سرکنسول ایران در شهر حلب سوریه آخرین وضعیت مناطق زلزله زده در شمال این کشور را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۳۹۷۲۶۳

به گزارش جام جم آنلاین، «نواب نوری» سرکنسول ایران در شهر حلب سوریه آخرین وضعیت مناطق زلزله زده در شمال سوریه را در گفتگو با مهر مطرح کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله در شمال سوریه، گفت: بامداد روز گذشته (دوشنبه) زلزله شدیدی ترکیه و سوریه را لرزاند که در شهر حلب نیز به شدت احساس شد و متاسفانه قربانیان متعدد و خساراتی شدید بر جا گذاشت.

وی افزود: پس لرزه های این زلزله ۷.۷ ریشتری تا شب گذشته نیز ادامه داشت، در مقابل ما سعی کردیم از تمام توان مستشاری جمهوری اسلامی ایران در حلب استفاده کنیم و تمام امکانات مان را به پای کار بیاوریم.

سرکنسول ایران در حلب تاکید کرد: از روز دوشنبه روند توزیع غذاهای کنسروی تا سقف سه هزار وعده را بین مردم بی سرپناه و زلزله زده آغاز کردیم و البته سعی کردیم عملیات توزیع غذا بیشتر برای افرادی که خانه و کاشانه خود را از دست داده و یا خانه های آنها ناایمن شده، متمرکز کنیم.

نواب نوری تاکید کرد: ۱۵ دستگاه خودروی مهندسی ما در حلب پس از وقوع زلزله روند آواربرداری و نجات افراد گرفتار در زیر آوار را آغاز کردند، همچنین کل ظرفیت بهداری ایران در حلب که شامل ۱۵ دستگاه آمبولانس ، همراه با تیم پرستاری و پزشکی بود پس از این رخداد به طور جدی وارد روند امدادرسانی به مردم سوریه شد.

وی افزود: نیروهای مهندسی و امدادرسان تحت مدیریت ایران در کنار نیروهای سوری قرار گرفته و تلاش کردند بلافاصله با پیامدهای شدید ناشی این زلزله شدید مقابله کنند. همچنین ما تلاش کردیم با توزیع پتو و چادر بین زلزله زدگان به آنها در مواجهه با هوای سرد زمستان کمک کنیم.

سرکنسول ایران در حلب افزود: این ها برنامه های اجرا شده ما در روز نخست زلزله بود و امروز در روز دوم پس از وقوع زلزله تلاش کردیم ۱۵ هزار غذای گرم بین مردم حلب توزیع کنیم، همچنین با پروازی که دیشب رسید تلاش داریم مشکلات مردم زلزله زده برای اسکان در چادر را برطرف کنیم.

وی تاکید کرد: مقداری سوخت تهیه کردیم تا بین بیمارستان ها و نیروهای امدادی توزیع شود تا بتوانند به فعالیت های خود در خدمت رسانی به زلزله زدگان بهتر عمل کنند.

نواب نوری در پاسخ به سوالی درباره آمار قربانیان و خسارات زلزله در حلب ، نیز گفت: در شهر حلب آماری که تاکنون منتشر شده، آمار بالایی نیست. تاکنون در استان حلب بیش از ۲۰۰ نفر جان باخته در اثر زلزله اعلام شده است، همچنین مراکز امداد رسانی از زیر آوار ماندن ۱۰۰ نفر دیگر خبر می دهند که تلاش ها برای نجات آنها ادامه دارد. اما مساله ای که همه را نگران کرده ادامه پس لرزه ها است که باعث شده تشخیص اینکه زلزله اصلی کدام بوده و یا چه زمانی رخ می دهد، سخت شود.

وی افزود: این مساله از آنجا نگران کننده تر می شود که در شرایط کنونی بیش از ۴۰۰۰ باب منزل ناایمن در حلب وجود دارد، که این موضوع نگرانی مردم و مسئولان را بیشتر کرده است.

نواب نوری در ادامه گفت: ما هم اکنون در تلاش هستیم که امکان پرواز مستقیم میان تهران و حلب را برقرار کنیم تا کمک ها به طور مستقیم به دست زلزله زدگان در این منطقه برسد و به تبع آن سرعت امدادرسانی بیشتر شود.

وی افزود: با توجه به سوابق ایران در امر امدادرسانی به زلزله زدگان، به نظر می رسد در صورتی که بتوان از ایران یک تیم امدادی متشکل از نیروهای خبره و زنده یاب به حلب اعزام شود، بتوان کمک های بهتری را به مردم این منطقه انجام داد. البته این تیم های زنده یاب باید هر چه سریعتر به حلب اعزام شوند چون با توجه به گذشت نزدیک به دو روز از زمان وقوع زلزله و سردی هوا، امکان موفقیت آنها هر لحظه کاهش می یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها