در ادامه تحقیق در باره دونالد ترامپ

«پنس» به دادگاه احضار شد

چند منبع آگاه از تحقیق در باره عملکرد دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا، گفته اند که جک اسمیت مشاور ویژه ناظر بر این تحقیق، مایک پنس معاون وی را برای ارایه مدارک و ادای شهادت احضار کرده است.
کد خبر: ۱۳۹۷۵۰۵

به گزارش جام جم آنلاین، این منابع به شبکه «ای بی سی نیوز» گفته اند که اسمیت در باره تلاش شکست خورده ترامپ و هوادارانش برای تغییر دادن نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ به سود خود، تحقیق می کند که در ۶ ژانویه ۲۰۲۱(۱۶ دی ماه) با حمله به ساختمان کنگره آمریکا (کپیتول) به اوج رسید.

این احضاریه پس از چند ماه مذاکره میان دادستان های فدرال ایالات متحده و گروه حقوقی پنس، صادر شده است.

اسمیت در نوامبر برای نظارت بر تحقیق در باره عملکرد نادرست احتمالی ترامپ در باره اسناد و مدارک محرمانه پس از پایان دوره ریاست جمهوری اش و جلوگیری از تلاش های دولت برای بازگرداندن انها و همچنین تحقیق دیگری درباره تلاش های ترامپ و هم پیمانانش برای تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، منصوب شده است.

این تصمیم اسمیت برای احضار پنس، افزون بر نشانه اوج گیری روند تحقیق درباره تلاش های ترامپ و هوادارانش برای تغییر نتیجه انتخابات، همچنین نشان می دهد این تحقیقات وارد مرحله پیشرفته تری شده است.

چندین منبع آگاه اعلام کرده اند که وکیل پنس، هفته گذشته در خانه او در ایندیانا حدود ۱۲ سند محرمانه را کشف و به اف بی‌آی تحویل داده است.

اف بی‌آی و وزارت دادگستری آمریکا تحقیقات در خصوص این اسناد و چگونگی انتقال آن‌ها به خانه پنس را آغاز کرده‌اند.

به گفته این منابع، اسناد محرمانه در خانه جدید پنس در کارمل واقع در ایالت ایندیانا، توسط وکیل وی کشف شده است. کشف این اسناد درحالی صورت می‌گیرد که پنس بارها ادعا کرده بود هیچ مدرک محرمانه‌ای در اختیار ندارد.

هنوز مشخص نیست که موضوع اسناد کشف شده چیست یا میزان حساسیت یا طبقه‌بندی آن‌ها در چه سطحی است.

گفته می‌شود، تیم پنس روز سه شنبه این موضوع را به رهبران کنگره و کمیته‌های مربوطه اطلاع داده است.

به گزارش ایرنا، کشف این اسناد در منزل معاون جمهوریخواه سابق آمریکا در حالی است که جنجال بر سر اسناد طبقه بندی شده کشف شده در اماکن وابسته به جو بایدن داغ شده و اکنون کاخ سفید و جمهوریخواهان مجلس نمایندگان یکدیگر را به ریاکاری و پنهان‌کاری متهم می کنند.

تارنمای روزنامه دیلی میل به نقل از مصاحبه جیمز کامر با شبکه فاکس نیوز، نوشت که رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان از کاخ سفید به دلیل عدم نگهداری فهرست میهمانان خانه بایدن در شهر ویلمینگتون ایالت دلاوِر که حداقل شش صفحه از اسناد طبقه بندی شده از دوران معاونتش در آن پیدا شده، انتقاد کرد.

کامر اخیرا نامه ای به ران کلاین رئیس دفتر بایدن، ارسال کرده و خواهان دسترسی به فهرست مراجعه کنندگان به خانه دلاور شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها