موشک هایپرسونیک به زودی رونمایی می‌شود
فرمانده نیروی هوافضای سپاه:

موشک هایپرسونیک به زودی رونمایی می‌شود

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: می‌توانیم تا فاصله دو هزار کیلومتر ناوهای آمریکایی را بزنیم و این میزان به احترام اروپایی‌هاست که انشاءالله احترامشان را حفظ می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۹۹۱۸۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، سردار امیرعلی حاجی‌زاده در گفت‌وگویی تلویزیونی که به تشریح دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه اختصاص داشت، با بیان اینکه منفعت آمریکا ناامن‌سازی غرب آسیا و حتی جهان است، اظهار کرد: جنگ ایران و عراق، حمله به افغانستان، دو جنگ در عراق، حمله عربستان به یمن و نبرد با داعش و نبرد با رژیم صهیونیستی از جمله درگیری‌هایی است که در این منطقه جریان داشته ‌و آمریکا عامل اصلی آنها بوده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر قوی نباشیم، همین حوادث به داخل ایران کشیده می‌شود، تصریح کرد: از ابتدا در نیروی هوافضا به دنبال این بودیم که توانمندی و ماشین جنگی آمریکایی‌ها را ناکارآمد کنیم؛ آمریکایی‌ها تعدادی قدرت برترساز دارند که ما یا به آن ضربه زدیم و یا آن را ناکارآمد کرده‌ایم.

حاجی‌زاده یادآور شد: پایگاه‌های آمریکایی در منطقه زمانی برای آن‌ها قدرت بود، اما امروز گوشت زیردندان است و هروقت اراده کنیم می‌توانیم آن را بزنیم به همین دلیل این‌ها تبدیل به نقطه ضعف برای آنها شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: بزرگترین نیروی هوایی جهان متعلق به نیروی دریایی آمریکا است، در گذشته زمانی می‌گفتند اگر این ناوگان به سمت کشوری حرکت کرده، حاکم آن کشور سقوط می‌کرد ولی ما الان قادر هستیم تا فاصله دو هزار کیلومتر ناوهای آمریکایی را بزنیم؛ این دو هزار کیلومتر هم به احترام اروپایی‌ها است که انشالله این احترامشان را حفظ کنند.

وی با اشاره به دستیابی ایران به موشک هایپرسونیک، اظهار کرد: این موشک قادر است در خارج از جو مانور انجام دهد یعنی موتوری دارد که در ۳۰۰-۴۰۰ کیلومتری هدف روشن می‌شود و شروع به مانور کردن می‌کند. سامانه‌های پدافندی بر اساس پیش‌بینی مسیر و نقطه آینده موشک‌ها عمل می‌کنند که درباره این موشک نمی‌توانند نقطه آینده آن را پیدا کنند.

حاجی‌زاده تصریح کرد: من با احتیاط می‌گویم و اهل غلو کردن هم نیستم اما تا ده‌ها سال آینده هم نمی‌توانند سامانه‌ای برای مقابله با آن ایجاد کنند، هرچند می‌توان گفت که اصلا نمی‌توانند با آن مقابله کنند.

فرمانده هوافضای سپاه با بیان اینکه سرعت موشک هایپرسونیک ایرانی بیش از ۱۲ تا ۱۳ ماخ است، ادامه داد: با توجه به اینکه موشک هایپرسونیک از جو خارج می‌شود به دنبال این هستیم که چطور از آن رونمایی کنیم. البته اگر دشمنان آن را باور نکردند هم مهم نیست؛ روز حادثه مشخص می‌شود.

وی با اشاره به عملیاتی‌شدن جدیدترین موشک کروز ایرانی با نام پاوه گفت: این موشک با برد یک هزار و ۶۵۰ کیلومتر وارد سبد موشکی ما شده که به یاد شهدای کردستان به نام «پاوه» نامگذاری شده است.

حاجی‌زاده همچنین با اشاره به ویژگی‌های پهپاد غزه، اظهار کرد: پهپاد غزه مداومت پروازی بسیار بالایی دارد و همزمان می‌تواند ۹ بمب با خود حمل کند.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت‌های انجام‌شده در زمینه ماهواره‌برها، گفت: به توانمندی‌های جدیدی رسیده‌ایم که راه ما را برای رسیدن به وزن‌های بالا و مدارهای بالاتر هموار کرده است. با کارهای انجام شده در سال‌های گذشته بسیاری از ریل‌گذاری‌ها برای جهش‌های بعدی انجام شده و ظرف یکی دو سال آینده جهش های بزرگی را خواهیم داشت و موج های راه افتاده تبدیل به سونامی خواهد شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پاسخ به پرسشی درباره حمله به پایگاه عین‌الاسد پس از ترور سردار سلیمانی گفت: هدف ما از حمله به عین‌الاسد کشتن سربازهای آمریکایی نبود، ما خواستیم هیمنه نظامی آمریکا را بشکنیم که محقق شد. هدف اصلی انتقام ما کسانی هستند که دستور ترور را صادر کردند. ان شالله بتوانیم ترامپ، پومپئو و مک‌کنزی را بکشیم.

وی افزود: ما البته آماده پاسخگویی به تهدیدات آنان پس از این حمله بودیم و با ۴۰۰ موشک در مرحله اول خود را آماده کرده بودیم که جوابی ندادند.

حاجی زاده در پاسخ به پرسشی درباره انتشار اخبار جدید در حوزه نیروی هوافضا تصریح کرد: در آینده اخبار خوبی در این حوزه خواهید شنید. خوشبختانه در این دولت با هماهنگی تقسیم کاری خوبی میان نیروی هوافضای سپاه، وزارت دفاع و سازمان فضایی وزارت ارتباطات انجام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۹ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها