ایام نوروز با دید و بازدیدهای نوروزی همراه است و این دید و بازدید و عید‌دیدنی‌ها بدون خوردن خوراکی‌های نوروزی انگار شگون ندارد و امکان‌پذیر نیست. بر این اساس وقتی شما در ایام عید به خانه دوست، آشنا و فامیل می‌روید با طیف گسترده‌ای از خوراکی‌ها مواجه می‌شوید که بخش اصلی آن هم شیرینی و شکلات است.
کد خبر: ۱۴۰۱۰۵۵

به این معنا که اگر از خوردن میوه بگذرید و در این روزگار گرانی، آجیل هم‌ نصیب‌تان نشود،‌ غیر‌ممکن است که در میز پذیرایی عید با شیرینی مواجه نشوید و اگر هم به‌رغم میل باطنی اغلب ما در شیرینی‌خواری بخواهید بی‌خیال شیرینی خوردن شوید، ‌با واکنش منفی صاحبخانه مواجه می‌شوید و خاله‌جان،‌ عمه‌جان، ‌دایی‌جان و سایر جان‌های فامیل احساس می‌کنند شما از آنها ناراحت هستید که شیرینی عید را نمی‌خورید!
با تمام این حرف‌ها اما باز هم راهکارهایی برای این‌که از اضافه وزن‌ و چاقی دوران نوروز جان سالم به‌در ببرید، وجود دارد. 
اصلی‌ترین راهکار این است که برای خودتان هدفی تعیین کنید و روی این هدف متمرکز شوید. اگر شما بنا دارید در نوروز هم رژیم غذایی‌تان را حفظ کنید و لااقل دچار اضافه‌وزن نشوید، این مسأله از هر موضوع دیگری باید برای‌تان مهم‌تر باشد و برنامه‌های‌تان را بر‌اساس آن طرح‌ریزی کنید. 
به‌طور نمونه وقتی به مهمانی می‌روید، سعی کنید به جای شیرینی و شکلات، ‌بیشتر از میوه و آن هم میوه‌های کم‌کالری‌تری مثل خیار بخورید. مطمئن باشید اعضای خانواده و فامیل وقتی بدانند تصمیم شما برمبنای سلامتی‌تان استوار است با شما راه می‌آیند و ناراحت نمی‌شوند. 
بخش مهم‌تر ماجرا این‌که امسال نوروز با ماه رمضان عجین شده و از سومین روز عید همه ما به استقبال روزه‌داری می‌رویم‌. این مسأله می‌تواند شما را در یک برنامه‌ریزی منسجم برای کاهش وزن یاری کند. فقط حواس‌تان باشد در ساعات بعد از افطار که به دید و بازدیدهای نوروزی می‌روید از ریزه‌خواری پرهیز کنید‌. شیرینی و شکلات را هم تا حد ممکن کمتر مصرف کنید تا دچار مشکلات گوارشی و اضافه‌وزن نشوید. برنامه داشتن برای ورزش هم یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند به شما برای حفظ وزن در ایام نوروز کمک کند. پس حتما ورزش را در برنامه روزانه دوران نوروز خود بگنجانید. مطمئن باشید با همین راهکارهای ساده می‌توانید نوروز را به سلامت بگذرانید. 

منبع: ضمیمه چاردیواری روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها