هشدار یک سارق خانه به مسافران نوروزی

دلخوش به درهای ضدسرقت نباشید

یکی از دلنگرانی‌ها برای مسافران نوروزی این است که وقتی از سفر برمی‌گردند با صحنه سرقت از منزل روبه‌رو شوند. همین استرس در طول سفر هم با آنهاست و اجازه نمی‌دهد از مسافرت لذت کافی ببرند. این در حالی ‌است که با رعایت چند نکته کلیدی می‌توانید از ورود دزدان به خانه جلوگیری کنید. هر ساله پلیس دراین‌باره به شهروندان هشدار می‌دهد و این بار سراغ سارق حرفه‌ای خانه‌ها رفتیم و او برای ایمنی بیشتر خانه‌ها هشدار داده است.
کد خبر: ۱۴۰۱۳۳۷

چند سابقه سرقت داری؟ 
هشت بار به اتهام سرقت از منزل تا به حال دستگیر شدم.

 به چه روشی سرقت می‌کنی؟ 
توپی زنی، بریدن قفل، ورود از راه پشت بام و... .

 در ایام نوروز هم سرقت می‌کردی؟ 
بیشترین سرقت من در ایام نوروز بود. کل ۱۳روز را سرقت داشتم. گاهی این‌قدر ایمنی خانه‌ها پایین بود که روزی دو خانه را سرقت می‌کردم.

 راست می‌گویند طلایاب دارید؟
نه گران است و همراه بردن آن یعنی من دزدم و بیاید منو بگیرید. مردم ما معلوم است که طلای‌شان را کجا مخفی می‌کنند، بیشترین طلاها در اتاق خواب زیر تخت، داخل کمد دیواری یا میز توالت است. بقیه هم طلاها را در آشپزخانه مخفی می‌کنند.
 
چه توصیه‌هایی برای مردم داری؟

اولین نکته این است که مثل قدیم فکر نکنند و کل روز برق خانه را روشن بگذارند. این کلک قدیمی شده مگر این‌که از سیستم هوشمند استفاده کرده و طی روز و ساعت‌های مختلف برق روشن و خاموش شود.
 
دیگر؟ 

حتما از حفاظ مناسب برای تراس، پنجره‌ها و راه ورودی استفاده کنند. اگر تراس و پنجره حفاظ محکم نداشته باشد، ورود به خانه راحت‌تر از در است.
 
در ورودی چطور؟  

حتما در ورودی را با حفاظ و قفل ایمن بپوشانند. نمی‌گویم ما از حفاظ رد نمی‌شویم اما ریسک بریدن حفاظ  و قفل ایمنی باعث می‌شود گاهی پشیمان شویم.

 طلاها را کجا قرار دهند؟
نه‌فقط طلا، بلکه لوازم باارزش را با خود ببرند یا به یک امین بسپارند. خانه محل نگهداری طلا نیست. جایی برای سرقت رفتیم که طلاها داخل گاو صندوق بود اما گاو صندوق ثابت نشده بود. خیلی راحت آن را کول کردیم و با خود بردیم. اگر از گاو صندوق استفاده می‌کنند، آن را ثابت کنند.

 بیشتر در چه ساعاتی به سرقت می‌رفتید؟
در نوروز بیشتر دید و بازدیدها عصر و سرشب است برای همین بین ۵ عصر تا ۱۰ شب سرقت انجام می‌دادیم. اگر مردم در طول روز به ویژه صبح به بازدید بروند، کمتر احتمال سرقت است.
 
روش دیگری برای شناسایی خانه‌های خالی دارید؟

تراکت. چند تراکت را لای در خانه‌ها قرار می‌دهیم و بعد از نصف روز سرکشی می‌کنیم. اگر تراکت برداشته نشده باشد، یعنی خانه خالی از سکنه است و وارد آن می‌شویم.
 
در ضد سرقت چقدر پیشگیرانه است؟

هیچی. برخی به خیال این‌که در ضد سرقت دارند، آن را قفل کرده و به سفر می‌روند حال این‌که خیلی راحت این در‌ها باز می‌شوند. بهترین روش، استفاده از حفاظ آهنی و زدن چند قفل محکم فولادی به آن است تا خطر ورود سارق را کم کند. باز کردن این قفل‌ها سخت نیست اما زمانبر است و احتمال لو رفتن ماجرا وجود دارد به همین علت از خیر آن می‌گذریم.

منبع: ضمیمه تپش روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها