نخستین یادواره شهدای رسانه محور مقاومت با عنوان «راویان مقاومت» روز دوشنبه ۸ اسفند در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد.
نخستین یادواره شهدای رسانه محور مقاومت با عنوان «راویان مقاومت» روز دوشنبه ۸ اسفند در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۹۹۵۳۲

به گزارش جام جم آنلاین، نخستین یادواره شهدای رسانه محور مقاومت با عنوان «راویان مقاومت» روز دوشنبه ۸ اسفند در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما با حضور خانواده شهدای رسانه از ایران، عراق، یمن، سوریه، افغانستان، فلسطین و لبنان برگزار شد.

در نخستین یادواره‌ی شهدای رسانه محور مقاومت، مجموعا ۲۳۰ نفر از خانواده‌های شهدا به همراه مسوولان رسانه‌ای و مدیران بنیاد شهید و برخی از وزرای رسانه‌ای از کشور‌های خارجی حضور داشتند.

این یادواره همچنین با حضور شخصیت‌های فرهنگی رسانه‌ای کشور‌های محور مقاومت که رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت نمی‌شناسند برگزار شد.

پیمان جبلی رییس رسانه ملی در این مراسم با بیان خاطره‌ای از سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: چند ماه قبل از شهادت سردار سلیمانی به وی پیشنهاد برگزاری یک یادواره تکریم از شهدای برون مرزی را دادم که با استقبال وی قرار شد با حضور سردار برگزار شود، مراسم تکریم را مهیا کردیم و به علت ماموریت، وی امکان حضور در مراسم را پیدا نکرد و چند ماه بعد خودش مهمان شهدا در بهشت شد.

وی با اشاره به شهدای رسانه ملی بیان کرد: رسانه ملی از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز نام خود را در میان شهدای دفاع مقدس، شهدای حرم، شهدای حادثه سقوط هواپیمای سی. ۱۳۰، ثبت و ۱۶۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی‌کرده است که در راس این شهدا، یاد و خاطره شهید اهل قلم مرتضی آوینی و زنده یاد نادر طالب زاده در میان محور مقاومت نامی آشناست که شان آن‌ها را گرامی می‌داریم.

شهدای رسانه مقاومت در دو جبهه نرم و سخت جنگیدند

جبلی در خصوص میزبانی رسانه ملی از خانواده شهدای اصحاب رسانه مقاومت افزود: در جنگ سرد، دشمن به دنبال از بین بردن امکانات، تجهیزات، نابود کردن خطوط مقدم و وادار کردن ما از یک موضع به یک موضع عقب‌تر بود، اما در جنگ نرم دشمن از سلاح گرم و بمباران استفاده نمی‌کند و به دنبال عقب راندن فیزیکی ما نیست بلکه به دنبال تغییر دادن هدف ما، مواضع ما و گمراه کردن ما است.

وی خاطرنشان کرد: شهدای رسانه مقاومت در دو جبهه نرم و سخت جنگیدند و اجرشان برای مقابله با توطئه‌های نرم و سخت دو برابر است.

رییس رسانه ملی با تاکید بر اینکه در راس دشمنان ما، رژیم صهیونیستی کودک کش قرار دارد اظهار داشت: در جنگ نرم، دشمن به دنبال گمراه کردن از مسیری که روزانه از خدا می‌خواهیم هدایت کند است؛ ما روزانه از خدا می‌خواهیم اهدنا الصراط مستقیم یعنی نزدیکترین راه به تو را برای ما قرار بدهد و ما را از جمله ضالین و غضب شده‌ها قرار ندهد.

وی ادامه داد: میان ضالین و مغضوبین باید تفاوت قائل شد. مغضوبین مورد غضب هستند، اما ضالین گمراه شدگان اند که همان قربانیان جنگ نرم هستند که وظیفه ما رسانه‌ها مقابله در دو جبهه است.

پایداری در مقاومت هزینه ندارد بلکه سراسر سرمایه‌گذاری است

رییس رسانه ملی با اشاره به مقاومت ۴۴ ساله مردانه و شجاعانه کشورمان در مقابل جنگ هشت ساله، تحریم‌ها و توطئه‌ها بیان کرد: ما با ایستادگی و عبور از جنگی که دشمن تدارک دیده بود نوع جدیدی از جنگ ترکیبی را تجربه می‌کنیم. در جنگی که دشمن برای به زانو درآوردن ما علاوه بر حوزه‌های اقتصادی به سمت جنگ فکری و نرم برای گمراه سازی افکار عمومی اهتمام داشت ما پیروز شدیم.

جبلی با بیان اینکه کشور ما بار‌ها هزینه مقاومتش را داده است گفت: ما هزینه مقاومت را به شیرینی پذیرفتیم. از نگاه ما پایداری در مقاومت هزینه ندارد بلکه سراسر سرمایه‌گذاری است و هزینه آن هم سرمایه‌ای است که امسال با حضور جمعیت ۳۰ میلیونی در تهران، شهرستان‌ها و روستا‌ها شاهد بودیم.

وی افزود: رهبر انقلاب بیان کردند این جمعیت چند ده میلیونی ثابت کردند به آرمان‌هایشان وفادار و در تمامی صحنه‌هاحاضر اند.

رییس رسانه ملی با اشاره به سختی‌ها و دشواری‌ها در مسیر مقاومت افزود: این سختی‌ها موجب قویتر شدن ما و ارتقای جبهه مقاومت می‌شود.

جبلی با اشاره به اینکه محور مقاومت روز به روز در حال موثرتر و منسجم شدن است گفت: مقاومت برای اعضای مقاومت دستاورد مهم داشته است.

اصحاب رسانه را پیشگامان جهاد تبیین

وی با اشاره به حضور رسانه ملی در جبهه مقاومت گفت: رسانه ملی همراه رسانه‌های مقاومت، شهدایی را تقدیم این مسیر کرده است، شهدایی که خونشان با شهدای سوریه، لبنان، یمن، عراق، افغانستان در آمیخته است. وی با نام بردن از شهدای رسانه برون مرزی از جمله شهیده سری ناشیم و شهید عدال المنصوری گفت: در میان این شهدا باید یادی کنم از شهید حاج محسن خزایی که چند هفته قبل از شهادتش از او خواهش کردم بعد از مدت‌های طولانی به دیدار خانواده اش برود و وی از من اجازه گرفت ماموریتش چند هفته‌ای بیشتر باشد و نمی‌دانستم او چه می‌بیند و می‌اندیشد فکر کردم چند هفته‌ای علاقه دارد در جبهه بماند که هفته بعد با شنیدن خبر شهادتش حس کردم در حد و اندازه اش نبودم که حال او را درک کنم.

شهدای رسانه ارزش مضاعف به مفهوم شهادت می‌بخشند

رییس رسانه ملی با بیان اینکه شهدای ما چراغ راه ما هستند گفت: رسانه ملی وامدار همه شهدا است از همه این شهدا که مسیر ما را روشن کردند از خداوند طلب علو درجات دارم.

وی در پایان اصحاب رسانه را پیشگامان جهاد تبیین دانست و گفت: امیدوارم خداوند استمرار راه شهدا را به ما در این مسیر عنایت کند، ما سربازان عرصه مقاومت هستیم خدا توفیق شهادت نصیب ما کند.

فرهنگ شهادت در اصلاح نابسامانی‌های جامعه موثر است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران هم در ابتدای این مراسم با بیان اینکه فرهنگ شهادت به تاریخ پیامبر گرامی اسلام باز می‌گردد گفت: این فرهنگ در دوره معاصر با رهبری بنیانگذار انقلاب و با پیروزی انقلاب اسلامی‌به نجات دنیای کنونی انجامید.

دکتر قاضی زاده‌هاشمی با مقایسه فرهنگ غرب که فرهنگ پوچ گرایی را ترویج داده است با فرهنگ اسلام افزود: این غیر قابل انکار است که زندگی بر مبنای الهیات به همان همان فرهنگ ایثار، شهادت و انقلاب اسلامی متعالی منجر می‌شود و اکنون نیز به عنوان موتور پیشران با جان و دل مردم کشور‌های اسلامی عجین گردیده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، با اشاره به اینکه فرهنگ شهادت بوجود آورنده ارزش‌های اسلامی است اظهار داشت: فرهنگ شهادت در همه جوانب فردی و فرهنگی به عنوان یک فرهنگ تأثیر گذار، نقش بسیاری در اصلاح نابسامانی‌های جامعه دارد.

قاضی زاده‌هاشمی‌با بیان اینکه موج شهید و شهادت خوبی‌ها را به جامعه باز می‌گرداند بیان کرد: فرهنگ شهادت و ایثار نقش موثری در حاکمان زمانه نیز دارد.

وی با اشاره به گسترش رسانه‌های جمعی در جامعه بر نقش آن‌ها به عنوان عامل مهم در ساخت یک روایت صحیح تاکید کرد و افزود: باید از تمامی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و رسانه ملی به عنوان یک فرهنگ ساز غنی استفاده کرد و همه رسانه‌ها باید همراه با پشتیبانی سایر دستگاه‌ها با نگاهی فراملی در انتقال فرهنگ شهادت و ایثار نقش ایفا کنند.

شهادت در ذات خود یک رسانه است

سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس در ادامه این مراسم با تبریک ماه شعبان گفت: در روز‌هایی که عطر طراوت بعثت نبی اکرم (ص) در همه ممالک اسلامی حس می‌شود و در ایام ولادت سالار شهیدان که مظهر ایثار و شهادت است مقابل شما میهمانان شهدای رسانه مقاومت هستیم و با الگو گرفتن از حضرت ابالفضل العباس علیه السلام که مظهر وفا، ادب و جوانمردی است و فرزند برومندش حضرت سجاد علیه السلام این مراسم را به پاس حضورتان ارج می‌نهیم.

وی با بیان اینکه برگزاری این جلسه معنوی به منظور بزرگداشت شهدای مقاومت و رسانه مقاومت تدارک دیده شده است و با اشاره به واژه شهادت اظهار داشت: این همایش ارزشمند به منظور معنا بخشیدن به واژه شهادت و فداکاری به همت صداوسیما برگزار شده است.

فرمانده سپاه قدس در ادامه با بیان اینکه شهادت در ذات خود یک رسانه است افزود: وقتی فردی در مسیر حق شهید می‌شود با شهادتش حق بودن مسیر و ارزشمندی آن مسیر را اثبات می‌کند.

وی ادامه داد: انسان آمادگی دارد همه وجودش را برای ارزش‌ها بگذارد و اگر این ارزش‌ها با آرمان‌های او مرتبط باشند بهترین دلیل برای شهادت است.

شهدای رسانه ارزش مضاعف به مفهوم شهادت می‌بخشند

سردار قاانی با تاکید بر اینکه نفس شهادت بیانگر حرکت با صلابت و ارزشمند در مسیر حقیقی است افزود: ما به عنوان فرزندان معنوی رسول الله (صلوات الله علیه) که نشانه‌ای از (فاستقم کما امرت) و به عنوان همراهان رهبر معظم انقلاب که در عید مبعث شهادت را به عنوان ذخیره‌ای از سوی نبی اکرم (ص) برای ملت ایران دانستند، باید از این ذخیره معنوی به خوبی بهره برداری کنیم.

فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه شهدای ما با عمل خودشان به این آیات جامه عمل پوشاندند گفت: وقتی این شهدا در فضای رسانه بروز و ظهور پیدا می‌کنند ارزش مضاعفی به این مفهوم می‌بخشند یعنی در یک نگاه کلی این شهدای عالی مقام ویژگی‌های ارزشمند‌تر و بزرگتری را به مفهوم شهادت می‌بخشند و مصادق (عند ربهم یرزقون) می‌شوند.

وی افزود: آن‌ها با سلاح دوربین شان ارزش‌های شهادت را به شکل مضاعف به همه عالم معرفی می‌کنند.

سردار قاآنی با اشاره به حماسه کربلا گفت: ما در کربلا با بالاترین و ارزشمندترین حماسه بشریت روبرو بوده ایم و اگر انتقال این حماسه توسط وجود حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) و امام سجاد (علیه السلام) اتفاق نمی‌افتاد این واقعه و ارزش‌های بزرگش نهفته می‌ماند.

فرمانده سپاه قدس با اشاره به اینکه شهدای رسانه مسیر این بزرگان را طی می‌کنند گفت: آنان فرزندان معنوی رسول الله (ص) هستند که در خط مقاومت مقابل استکبار و صهیونیست جهانی به میدان آمدند و این ارزش‌ها را عملیاتی کردند. وی ادامه داد: اگر رسانه نبود این ارزش‌ها درست منعکس نمی‌شدند.

اقرار به موفقیت مقاومت در جنگ ها، برگ برنده جبهه مقاومت است

سردار قاآنی با تاکید بر اینکه در عصر حاضر واژه مقاومت برجسته‌ترین واژه در مجامع بزرگ اسلامی و غیر اسلامی است متذکر شد: اگر شهدای رسانه نبودند این واژه این قدر تکرار نمی‌شد و این همه انسان سر تعظیم مقابل شهدای عرصه رسانه فرود نمی‌آوردند چرا که این وظیفه رسانه‌ها بود که جلوه‌های درست و زیبای مقاومت را منعکس کند و اکنون بواسطه این حضور رسانه‌ها نه تنها جهان بلکه اسکتبار جهانی و دشمنان اسلام نیز بر این ارزشمندی تعظیم می‌کنند.

وی تصریح کرد: استکبار جهانی و در راس آن رژیم صهیونیستی القا کرده بودند که سلاح، تجهیزات و پول عامل اصلی برنده شدن در جنگ‌های مختلف است چرا که هدف آن‌ها از جنگ افروزی فروش سلاح و تجهیزات بود و سرنوشت جنگ، قدرت آن‌ها را تعیین می‌کرد.

فرمانده سپاه قدس ادامه داد: امروز به اقرار همه، کسانی در میدان‌های نبرد موفقند که مقاومت بیشتری دارند و این جمله که بار‌ها از زبان کارشناسان خبره بیان شده برگ دیگری از موفقیت و پیروزی جبهه مقاومت است.

سردار قاآنی بر اهمیت نقش شهدای رسانه محور مقاومت در بازنمایی ارزش‌ها تاکید کرد و با بیان اینکه اکنون در جنگ ترکیبی هستیم گفت: در این جنگ ترکیبی که دشمن تدارک دیده مهمترین و اصلی‌ترین ابزار، رسانه است که به طور گسترده می‌تواند مقابل دشمنان نقش ایفا کند.

فرمانده سپاه قدس با اشاره به اینکه امروز جبهه مقاومت و رسانه مقاومت علیرغم همه محدودیت‌ها با تلاش و جدیت ظرفیت خویش را افزایش داده اظهار داشت: باید این مسیر استمرار پیدا کند و زیبایی‌های جبهه مقاومت برای ایستادگی بر سر ارزش‌ها در رسانه نمایش داده شود.

سردار قاآنی خطاب به خانواده شهدای رسانه مقاومت بیان کرد: این افتخار بزرگ برای شماست و ضمن ادب و احترام به محضر مقام عالی خانواده‌های شهدا که امروز تحت عنوان شهدای رسانه مقاومت در این مراسم حضور دارند بیان می‌کنم پرچم شهدای شما در جهان برافراشته‌تر از دیگر شهداست.

وی ادامه داد: با به زمین افتادن هر شهید یک پرچم که نماد عزت، صلابت و ارزش اسلامی است برافراشته می‌شود، پرچم شهدای رسانه مقاومت در هر جای جهان برافراشته شده و آثار آن تا همیشه باقی خواهد ماند.

فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه شهدا همواره مورد تکریم ملت ایران و رهبر انقلاب بوده اند گفت: خانواده‌های شهدای محور مقاومت همواره دارای عزت و سربلندی هستند و این جایگاه برای کسانی در حوزه رسانه کار می‌کنند ارزشمندتر و رفیع‌تر است.

مسئولان وظیفه مهم در معرفی فرهنگ شهادت و مقاومت دارند

همسر شهید محسن خزایی از شهدای رسانه‌ای محور مقاومت نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه خداوند بالاترین درجه رستگاری را شهادت بیان می‌کند گفت: مصادق فرهنگ شهادت و مقاومت حضرت فاطمه (سلام الله علیها) و امام علی (علیه السلام) و فرزندانشان هستند که با نثار جان و مال جزو اولین شهدا قرار گرفتند.
وی افزود: آنچه موجب بقای جامعه اسلامی است رسانه‌ای از جنس آگاهی است که بر گرفته بر فرهنگ عاشورایی است که می‌بایست توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مسولان وظیفه مهمی در معرفی فرهنگ شهادت و مقاومت دارند تا از دسیسه‌های دشمنان در امان بمانیم. وی تاکید کرد: طبق سخن پیامبر اکرم (ص) اطاعت از حاکمان دینی عامل وحدت میان مسلمانان و جامعه اسلامی است.

رسانه‌های افغانستان، دو قدرت جهانی را به زانو درآوردند

حسینی مزاری مدیر خبرگزاری افغانستان در ادامه یادواره شهدای رسانه مقاومت گفت: محور مقاومت همزاد با آغاز انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی (ره) است و تداوم پرشکوه آن در منطقه و دنیا با رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری در محور مقاومت به انجام رسیده است.

وی افزود: افغانستان و مردمش اولین بازوی مقاومت بعد پیروزی انقلاب اسلامی‌بودند و اولین بازوی محور مقاومت در افغانستان شکل گرفت و مردم این کشور در طول ۴ دهه به عنوان یکی از کشور‌های مهم اهل مقاومت، دو قدرت جهانی که هر کدام ادعای کدخدایی دنیا را داشتند به زانو درآوردند.

حسینی مزاری با اشاره به ۱۴ سال مبارزه رسانه‌های افغانستان که رسانه‌های سنتی بودند گفت: این رسانه‌ها از جمله ماهنامه‌ها، روزنامه‌ها و کانال‌های خبری اصحاب رسانه‌ای جهادی بودند که نقش موثری ایفا کردند.

وی ادامه داد: این رسانه‌ها بهای فیزیکی دادند و به عنوان‌هادیان و جهادگران مردم افغانستان نقش ایفا کردند و حاصل تلاش‌های این عزیزان پیروزی مجاهدین در مقابل کمونیست‌ها بود و موجب پیروزی افغانستان شد.

مدیر خبرگزاری افغانستان بیان کرد: رسانه‌های افغانستان در عرصه فعالیت‌های رادیویی و تلویزیونی، سایت‌ها و پایگاه‌های الکترونیکی در افغانستان دست روی دست نگذاشتند و در این دو دهه آرام ننشستند و ده‌های نیروی خبرنگار آن‌ها به شهادت رسیدند.

در پایان این مراسم از مدیران هفته شبکه رسانه‌ای محور مقاومت به نمایندگی ار خانواده‌های شهدای محور مقاومت و بنیاد شهید و امور ایثارگران تجلیل شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها