچنین ماشین را در محل‌های خلوت پارک نکنید. بهترین جا زیر دوربین‌های مداربسته است. این موضوع نقش مهمی دارد اما بازدارنده نیست. فردا کسی نگه ماشینم را زیر دوربین پارک کردم و سرقت شد. 
 
چقدر طول می‌کشد تا خودرویی سرقت کنید؟
اگر قفل نداشته باشد،  شاید سه چهار دقیقه. اگر قفل زده باشد حدود ده دقیقه. 
 
چه ساعتی سرقت می‌کردید؟

ساعت خاصی نداشت. اگر خودرویی را می‌دیدیم که در جای خلوتی پارک شده، دست به کار می‌شدیم. البته شب‌ها کار راحت‌تر است و بهتر می‌توانیم کار کنیم. در روز کسی شک نمی‌کند دزد باشی و بخواهی جلوی چشم بقیه ماشین را ببری.

 با خودروهای سرقتی چه می‌کنید؟
الان با افزایش قیمت لوازم یدکی،  برخی سراغ لوازم استوک و دسته دوم می‌روند. همین باعث شده بازار اوراق خودرو هم خوب باشد. لوازم با ارزش آن را باز  و لاشه‌اش را یک جا رها می‌کنیم. 

منبع: ضمیمه تپش روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها