ساختمان‌های ناایمن این روزها شده بلای جان تهران. ساختمان‌هایی که لیست آنها چند بار تا یک قدمی اعلام پیش رفت اما همچنان در حاشیه‌ امن باقی ماندند. دیروز آتش‌سوزی ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار تهران، بحث ناایمنی و خطر این ساختمان‌ها در پایتخت را دوباره مطرح کرد.
کد خبر: ۱۳۹۹۳۳۳

برخورد بدون اغماض و ملاحظه با ساختمان‌های ناایمن حالا بیشتر از قبل احساس می شود و اگر این ساختمان چندی قبل پلمپ نشده بود و تمام ساکنانش در آن حضور داشتند احتمال حادثه‌ای تلخ در پایتخت وجود داشت.

به گزارش خبرنگار جام جم، ساعت ۱۰و۲۹دقیقه شنبه،دود سیاهی از ساختمان شماره ۱۵۳ بهار زبانه کشید و خیلی زود تونل دود آسمان را سیاه کرد. با تماس اهالی با آتش‌نشانی، آتش‌نشانان سه ایستگاه همراه تجهیزات مهار آتش راهی محل شدند.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در این باره گفت: این ساختمان ده طبقه بود که هفت طبقه روی سطح زمین و سه طبقه در زیر سطح زمین قرار دارد و آتش در طبقات زیرین رخ داده است.
وی افزود: عوامل آتش‌نشانی همزمان با قطع جریان گاز و برق محل با تقسیم شدن به دو گروه عملیات خود را برای اطفای حریق و نجات افراد آغاز کردند و هشت نفر را هم از میان دود و آتش نجات دادند. گروهی نیز مهار آتش را آغاز کردند. بر اساس اظهارات کسبه و افراد حاضر در محل ، در زیرزمین این ساختمان و کانون حریق، انبارهای نگهداری اقلام مختلفی از جمله صندلی و ... بوده است. آتش نشانان در ابتدا آتش سوزی در دو طبقه منفی را خاموش کردند و برای مهار کامل آن به طبقه منفی سه رفتند. ملکی خاطرنشان کرد: حرارت در طبقه منفی ۳ بالاست و با توجه به این‌که احتمال ریزش ساختمان وجود دارد، حرکت سازه لحظه‌ای بررسی می‌شود.

ساختمان پلمپ شده بود

زاکانی، شهردار تهران پس از بازدید از ساختمان۱۵۳ خیابان بهار در جمع خبرنگاران گفت: این ساختمان به علت تخلفات فراوان اخطار کمیسیون ماده ۱۰۰ دریافت کرده و پلمپ شده بود. مالکان به صورت غیرقانونی اقدام به شکستن پلمپ کرده که منجر به شکایت قضایی از آنها شده است.دوربین‌های مخصوص برای بررسی وضعیت ساختمان کار گذاشته شده است و تلاش آتش‌نشانان برای اطفای کامل آتش و رفع خطر ادامه دارد.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها