رئیس رسانه ملی در آغاز به کار نخستین یادواره «راویان مقاومت» تاکید کرد

جبهه سخت و نرم میدان رزم شهدای رسانه مقاومت

نخستین یادواره شهدای رسانه محور مقاومت با عنوان «راویان مقاومت» روز گذشته در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما با حضور خانواده شهدای رسانه از ایران، عراق، یمن، سوریه، افغانستان، فلسطین و لبنان برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۹۹۶۰۷

در نخستین یادواره‌ شهدای رسانه محور مقاومت، مجموعا ۲۳۰ نفر از خانواده‌های شهدا به همراه مسئولان رسانه‌ای و مدیران بنیاد شهید و برخی وزرای رسانه‌ای از کشور‌های خارجی حضور داشتند. این یادواره همچنین با حضور شخصیت‌های فرهنگی ــ ‌رسانه‌ای کشورهای محور مقاومت که رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت نمی‌شناسند، برپا شد.

پیمان جبلی، رئیس رسانه‌ملی در این مراسم با بیان خاطره‌ای از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: چند ماه قبل از شهادت سردار سلیمانی به وی پیشنهاد برگزاری یک یادواره تکریم از شهدای برون‌مرزی را دادم که با استقبال وی قرار شد با حضور سردار برگزار شود. مراسم تکریم را مهیا کردیم و به علت ماموریت، وی امکان حضور در مراسم را پیدا نکرد و چند ماه بعد خودش مهمان شهدا در بهشت شد.

شهدای اصحاب رسانه

وی با اشاره به شهدای رسانه‌ملی بیان کرد: رسانه‌ملی از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز نام خود را در میان شهدای دفاع‌مقدس، شهدای حرم و شهدای حادثه سقوط هواپیمای سی ۱۳۰، ثبت و ۱۶۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی‌کرده است که در راس این شهدا، یاد و خاطره شهید اهل قلم مرتضی آوینی و زنده‌یاد نادر طالب‌زاده در میان محور مقاومت نامی آشناست که شأن آنها را گرامی می‌داریم. به گزارش روابط عمومی رسانه‌ملی، جبلی در خصوص میزبانی رسانه‌ملی از خانواده شهدای اصحاب‌رسانه مقاومت افزود: در جنگ سرد، دشمن به دنبال از بین بردن امکانات، تجهیزات، نابود کردن خطوط مقدم و وادار کردن ما از یک موضع به یک موضع عقب‌تر بود اما در جنگ‌نرم دشمن از سلاح گرم و بمباران استفاده نمی‌کند و به دنبال عقب‌راندن فیزیکی ما نیست بلکه به دنبال تغییر دادن هدف ما، مواضع ما و گمراه کردن ما است. وی خاطرنشان کرد: شهدای رسانه مقاومت در دو جبهه نرم و سخت جنگیدند و اجرشان برای مقابله با توطئه‌های نرم و سخت دوبرابر است. رئیس رسانه‌ملی با تاکید بر این‌که در راس دشمنان ما، رژیم‌صهیونیستی کودک‌کش قرار دارد اظهار داشت: در جنگ‌نرم، دشمن به دنبال گمراه‌کردن از مسیری که روزانه از خدا می‌خواهیم هدایت کند است. ما روزانه از خدا می‌خواهیم اهدنا الصراط‌المستقیم یعنی نزدیک‌ترین راه به تو را برای ما قرار بدهد و ما را از جمله ضالین و غضب‌شده‌ها قرار ندهد. وی ادامه داد: میان ضالین و مغضوبین باید تفاوت قائل شد. مغضوبین مورد غضب هستند اما ضالین گمراه‌شدگانند که همان قربانیان جنگ‌نرم هستند که وظیفه ما رسانه‌ها مقابله در دو جبهه است.

پایداری در مقاومت هزینه ندارد بلکه سراسر سرمایه‌گذاری است

رئیس رسانه‌ملی با اشاره به مقاومت ۴۴ساله مردانه و شجاعانه کشورمان در مقابل جنگ هشت‌ساله، تحریم‌ها و توطئه‌ها بیان کرد: ما با ایستادگی و عبور از جنگی که دشمن تدارک دیده بود نوع جدیدی از جنگ ترکیبی را تجربه می‌کنیم. در جنگی که دشمن برای به‌زانودرآوردن ما علاوه بر حوزه‌های اقتصادی به سمت جنگ فکری و نرم برای گمراه‌سازی افکارعمومی اهتمام داشت ما پیروز شدیم.

جبلی با بیان این‌که کشور ما بارها هزینه مقاومتش را داده است گفت: ما هزینه مقاومت را به شیرینی پذیرفتیم. از نگاه ما پایداری در مقاومت هزینه ندارد بلکه سراسر سرمایه‌گذاری است و هزینه آن هم سرمایه‌ای است که امسال با حضور جمعیت ۳۰میلیونی در تهران، شهرستان‌ها و روستاها شاهد بودیم. وی افزود: رهبر انقلاب بیان کردند این جمعیت چندده‌میلیونی ثابت کردند به آرمان‌های‌شان وفادار و در تمامی صحنه‌ها حاضرند. رئیس رسانه‌ملی با اشاره به سختی‌ها و دشواری‌ها در مسیر مقاومت افزود: این سختی‌ها موجب قوی‌تر شدن ما و ارتقای جبهه مقاومت می‌شود. جبلی با اشاره به این‌که محور مقاومت روزبه‌روز در حال موثرتر و منسجم‌شدن است گفت: مقاومت برای اعضای مقاومت دستاورد مهم داشته است.

اصحاب رسانه، پیشگامان جهاد تبیین

وی با اشاره به حضور رسانه‌ملی در جبهه مقاومت گفت: رسانه‌ملی همراه رسانه‌های مقاومت، شهدایی را تقدیم این مسیر کرده است، شهدایی که خون‌شان با شهدای سوریه، لبنان، یمن، عراق، افغانستان درآمیخته است. وی با نام‌بردن از شهدای رسانه برون‌مرزی از‌جمله شهیده سری ناشیم و شهید عدال المنصوری گفت: در میان این شهدا باید یادی کنم از شهید حاج‌محسن خزایی که چند هفته قبل از شهادتش از او خواهش کردم بعد از مدت‌های طولانی به دیدار خانواده‌اش برود و وی از من اجازه گرفت ماموریتش چند هفته‌ای بیشتر باشد و نمی‌دانستم او چه می‌بیند و می‌اندیشد. فکر کردم چند هفته‌ای علاقه دارد در جبهه بماند که هفته بعد با شنیدن خبر شهادتش حس کردم در حد و اندازه‌اش نبودم که حال او را درک کنم.رئیس رسانه‌ملی با بیان این‌که شهدای ما چراغ‌ راه ما هستند گفت: رسانه‌ملی وامدار همه شهداست. برای همه این شهدا که مسیر ما را روشن کردند از خداوند طلب علو درجات دارم.

وی در پایان اصحاب رسانه را پیشگامان جهاد تبیین دانست و گفت: امیدوارم خداوند استمرار راه شهدا را به ما در این مسیر عنایت کند. ما سربازان عرصه مقاومت هستیم. خدا توفیق شهادت نصیب ما کند.

تاثیر فرهنگ شهادت در اصلاح نابسامانی‌های جامعه

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران هم در بخشی از این مراسم با بیان این‌که فرهنگ شهادت به تاریخ پیامبر گرامی اسلام بازمی‌گردد گفت: این فرهنگ در دوره معاصر با رهبری بنیان‌گذار انقلاب و با پیروزی انقلاب اسلامی ‌به نجات دنیای کنونی انجامید.

دکتر قاضی‌زاده‌ هاشمی با مقایسه فرهنگ غرب که فرهنگ پوچ‌گرایی را ترویج داده است با فرهنگ اسلام افزود: این غیرقابل‌انکار است که زندگی بر مبنای الهیات به همان فرهنگ ایثار، شهادت و انقلاب اسلامی متعالی منجر می‌شود و اکنون نیز به‌عنوان موتور پیشران با جان و دل مردم کشورهای اسلامی عجین گردیده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، با اشاره به این‌که فرهنگ شهادت به‌وجودآورنده ارزش‌های اسلامی است اظهار داشت: فرهنگ شهادت در همه جوانب فردی و فرهنگی به‌عنوان یک فرهنگ تأثیرگذار، نقش بسیاری در اصلاح نابسامانی‌های جامعه دارد.

قاضی‌زاده‌هاشمی‌با بیان این‌که موج شهید و شهادت خوبی‌ها را به جامعه بازمی‌گرداند بیان کرد: فرهنگ شهادت و ایثار نقش موثری در حاکمان زمانه نیز دارد. وی با اشاره به گسترش رسانه‌های جمعی در جامعه بر نقش آنها به‌عنوان عامل مهم در ساخت یک روایت صحیح تاکید کرد و افزود: باید از تمامی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ملی به‌عنوان یک فرهنگ‌ساز غنی استفاده کرد و همه رسانه‌ها باید همراه با پشتیبانی سایر دستگاه‌ها با نگاهی فراملی در انتقال فرهنگ شهادت و ایثار نقش ایفا کنند.

رسانه‌های افغانستان، ۲ قدرت جهانی را به زانو درآوردند

حسینی مزاری، مدیر خبرگزاری افغانستان در ادامه یادواره شهدای رسانه مقاومت گفت: محور مقاومت همزاد با آغاز انقلاب اسلامی و رهبری امام‌خمینی‌(ره) است و تداوم پرشکوه آن در منطقه و دنیا با رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری در محور مقاومت به انجام رسیده است.

وی افزود: افغانستان و مردمش اولین بازوی مقاومت بعد پیروزی انقلاب اسلامی ‌بودند و اولین بازوی محور مقاومت در افغانستان شکل گرفت و مردم این کشور در طول چهار دهه به‌عنوان یکی از کشورهای مهم اهل مقاومت، دو قدرت جهانی که هرکدام ادعای کدخدایی دنیا را داشتند به زانو درآوردند. حسینی مزاری با اشاره به ۱۴ سال مبارزه رسانه‌های افغانستان که رسانه‌های سنتی بودند گفت: این رسانه‌ها ازجمله ماهنامه‌ها، روزنامه‌ها و کانال‌های خبری اصحاب رسانه‌ای جهادی بودند که نقش موثری ایفا کردند. وی ادامه داد: این رسانه‌ها بهای فیزیکی دادند و به‌عنوان ‌هادیان و جهادگران مردم افغانستان نقش ایفا کردند و حاصل تلاش‌های این عزیزان پیروزی مجاهدین در مقابل کمونیست‌ها بود و موجب پیروزی افغانستان شد.

مدیر خبرگزاری افغانستان بیان کرد: رسانه‌های افغانستان در عرصه فعالیت‌های رادیویی و تلویزیونی، سایت‌ها و پایگاه‌های الکترونیکی در افغانستان دست روی دست نگذاشتند و در این دو دهه آرام ننشستند و ده‌ها نیروی خبرنگار آنها به شهادت رسیدند. در پایان این مراسم از مدیران هفته شبکه رسانه‌ای محور مقاومت به نمایندگی ار خانواده‌های شهدای محور مقاومت و بنیاد شهید و امور ایثارگران تجلیل شد.

معرفی فرهنگ شهادت و مقاومت

همسر شهید محسن خزایی، از شهدای رسانه‌ای محور مقاومت نیز در ادامه این مراسم با بیان این‌که خداوند بالاترین درجه رستگاری را شهادت بیان می‌کند گفت: مصادیق فرهنگ شهادت و مقاومت حضرت فاطمه‌(س) و امام‌علی(ع) و فرزندان‌شان هستند که با نثار جان و مال جزو اولین شهدا قرار گرفتند.

وی افزود: آنچه موجب بقای جامعه اسلامی است رسانه‌ای از جنس آگاهی است که برگرفته از فرهنگ عاشورایی است که می‌بایست توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم. مسئولان وظیفه مهمی در معرفی فرهنگ شهادت و مقاومت دارند تا از دسیسه‌های دشمنان در امان بمانیم. طبق سخن پیامبراکرم(ص) اطاعت از حاکمان دینی عامل وحدت میان مسلمانان و جامعه اسلامی است.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها